دانلود و خرید کتاب نامه باستان (جلد دوم) میرجلال الدین کزازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه باستان (جلد دوم) اثر میرجلال الدین کزازی

کتاب نامه باستان (جلد دوم)

معرفی کتاب نامه باستان (جلد دوم)

کتاب الکترونیکی «نامه باستان (جلد دوم)» نوشتهٔ میرجلال الدین کزازی در انتشارات سمت چاپ شده است.

درباره کتاب نامه باستان (جلد دوم)

شاهنامه کتاب فرهنگ ایران و سند هویت فرهنگی ما ایرانیان است. ازاین‌رو، سازمان «سمت» ضروری دانسته است که ویرایش و گزارش شاهنامه را آن‌چنان‌که در‌خور این کتاب فاخر است، در برنامهٔ انتشاراتی خود بگنجاند. کتاب حاضر با نام «نامهٔ باستان»، جلد دوم از مجموعه‌ای ده‌جلدی است که ویرایش و گزارش شاهنامه را از آغاز تا انجام دربر خواهد داشت. در این جلد، از آغاز پادشاهی نوذر تا پایان داستان رستم و سهراب ویراسته و شرح گردیده است. مؤلف دانشمند، دکتر میرجلال‌الدین کزازی در شرح ابیات و تحلیل داستان‌ها، از دانش‌ها و دیدگاه‌هایی چون واژه‌شناسی، ریشه‌شناسی، چهره‌شناسی، اسطوره‌شناسی، نمادشناسی، سبک‌شناسی و زیبایی‌شناسی بهره گرفته است. در زیبایی‌شناسی، بیت‌ها از دید سه دانش بدیع، بیان و معانی کاویده و بررسی شده است. در سبک‌شناسی، دگرگونی‌های تاریخی زبان در نظر بوده است. در ریشه‌شناسی، خاستگاه و پیشینهٔ واژگان بررسی شده و کمابیش ریخت پهلوی واژگان به دست داده شده است. نیز در این جلد، ابیات و واژه‌ها از دید شناخت نسخه‌بدل‌ها بررسی شده است.

درباره نشر سمت 

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت، سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد. این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف از تأسیس این سازمان، تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بوده ‌است. انتشارات سمت، علاوه بر فعالیت در حوزه‌های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است. انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه کتاب منتشر کرده است.

کتاب نامه باستان (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر برای دانشجویان رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به‌عنوان منبع اصلی درس مربوط به شاهنامه و در مقطع کارشناسی به‌عنوان منبع فرعی در درس‌های متون نظم(۲): رستم و سهراب و رستم و اسفندیار درنظر گرفته شده است. همچنین سایر علاقه‌مندان به شاهنامه نیز می‌توانند از این مجموعه بهره ببرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹۳ صفحه