دانلود و خرید کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع) اثر مریم اصلان زاده

کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع)

گردآورنده:مریم اصلان زاده
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع)

کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع) نوشتهٔ مریم اصلان زاده است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع)

کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع) گزیده‌ای اندک از سخنان گهربار آقا علی بن موسی الرضا (ع) است. مولایی که فرسنگ‌ها راه را از مدینه به مرو، طی کرد و به خاطر مصلحت اسلام و مسلمین، دوری از خانواده و وطن خویش را تحمل کرد تا اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله پایدار بماند و سالم به دست مسلمانان بعدی برسد. امام بزرگواری که: لَم تُؤثِر عَمیً عَلی هدیً و لَم تَمِل مِن حَقٍ الی باطِلٍ و اَنکَ نَصَحتَ لِله و لِرسوله و ادّیتَ الامانة. در زیارت‌نامه‌شان خطاب به ایشان عرض می‌داریم: کوری (گمراهی) را بر (نور) هدایت، برنگزیدی، و هرگز از حق به باطل، میل نکردی، و برای خدا و رسولش خیرخواهی کردی و ادای امانت (امامت) کردی.

از امام تقی و نقی و حجت خداوند بر هر که روی زمین و زیر خاک است و بسیار راستگوست، سخنان ارزشمند فراوانی نقل شده و فرهنگ اصیل اسلام با این کلمات روشن‌کننده، از طریق این آقای بزرگوار، از رسول خدا صلی الله علیه و آله و بقیهٔ معصومین علیهم السلام، به دست ما رسیده است. پس سزاوار است در این احادیث، تعمق و تفکر کنیم تا خود را شبیه آن عزیزان قرار دهیم؛ که هرچه شبیه‌تر شویم، شیعه خالص ایشان قرار می‌گیریم.

خود را در محضر آن امام هادی و ولی مرشد، قرار داده و دست نیاز به سوی خداوند متعال دراز می‌کنیم تا قطره‌ای از اقیانوس بیکران علم و معرفت آن بزرگوار برگیریم و خداوند رئوف بر بینش ما بیفزاید و اعمال و اقوال و افکار ما را مطابق با سیره معصومین علیهم السلام قرار دهد.

باید درک کنیم وجود مقدس حضرات معصومین، با تلاش و مصائب فراوان، سعی کرده‌اند ما را به راه مستقیم سعادت، همان راهی که خود آن را طی کرده‌اند و طعم شیرین هدایت را چشیده‌اند، رهنمون سازند و در این مسیر از هیچ زحمتی دریغ نفرموده‌اند.

هر امام بزرگوار از طریقی این مسئولیت خطیر را به انجام رسانده است و اینک امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، عالم آل محمد صلی الله علیه و آله که در محضر مبارکشان قرار داریم، سخنانی بسیار مفید و مهم در تمام زمینه‌ها (سیره فردی، زندگی اجتماعی، مسائل بهداشتی و طبی، مسائل عقیدتی و...) فرموده‌اند.

با مطالعهٔ این کتاب، بر معرفت و عمل صالح ما افزوده خواهد شد و شاید بتوانیم اندکی از تلاش‌های بی دریغ آن عزیزان، سپاسگزاری کرده باشیم.

خواندن کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران امام علی ابن موسی الرضا (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چهل حدیث از امام علی ابن موسی الرضا (ع)

«در صلوات مخصوص حضرت، وارد شده که: و دَعا الی سَبیلک بالحکمة و الموعظة الحسنة. آن امام عزیز، با حکمت و پند نیکو انسان ها را به راه خدا دعوت کرد. باور کنیم که سخنان ایشان، اندرز نیکویی است که ما را به سمت خداوند متعال رهنمون می‌سازد، و آن ها را تکراری ندانیم و دست کم نگیریم، شاید به لطف و یاری خداوند، به هدفی که منظور آن بزرگوار است (رسیدن به خدا) نائل گردیم.

انس با حضرات معصومین و محبت و مودت با ایشان، که مزد رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله می‌باشد، در سایه همین ارتباطات (زیارت، گفتگو، عرض حاجات، مطالعه سیره و سخنان ایشان و ... ) میسر می‌باشد.

آن بزرگواران خود در محبت الهی، تمام و کمال و در توحید و یگانگی، بنده مخلص خداوندند. با اعتصام و چنگ زدن به دامان ایشان است که می‌توانیم به مقام قرب و رضوان الهی برسیم. چرا که خودشان به تمامی اوامر الهی عمل کرده اند و کوچکترین لغزشی در زندگی نداشته اند.

آنان حافظان سر الهی، گنجینه های علم خدایی، و در بردارنده حکمت او و مفسران وحی الهی هستند.

کدام بارگاه، عزیزتر و گرامی‌تر از کهف حصین آنان سراغ داریم که به آن پناه ببریم و در سایه لطف و کرامتشان، به طهارت نفس و تزکیه روح برسیم؟

یا اباالحسن! اینک در محضر مبارک شما قرار گرفته و با مطالعه تعدادی اندک از فرمایشات شما، از خداوند مدد می‌طلبیم تا ما را به شریف ترین محل اهل کرامت و بالاترین منزل مقربین، و رفیع ترین درجات مرسلین خودش، نایل گرداند. (انشالله) (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۴۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان