دانلود و خرید کتاب متاورس جان راسل ترجمه کمیل علی‌تقوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متاورس اثر جان راسل

کتاب متاورس

نویسنده:جان راسل
انتشارات:راه پرداخت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب متاورس

کتاب متاورس نوشتهٔ جان راسل و ترجمهٔ کمیل علی‌تقوی و ویراستهٔ مینا والی و قاسم سرافرازی و محدثه گودرزنیا است و راه پرداخت آن را منتشر کرده است. مقدمه‌ای بر دنیای شگفت‌انگیر متاورس در این کتاب آمده است.

درباره کتاب متاورس

زمانی که اینترنت آمد و مردم می‌توانستند ایمیل بفرستند، فکر می‌کردند دیگر بهتر از این نمی‌شود. همین تفکر زمانی که دستگاه فکس اختراع شد و بعدتر که افراد می‌توانستند از راه دور با یکدیگر صحبت کنند هم وجود داشت. همچنین زمانی که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به وجود آمدند چنین تفکری مطرح شد. همه می‌توانیم تصور کنیم جمله «از این بهتر نمی‌شود» هنگام پدیدار شدن متاورس هم گفته خواهد شد.

ایده‌های کنونی متاورس همانند این است که بخواهیم اینترنت را به‌عنوان یک «بزرگ‌راه اطلاعاتی» دیجیتالی متشکل از بیت‌ها توصیف کنیم. اینترنت، همان‌طور که همه ما می‌دانیم، بسیار گسترده‌تر از این توصیف است. در همین خصوص باید بدانیم که متاورس هم خیلی وسیع‌تر از چیزی است که در حال حاضر درموردش می‌دانیم.

متاورس قرار است دنیایی دیجیتالی باشد که بخش‌های کوچکی از چند دنیای دیگر را می‌گیرد تا دنیایی فراگیر بسازد. شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، رمزارز و حتی دنیای فیزیکی همه جمع می‌شوند تا متاورس را بسازند. واقعیت افزوده از عناصر بصری، صداها و دیگر حسگرهای ورودی استفاده می‌کند تا بتواند بهترین تجربه کاربری را فراهم کند. از طرف دیگر، واقعیت مجازی از واقعیت‌های کاملاً خیالی و مجازی استفاده می‌کند.

متاورس قرار است رشد و فضایی آنلاین ایجاد کند که در آن کاربرها به‌جای استفاده از خدمات فناوری فعلی، در لایه‌های چندبُعدی با یکدیگر تعامل داشته باشند. به‌جای تماشای ساده محتوای دیجیتال، کاربرهای متاورس خودشان را غرق در فضای دیجیتالی و فیزیکی می‌بینند.

متاورس به‌واسطه اطلاعیه «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیس‌بوک، توجه عموم را به خود جلب کرد. زیرا او تصمیم گرفته است شرکتش را به نوعی شرکت متاورس تبدیل کند.

وقتی زاکربرگ در حال تغییر برند شرکتش بود، معتقد بود متاورس پلتفرمی ایجاد می‌کند که در آن می‌توانید هر کاری که تصورش را می‌کنید انجام دهید؛ از کار کردن و یادگیری گرفته تا بازی کردن و ساختن هرچیزی امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید به‌صورت مجازی با دوستان‌تان خوش بگذرانید. متاورس به شما این فرصت را می‌دهد تا از تجربیات جدید لذت ببرید؛ تجربیاتی که تلفن همراه و کامپیوترتان نمی‌توانند برای‌تان فراهم کنند. همچنین این توانایی را به شما می‌دهد که از مکانی به مکان دیگر بروید بدون اینکه حتی پای‌تان را از در خانه‌تان بیرون بگذارید.

این کتاب به موضوع متاورس می‌پردازد و توضیح می‌دهد چرا متاورس پروژه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده است.

خواندن کتاب متاورس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران دنیای فناوری‌های روز دنیا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب متاورس

«از نظر تاریخی، صنعت موسیقی در مقایسه با سایر صنایع همیشه نخستین حوزه‌ای بوده است که به هر نوآوری جدیدی در اینترنت واکنش نشان داده است.

همه ما می‌دانیم که صنعت موسیقی در روزهای اولیه توسعه اینترنت به‌طور قابل‌توجهی متحول شد.

به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹، فعالان صنعت موسیقی، به‌ویژه هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی، مجبور شدند نوآوری کنند و راه‌های جدیدی جهت ارتباط با مخاطبان‌شان بیابند. بنابراین آن‌ها اقدام به نمایش هنرهای حوزه نمایشی در اینترنت کردند.

اگر منصف باشیم، استریمینگ (پخش آنلاین)، مفهوم جدیدی نیست. گروه‌های موسیقی، مانند رولینگ استونز، در سال ۱۹۹۵ این کار را انجام می‌دادند. در واقع پخش آنلاین موسیقی اساس مدل کسب‌وکار شرکت‌هایی مانند اسپاتیفای است.

با این حال موسیقی در متاورس در مقایسه با استریمینگ معمولی در «وانیلا» (Vanilla) یا حتی استریمینگ از طریق پرداخت حق عضویت، از چندین جهتِ مهم به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است.

در ادامه، این تفاوت‌ها بیان می‌شوند:

۱. توانایی ایجاد یا اجرای برنامه در یک مکان مجازی

استفاده از آواتار یا دیگر نمادهای بصری به‌جای هنرمند که گاهی اوقات با نمایش ویدئویی معتبر از هنرمند ترکیب می‌شود.

قابلیت‌های جدید جهت تولید، مانند دست‌کاری محیط مجازی و ترکیب محصول بصری دیجیتال با محصول موسیقی هنرمند.

۲. توانایی تعامل با مخاطب در زمان وقوع رویداد هنری

اجرای موسیقی توسط «تراویس اسکات» (Travis Scott) در فورتنایت احتمالاً برجسته‌ترین و موفق‌ترین نمونه از این نوع هنر موسیقی انقلابی در سال‌های اخیر بوده است. این اجرای هنری توجه و علاقه‌ای قابل‌توجه را به این نوع رویدادهای هنری ایجاد کرد.

جدای از رویدادهای مجازی و NFT ها، یکی دیگر از روندهای موجود در متاورس که صنعت موسیقی را تحت‌تأثیر قرار داده است، ظهور «هنرمندان مجازی» است.

شاید تصور گوش دادن به صدای هنرمندی مجازی که ساخته هوش مصنوعی است و شخصیت واقعی ندارد، برای بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی نفرت‌انگیز باشد.

با وجود این، هیچ بحثی وجود ندارد که هنرمندان مجازی طرفداران زیادی بین جوانانی که با اینترنت بزرگ شده‌اند پیدا خواهند کرد. خواننده رَپ با نام «اف‌ان میکا» (FN Meka) که به‌عنوان «رَپِر ربات» (Robot Rapper) با سبک موسیقی پرزرق‌وبرق شناخته می‌شود، نمونه‌ای عالی از این مورد است.

اگرچه ممکن است این سرگرمی، بیهوده و کمی آینده‌نگرانه به نظر برسد، به‌احتمال زیاد از نظر تجاری سودآور خواهد بود.

هنگام نگارش این کتاب، این رپر مجازی در شبکه اجتماعی تیک‌تاک، بیش از ۹ میلیون دنبال‌کننده دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱۲۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان