دانلود و خرید کتاب ۱۰ درصد شادتر دن هریس ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰ درصد شادتر اثر دن هریس

کتاب ۱۰ درصد شادتر

نویسنده:دن هریس
امتیاز:
۲.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۱۰ درصد شادتر

کتاب ۱۰ درصد شادتر نوشتهٔ دن هریس (مجری و خبرنگار شبکهٔ ABC) و ترجمهٔ رضا اردلان است. شنیدار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر داستانی در باب رسیدن به آرامش و خلاصه‌ای از کتاب اصلی است.

درباره کتاب ۱۰ درصد شادتر

کتاب ۱۰ درصد شادتر در ۹ بخش نوشته شده است. این کتاب به موضوعاتی مانند روش کنترل نفس و مدیریت زندگی، مدیتیشن به‌عنوان روشی برای افزایش تمرکز بر حال، مهربانی و دلسوزی در زندگی روزمره، پذیرش احساسات منفی خود و جداشدن از آن‌ها پرداخته است.

کتاب حاضر کوشیده است تا به ۳ پرسش زیر نیز پاسخ دهد:

۱. چرا خودخواهی خصلت چندان بدی نیست؟

۲. چرا گاه بدون اینکه احساس گرسنگی کنیم، به‌سراغ یخچال می‌رویم؟

۳. چگونه مدیتیشن می‌تواند از ما در برابر خطر حملهٔ قلبی محافظت کند؟

ده هریس کتاب حاضر را بر اساس داستان زندگی خودش نوشته است. صرف‌نظر از اینکه چگونه زندگی می‌کنیم، مدیتیشن به ما کمک می‌کند نَفس خود را کنترل کرده، احساسات خود را مدیریت کنیم و در نتیجه بهره‌وری خود را نیز ارتقا دهیم.

خواندن کتاب ۱۰ درصد شادتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب ۱۰ درصد شادتر

«اما نفس مفهوم عمیق‌تری دارد. در تمام کارهای روزمره، این نفس است که منبع غرور، افتخار، خودشیفتگی و... محسوب می‌شود. در بیشتر مواقع، رفتارهای خودخواهانه و یا دگرخواهانه‌ای که در مقابل دیگران انجام می‌دهیم، از نفس ما سرچشمه می‌گیرد. از نظر فروید، نفس یک مکانیسم است که بین اخلاقیات و نیازهای اساسی ما قرار گرفته است.

اما این تعاریف، مفهوم کامل و عمیقی از نفس به ما نمی‌دهد. بر اساس این تعاریف می‌توان در مورد تمایلات عمیق یا غرور آتشین صحبت کرد، اما این تعاریف به ما نمی‌گوید که دقیقاً چه اتفاقاتی درون ذهن ما می‌افتد و مثلاً چرا وقتی گرسنه نیستیم، در یخچال را باز می‌کنیم.

نفس شما، رفتار و کردارتان را از صبح تا شب شرح می‌دهد و به شما می‌گوید که چه کاری را انجام بدهید و چه کاری را انجام ندهید. به عنوان مثال، تصور کنید کمی ورزش کرده‌اید و نفس‌تان می‌گوید: «از ورزش کردن خسته شده‌ام». شما با اینکه می‌دانید هنوز عرق هم نکرده‌اید، اما از ورزش کردن دست می‌کشید. نفس آن چیزی است که باعث می‌شود شما بارها و بارها ایمیل خود را چک کنید یا درِ یخچال را در مواقعی که حتی گرسنه نیستید، باز کنید.

بنابراین نفس مسئول بسیاری از اعمالی است که ما انجام می‌دهیم. خوشبختانه قدم برداشتن برای تأمین خواسته‌های نفس می‌تواند ما را خوشحال‌تر کرده و از سلامت بیشتری بهره‌مند نماید.

اشتهای نفستان را زیاد نکنید؛ چرا که نفس سیری‌ناپذیر است. نفس همیشه در حال طلب کردن چیزی است، هیچوقت راضی نمی‌شود و در هیچ زمان به غایت خوشحال نیست. حتی اگر به نفس خود بها دهید و آن را با چیزهای جدید تغذیه کنید، باز هم بیش از چیزی که دارد، طلب می‌کند. نفس به سادگی مبنای ارضای نیازها را تغییر می‌دهد و به سرعت شروع به خواستن و تلاش برای به دست آوردن چیزهای جدید می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۱۷٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان