دانلود و خرید کتاب نیروی اعتماد به نفس برایان تریسی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیروی اعتماد به نفس اثر برایان تریسی

کتاب نیروی اعتماد به نفس

معرفی کتاب نیروی اعتماد به نفس

خلاصه‌کتاب نیروی اعتماد به نفس نوشتهٔ برایان تریسی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد در تمام عرصه‌های زندگیِ خود توقف‌ناپذیر، مقاوم و باشهامت باشید.

درباره خلاصه‌کتاب نیروی اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، کلید طلایی زندگی سالم و موفق است.

با تمام نتایج مثبتی که اعتماد به نفس برای انسان به دنبال دارد، باز هم کسانی هستند که اعتماد به نفس کافی ندارند و همین موضوع به زندگی‌شان آسیب می‌زند. در واقع نوع بشر همیشه درگیر آفتِ تردید نسبت به توانایی‌های خود بوده و همواره از ناشناخته‌ها وحشت داشته است.

آبراهام مازلو، روان‌شناس بزرگ، معتقد است داستان زندگی بشر، داستان زنان و مردانی است که ارزش‌های خود را نمی‌شناسند. این نکته خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد؛ از جمله اینکه مردم اغلب عادت دارند توانایی‌های خود را با دیگران مقایسه کنند، بر ضعف‌ها و محدودیت‌های خود متمرکز شوند و به چیزی بسیار کمتر از آنچه استعدادش را دارند، راضی شوند.

در خلاصه‌کتاب «نیروی اعتماد به نفس» نوشتهٔ برایان تریسی، با قوانین مختلفی آشنا خواهید شد که رسیدن به اعتماد به نفس را برایتان هموارتر می‌کند. اولین و مهم‌ترین قانون که سایر قوانین به ‌نوعی بر پایه آن ایجاد می‌شوند، اصل علیت است.

اصل علیت را فیلسوف بزرگ ارسطو، حدوداً ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح مطرح کرده بود. او معتقد بود ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تابع نوعی نظم است و هر آنچه رخ می‌دهد، مبتنی بر علت یا علت‌های مشخصی است.

اصل علیت را با عنوان «قانون علت و معلول» نیز می‌شناسند. در حقیقت می‌توان گفت این قانون نشان‌‌دهندهٔ قانون آهنین سرنوشت انسان است، زیرا ما را متوجه این نکته می‌کند که سرنوشت هیچکس از پیش تعیین نشده است، بلکه در طول زمان و بر اساس علت‌هایی تعیین می‌شود. بنابراین هرکسی می‌تواند با استفاده از قانون علت و معلول یا در زندانی خودساخته محبوس شود و یا طوری آن را به کار گیرد که کاملاً رها و خوشبخت باشد.

قانون علت و معلول هم جنبهٔ مادی دارد و هم جنبهٔ معنوی؛ یعنی اگر ما در زندگی خود قویاً خواهان ثروت یا موفقیت شغلی و تحصیلی باشیم، می‌توانیم مسیر دستیابی به آن را برای خود ترسیم کنیم و با تکرار و تأکید آن علت، نتیجه را پررنگ‌تر کنیم.

بیایید با خودمان روراست باشیم؛ آنچه همه‌ٔ مردم در زندگی خود بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهند، احساس رضایت از خویشتن است، چون فقط این احساس است که می‌تواند ما را به آرامش برساند. اگر کمی دقیق شوید متوجه خواهید شد که احساس رضایت از خود با اعتماد به نفس ارتباط تنگاتنگی دارد. ما زمانی به آرامش می‌رسیم که از توانایی‌های خود مطمئن باشیم؛ پس لازم است پیش از هر چیزی علت‌های ایجاد اعتماد به نفس را برای خود فراهم کنیم.

این مسیر مانند یک ماراتن ذهنی است. اکثر افراد باور ندارند همانطور که مهارت‌های جسمانی می‌تواند با تمرین و ممارست تقویت شود، خصوصیات ذهنی نیز قابل پرورش‌دادن هستند. کافی است به برنامهٔ روزانه‌ای که یک فرد عادی را به یک دونده دوی ماراتن تبدیل می‌کند، نگاه کنید. اگر همه ‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، نتیجه‌ٔ موردنظر حاصل خواهد شد. نقش کتاب «نیروی اعتماد به نفس» دقیقاً مانند برنامه‌ای است که یک فرد عادی برای رسیدن به قهرمانی مسابقات دوی ماراتن لازم دارد. این ماراتن ذهنی قدری سخت‌تر از ماراتن جسمانی است، اما به‌ هیچ ‌وجه غیرممکن و محال نیست؛ بلکه به ممارست و تمرین بیشتری نیاز دارد.

در این خلاصهٔ کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. اعتماد به نفس چگونه ایجاد می‌شود؟

۲. چه عواملی پایه‌های اعتماد به نفس را متزلزل می‌کنند؟

۳. اعتماد به نفس چه تأثیری بر ابعاد مختلف زندگی ما می‌گذارد؟

خواندن خلاصه‌کتاب نیروی اعتماد به نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب نیروی اعتماد به نفس

«در مقوله رشد و تحول فردی، توجه به اصلِ «شدن» بسیار مهم است. این اصل بیان می‌کند که زندگی هر کسی حاصل روند دائمی تبدیل شدن به چیزی است که می‌خواهد. همانطور که رشد و تغییرات جسمانی انسان به آنچه از آن تغذیه می‌کند، بستگی دارد، رشد ذهنی نیز کاملاً بستگی به این دارد که ذهن شما از چه چیزهایی تغذیه می‌کند؛ زیرا ما حاصل تفکراتمان هستیم.

