دانلود و خرید کتاب سید ضیا صدرالدین الهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سید ضیا اثر صدرالدین الهی

کتاب سید ضیا

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سید ضیا

کتاب سید ضیا نوشتهٔ صدرالدین الهی است. انتشارات فردوس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. نام دیگر این اثر «عامل کودتا» است؛ اثری که گفته‌ها و ناگفته‌های تاریخ معاصر ایران از زبان سیدضیاءالدین طباطبایی را در بر گرفته است.

درباره کتاب سید ضیا

کتاب سید ضیا با گفت‌وشنودها نویسنده با «سیدضیاءالدین طباطبایی» و نقل خاطراتی از او آغاز شده است. نویسنده ابتدا از سیدضیا پرسیده که «: آقا راست است که شما انگلیسی هستید؟». بخش نخست این کتاب حاوی ۴ مصاحبه با سید ضیا است. بخش دوم کتاب هم ۲ مصاحبه با دیگران و دربارهٔ سید ضیا است؛ با «کلنل کاظم‌خان سیاح» و با «محمد ساعد مراغه‌ای» و بخش آخر آن نیز مصاحبهٔ «حسن مقدم» با سیدضیا پس از ترک ایران است. در بخش سوم نیز موضوعات گستردهٔ دیگری به اثر ضمیمه شده است.

کتاب سید ضیا نوشتهٔ صدرالدین الهی دربارهٔ «سید ضیاء الدین طباطبایی» است؛ مردی که در تاریخ معاصر ایران نقش قابل‌توجهی داشته و دربارهٔ او بسیار نوشته‌اند. او در سال ۱۲۶۸ در شیراز به دنیا آمد و در ۷ شهریور ۱۳۴۸ در تهران درگذشت. او سیاستمداری ایرانی و نخست‌وزیر ایران در زمان احمدشاه قاجار، آخرین شاه دودمان قاجار، بود. سید ضیا در کودتای ۱۲۹۹ خورشیدی همراه با رضاشاه شرکت داشت و رئیس‌الوزرای ایران شد و تا ۴ خرداد ۱۳۰۰ در این مقام بود.

خواندن کتاب سید ضیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب سید ضیا

«از سال ۱۳۴۱ به این طرف از فشار سانسور بر مطبوعات داخلی به ویژه مجلات هفتگی که رنگ و بوی سیاسی داشتند اما تیراژ و فروششان بسته به پاورقی‌های رنگارنگ بود، اندکی کاسته شده بود. در چنین‌روزهایی چاپ «خاطرات سیاسی فرخ» که حاوی شرح اتفاقات‌دوران پهلوی اول و صحبت‌دربارهٔ‌رجال آن عصر بود، در مجلهٔ سپید و سیاه سروصدای بسیار به راه انداخت. در مجلهٔ تهران مصور برای رقابت با خاطرات سیاسی فرخ بحثی درگرفته بود که چه باید کرد؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان