دانلود و خرید کتاب تکنولوژی سینما مهدی عسگری آستانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنولوژی سینما اثر مهدی عسگری آستانه

کتاب تکنولوژی سینما

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تکنولوژی سینما

کتاب «تکنولوژی سینما» نوشتۀ مهدی عسگری آستانه است و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. کتاب تکنولوژی سینما دربارۀ بخش تخصصی آکسسوار، چگونگی شناخت ابزار و مواد آن در سینما و راهنمای کاربرد و ساخت آن‌ها برای فیلم‌های سینمایی است.

درباره کتاب تکنولوژی سینما

در دنیای امروز با پیشرفت دانش و تکنولوژی در بخش‌های مختلف زندگی انسان به‌کارگیری تکنولوژی مرتبط با تولید فیلم در بخش طراحی صحنه و دکور در دنیای فیلم و سینما به یک ضرورت تبدیل شده است. در فرهنگ سینما، به وسایل و لوازم و اشیای موجود در صحنه‌های فیلم‌ها آکسسوار گفته می‌شود و ازآنجا که در فیلم‌ها مخصوصاً در فیلم‌های تاریخی وسایل تمام‌وکمال طراحی و ساخته می‌شود، نقش آکسسوار در طراحی صحنه اهمیت ویژه‌ای دارد. 

مهدی عسگری آستانه در کتاب تکنولوژی سینما به بررسی دربارۀ چگونگی ساخت وسایل و اشیای استفاده شده برای فیلم‌های تاریخی پرداخته است و مبانی و اصول کاربردی برای ساخت آکسسوار مانند شناخت مواد و رنگ، مدل‌سازی،قالب‌سازی و پتینه‌کاری را به‌صورت کامل توضیح داده است. مهدی عسگری آستانه همچنین تلاش کرده است تا همۀ موارد مربوط به شناخت و ساخت آکسسوار را توضیح دهد و اطلاعات کاربردی و دانش فنی مجریانی که در حوزۀ تولید عناصر سازندۀ فیلم فعالیت می‌کنند را افزایش دهد.

فهرست مطالب کتاب تکنولوژی سینما عبارت است از: «مقدمه»، «پیشگفتار: تاریخچۀ آکسسوار»، «فصل اول: انواع آکسسوار در فیلم‌های تاریخی»، «فصل دوم: معرفی ابزارهای کاربردی»، «فصل سوم شناخت مواد»، «فصل چهارم: شناخت رنگ»،‌ «فصل پنجم: مدل‌سازی»، «فصل ششم: قالب‌سازی»، «فصل هفتم: قالب‌سازی در سینما»، «فصل هشتم: پتینه‌کاری»،‌ «فصل نهم: نمونه‌هایی از آکسسوارهای تولیدشده برای فیلم‌های تاریخی» و «منابع».

خواندن کتاب تکنولوژی سینما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان رشتۀ طراحی صحنه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تکنولوژی سینما

«با پیشرفت بشر در رشته‌های گوناگون علم و دانش و صنعت و فناوری و با پدیدارشدن مواد و متریال‌های گوناگون و متنوع، ابزارهای کاربردی و وسایل مورداستفاده در زندگی انسان نیز دچار تحولی عظیم شد؛ تا جایی که امروزه شاهد تنوع سرسام‌آور محصولات مختلف با درجه‌های کیفی متنوع در زمینه‌های مختلف اعم از وسایل کاربردی و تزیینی هستیم و شرکت‌های تولیدکنندۀ این محصولات در رقابت با یکدیگر برای عرضۀ محصولاتشان بی‌وقفه تلاش می‌کنند. وسایل و لوازم گوناگونی در زندگی انسان وجود دارد که هریک بنا بر نیاز خاصی طراحی شده‌اند و به تولید می‌رسند. همچنین،‌تولیدکنندگان این وسایل برای معرفی و فروش کالاهایشان به روش‌های مختلف تبلیغاتی دست می‌زنند که یکی از این روش‌ها ساخت تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات میان‌برنامه‌ای است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۵۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۱۳۴,۰۰۰
تومان