قانون تمرکز می‌گوید آن چیزی که شما بر آن ساکن و متمرکز می‌شوید، در واقعیتِ وجودی شما رشد می‌کند. هر آنچه درباره آن فکر کنید، به بخشی از فرایندهای ذهنی شما تبدیل شده و تأثیر خود را در رفتارتان نشان می‌دهد.

در واقع هر چه بیشتر بر موضوعی تمرکز کنید، آن موضوع در اعماق ضمیر ناخودآگاه شما رخنه می‌کند و زمانی که شما بر اساس ناخودآگاه خود دست به کاری می‌زنید، در حقیقت بر اساس طرز فکرتان عمل کرده‌اید. بنابراین هر انسانی دست‌پروردهٔ خود است؛ اگر می‌خواهید موفق شوید، به ابعاد مثبت و رو به جلوی هر موضوعی نگاه کنید. هوشمندانه‌ترین اقدام این است که افکارتان را همانگونه که می‌خواهید باشید، جهت دهید.

کاری که اغلب افراد انجام می‌دهند، کاملاً اشتباه و خلاف جهت درست است؛ زیرا آن‌ها دقیقاً به مسائلی فکر می‌کنند و متمرکز می‌شوند که «نمی‌خواهند» برایشان رخ دهد. متأسفانه مغز کاری با خواستهٔ ما ندارد، بلکه خود را موظف می‌داند تا بر روی موضوعی که شما به آن فکر می‌کنید، متمرکز شود.

در این میان، اهمیت تفکر خلاق مطرح می‌شود. منظور از تفکر خلاق، پروراندن افکار خود در جهت مطلوب است. حتی اگر واقعیت همچون سدی در برابر خواسته‌های مطلوب ما باشد، تفکر خلاق باید بتواند با تصویرسازی و تخیل از این موانع عبور کند. اعتماد به نفس زمانی تزلزل‌ناپذیر می‌شود که شما بر تمام محتویات ذهن خود تسلط داشته باشید.

قانون بعدی که یکی از مهم‌ترین قوانین ذهنی است، «قانون ارتباط» نام دارد. این قانون بیان می‌کند که هر آنچه در بیرون از خود می‌بینید، بازتابی است از آنچه درون شما می‌گذرد. یعنی زندگی بیرونی شما ارتباط جدایی‌ناپذیری با زندگی درونی‌تان دارد و خوشبختیِ واقعی زمانی است که بتوانید با مدیریت زندگی درونی خود، زندگی بیرونی ایده‌آل خود را بسازید. پس اگر از وضعیت شغلی، مالی، خانوادگی و دیگر جنبه‌های زندگی خود راضی نیستید، وقت آن رسیده که در زندگی درونی خود تحولی ایجاد کنید. مادامی که شما به درستیِ کاری که می‌کنید اعتقاد داشته باشید، حتی اگر جهان در حال فروپاشی باشد باز هم در اعماق وجودتان احساس آرامش خواهید کرد.

نقطه شروع برای بازنگری در زندگی درونی، تفکر و تصمیم‌گیری درباره ارزش‌های هر فرد است. باید بتوانید ارزش‌های خود را مشخص کنید، زیرا انسان بر اساس ارزش‌های خود زندگی می‌کند و تنها زمانی اعتماد به نفس کاملی دارد که می‌داند به ارزش‌های زندگی خود پایبند بوده است. کافی است یکی از ارزش‌های فرد خدشه‌دار شود؛ آنگاه اعتماد به نفس او به شدت کاهش خواهد یافت.»

معرفی نویسنده
عکس برایان تریسی
برایان تریسی
کانادایی | تولد ۱۹۴۴

برایان تریسی نویسنده‌ی آمریکایی‌ـ‌کانادایی و سخنرانی محبوب در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و مدیریت کسب‌وکار است. او علاوه بر انتشار کتاب‌های پرفروش که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌، برای برگزاری جلسات و سخنرانی به بیش از صد کشور سفر کرده است. در کنار کتاب‌های او، آثار دیداری و شنیداری‌اش نیز در سراسر جهان با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
پس از اینکه ارزش‌های خود را مشخص کردید، مرحله بعدی اولویت‌بندی آن‌ها است. تصور کنید اگر تمام ارزش‌هایتان روی تکه‌های کاغذیِ کوچکی نوشته شده باشد و مجبور باشید همهٔ کاغذها را به جز یکی دور بریزید، کدام را نگه می‌دارید؟
javad
دو صفحهٔ حاوی ارزش‌ها و اخلاقیات موردنظر شرکت را دریافت می‌کند. سپس مضمون این دو صفحه روی چند تکه کارت کوچک‌تر نوشته می‌شود تا هر کسی بتواند آن‌ها را در جیب کت یا در کیف خود به همراه داشته باشد. این امر در وهله اول، نشان دهنده اهمیت بیان شدن ارزش‌ها و در وهله دوم، نشان‌دهنده اهمیت مکتوب بودن ارزش‌ها است
javad

حجم

۲۴٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۴٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان