دانلود و خرید کتاب مرا ترک مکن الهه اولیازاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرا ترک مکن اثر الهه اولیازاده

کتاب مرا ترک مکن

معرفی کتاب مرا ترک مکن

کتاب مرا ترک مکن نوشتهٔ الهه اولیازاده است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر پیرامون موضوع روان‌درمانی طرح‌وارهٔ طردشدگی است.

درباره کتاب مرا ترک مکن

کتاب مرا ترک مکن دربارهٔ ترس از طردشدگی است؛ احساسی که باعث تداخل در عملکرد و مانع از ابراز احساسات می‌شود. ما این موضوع را زمانی که والدین عشقشان به ما را بر اساس رفتارمان شرطی می‌کنند، یاد می‌گیریم. اگر خوشنودشان کنیم به ما عشق می‌ورزند و تأییدمان می‌کنند و اگر کاری کنیم که دوست ندارند عشق و تأییدشان را از ما سلب می‌کنند که ما این کارشان را طرد ردن تصور می‌کنیم. چگونه بر ترس از طردشدن غلبه کنیم؟ این کتاب دربارهٔ همین موضوع نوشته شده است.

الهه اولیازاده کتاب حاضر را در ۶ بخش نوشته است. این کتاب به موضوعاتی همچون چیستی ترس از رهاشدن، تاریخچهٔ طرحواره، درمان طرح‌وارهٔ رهاشدگی، اختلال ترس از طرد شدن و سبب‌شناسی احساس تنهایی پرداخته است.

طرحواره در واقع هر نوع چارچوب، قالب، تفکر و یا مفهوم شناختی است که می‌توان به کمک آن اطلاعات را تفسیر یا سازمان‌دهی کرد. روان‌شناسان عقیده دارند که طرحواره‌ها نقش مهمی در سلامت روان افراد بازی می‌کنند و به کمک آن‌ها می‌توان اطلاعات و موارد اضافی ذهن را حذف و فقط روی عقاید و باورهای مثبت تمرکز کرد. طرحواره‌ها این امکان را به ما می‌دهند که بر اساس کلیشه‌های مشخصی رفتار کنیم و اطلاعات جدیدی را که در طول زندگی به دست می‌آوریم، بر اساس همین کلیشه‌ها دسته‌بندی کنیم. طرحواره‌ها ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و خاص خودشان را دارند و پاسخ‌های فرد را نسبت به رخدادهای محیطی او کنترل می‌کنند.

خواندن کتاب مرا ترک مکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و علاقه‌مندان به موضوع طرح‌واره پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مرا ترک مکن

«ترس از طرد شدن و رهاشدگی یک نوع اختلال اضطرابی است. در این اختلال فرد ترسی شدید، افراطی و مداوم از طرد شدن و رهاشدگی دارد. این نوع ترس تأثیر زیادی در زندگی فرد می‌گذارد و باعث می‌شود که در هنگام قرار گرفتن در این موقعیت‌ها ترس و اضطراب زیادی را تجربه کند. باید دانست تقریباً هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که طعم تلخ طرد شدن را تجربه نکرده باشد. همه افراد حداقل یک بار مورد بی‌توجهی و نادیده گرفته شدن قرار گرفته‌اند و این موضوع به شدت آن‌ها را آزرده‌خاطر کرده است. چون همهٔ افراد از همان سال‌های اولیهٔ زندگی، طرد شدن را تجربه می‌کنند، به مرور یاد می‌گیرند که قرار نیست همیشه مورد توجه و محبت سایرین باشند بلکه ممکن است گاهی در جمع دوستان، خانواده یا محیط کاری طرد شوند.

در واقع طرد شدن به معنای محرومیت از عاطفه و توجه افرادی است که برای فرد قابل اهمیت هستند. در این حالت با آنکه هنوز طردی اتفاق نیفتاده، اما فرد مبتلا به این مساله در حال انتظار و رنج کشیدن از طرد شدن است. لازم به ذکر است، افرادی که ترس از طرد شدن را به صورت گسترده در زندگی خود احساس می‌کنند با مساله دل‌بستگی درگیر خواهند بود.

در پژوهش‌ها آمده است افرادی که عزت‌نفس کمتری دارند، در مقابله با طرد شدن آسیب‌پذیرتر هستند و به زمانی بیشتر برای مقابله با این مساله نیاز دارند. معمولاً این قبیل افراد از حضور در موقعیت‌هایی که ممکن است به تجربهٔ تلخ طرد و رهاشدگی منتهی شود، پرهیز می‌کنند که مسلماً نتیجهٔ این حرکت تنهایی، انزوا و جدا ماندن از دیگران است.

اختلال ترس از طرد شدن

ترس از طرد شدن یا رهاشدگی جز اختلالات اضطرابی محسوب می‌شود که می‌تواند در زندگی فرد مشکلاتی را ایجاد کند. دچار شدن به این نوع اختلال می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد. افرادی که دچار این اختلال می‌شوند به مرور زمان اضطراب زیادی را متحمل می‌شوند می‌تواند بر زندگی‌شان تأثیرات مخرب بگذارد. در ادامه درباره چیستی، درمان و علائم این اختلال صحبت می‌کنیم. قطعاً داشتن آگاهی کمک می‌کند که مسیر درست‌تری را انتخاب کنید.

زمانی که این احساس به وجود می‌آید فرد هنوز چنین اتفاقی برایش رخ نداده است و پیشاپیش دچار رنج کشیدن از طردشدگی می‌شود. در تحقیقات مختلف بیان شده است افرادی که دارای عزت‌نفس پایین‌تری هستند بیشتر دچار این آسیب می‌شوند. از این رو افرادی که چندین بار حس طردشدگی را تجربه کرده باشند ترس بیشتری را درون خود دارند. به همین دلیل از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که ممکن است انتهایش طرد شدگی باشد دوری می‌کنند. این افراد یک سری علائم خاص دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید دریابید خود و اطرافیانتان دچار این اختلال هستید یا خیر؟»

نظرات کاربران

mohammad
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

بیشتر شبیه کتابای متافیزیکه و همش درباره معنویات صحبت میکنه تا اینکه مباحث و راه حل های علمی معتبر بیان کنه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان