دانلود و خرید کتاب با انار بیشتر آشنا شو! عباس قاسم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با انار بیشتر آشنا شو! اثر عباس قاسم زاده

کتاب با انار بیشتر آشنا شو!

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب با انار بیشتر آشنا شو!

کتاب با انار بیشتر آشنا شو! نوشتهٔ عباس قاسم‌زاده در نشر عطران چاپ شده است.

درباره کتاب با انار بیشتر آشنا شو!

انار یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت‌شده در ایران و از مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران است که تنوع زیادی نیز دارد. امروزه پراکندگی درخت انار در آسیای مرکزی، مناطق مدیترانه‌ای، آسیای جنوب شرقی و آمریکای شمالی گزارش شده است. سرمای زمستان که وقوع آن در برخی از سال‌ها در مناطق کشت انار محتمل است ازجمله عوامل محدودکننده کشت انار محسوب می‌شود.

خواص درمانی انار در طب سنتی و مدرن بسیار مورد‌توجه بوده است. انار در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی، بیماری‌های التهابی، بیماری‌های عفونی و میکروبی، اختلالات عصبی و ایمنی مؤثر است. امروزه نقش انار در مداوای مراحل مختلف سرطان نیز اثبات شده است.

انار از جنبهٔ پرورش، تولید، فراوری، کاربرد، خواص و مسائل اقتصادی اهمیت زیادی دارد. حتی در کتب مقدس چندین بار نام انار ذکر شده است. از این رو این کتاب نگاشته شده تا به مرور و سپس جمع‌بندی نظرات گوناگون دربارهٔ این میوه بپردازد. 

کتاب با انار بیشتر آشنا شو! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این اثر به علاقه‌مندان به علوم کشاورزی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب با انار بیشتر آشنا شو!

«انار در دیابت

در طب ایرانی، دیابت شامل دو نوع سرد و گرم می‌باشد. در دیابت گرم به خوردن دانه انار سفارش شده است. امروزه توجه زیادی به اثرات گیاهان در دیابت وجود دارد. اثر انار در دیابت بسیار جالب توجه است، عصاره غلیظ پوست انار بسیار اثربخش‌تر از عصاره ریشه و یا خود دانه انار می‌باشد. در مطالعاتی که در محیط آزمایشگاه (Invitro) و همچنین در مدل‌های حیوانی انجام شده است، این اثر از گلیبن کلامید کمتر بوده است ولی به‌طور معنی‌داری باعث کاهش قند خون شده است. مکانیسم تأثیر انار بر گلوکز خون با مکانیسم‌های افزایش حساسیت به انسولین و مهار آنزیم آلفاگلوکورونیداز می‌باشد (نوجوان و دانش، ۱۳۹۶).

مقدار مصرف و مصلحات

براساس طب سنتی، زیاده‌روی در مصرف انار فاسدکننده غذاست و معده را سست می‌کند. مصلح انار شیرین، انار ترش است و در کسی که مزاج سرد دارد زنجبيل‌پرورده مصلح خوبی است. رب انار شیرین هم در صورت زیاده‌روی باعث سستی معده می‌شود و مصلح آن مصطکی است. زیاده‌روی در مصرف انار ترش ایجاد خراش و زخم در دستگاه گوارش می‌کند، به خصوص در کسانی که مزاج سرد دارند باعث ضعف جگر و قوه باه می‌شود. مصلح انار ترش، انار شیرین و زنجبیل‌پرورده است. همچنین دانه انار ترش برای سرفه مضر است و با مویز و گردو اصلاح می‌شود.

عوارض جانبی و تداخلات دارویی

براساس طب نوین، برای هیچ‌یک از اجزای انار از پوست و دانه و ریشه در دوزهای درمانی عوارضی گزارش نشده است. مصرف دانه انار با مقدار زیاد بی‌خطر است، ولی مصرف خوراکی بیش از ۸۰ میلی‌گرم پوست ریشه و ساقه انار به خاطر محتوای آلكالوئيد بالا می‌تواند باعث استفراغ، لنگش، خونریزی گوارشی و به صورت دیررس سرگیجه، اختلال بینایی، کلاپس قلبی و مرگ شود. به دلیل خاصیت سقط‌آوری پوست انار، باید در بارداری از مصرف آن خودداری نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان