دانلود و خرید کتاب آموزه های وحی سیدمحمدباقر صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزه های وحی

کتاب آموزه های وحی نوشتهٔ سیدمحمدباقر صدر، ترجمهٔ گروهی از مترجم‌ها و حاصل ویراستاری سعید فلاحی است. انتشارات دارالصدر (پژوهشگاه شهید صدر) این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی گفتارها و نوشتارهای قرآنی است.

درباره کتاب آموزه های وحی

کتاب آموزه های وحی حاوی مجموعهٔ سخنرانی‌ها و مقالات پراکندهٔ استاد شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر با موضوع قرآن است. این کتاب از ۲ بخش «گفتارها» و «نوشتارها» تشکیل شده است. در بخش اول، ۲ سخنرانی شهید صدر با موضوع «حقیقت وحی» و «تغییر در نبوت» آورده شده است. این ۲ سخنرانی پیش از این در کتاب «امامان اهل‌بیت، مرزبانان حریم اسلام»، با ترجمهٔ «رضا ناظمیان» و «حسام حاج‌مؤمن» آمده بود که نظر به تناسب موضوع در این کتاب آورده شده است. در بخش نوشتارها نیز مقالات قرآنی شهید صدر در مجلات مختلف گردآوری شده که برخی از آن‌ها پیش از این در کتاب «پژوهش‌های قرآنی» با ترجمهٔ «سید جلال میرآقایی» و برخی دیگر نیز در کتاب «بارقه‌ها» با ترجمهٔ «سید امید مؤذنی» به چاپ رسیده است.

همهٔ عنوان‌های گفتارها و شماری از عنوان‌های نوشتارها از شهید صدر نیست و توسط پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به متن افزوده شده‌اند، اما برای حفظ یک‌دستی متن از درج عنوان‌های افزوده‌شده در کروشه خودداری شده است. منبع گفتارها، صوت سخنرانی‌های شهید صدر است که در آرشیو پژوهشگاه تخصصی شهید صدر نگهداری می‌شود. منابع نوشتارها نیز درون متن ذکر شده است.

خواندن کتاب آموزه های وحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم قرآنی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیدمحمدباقر صدر

سیدمحمدباقر صدر از نوابغ معاصر بود که نظریه‌پردازی‌ها و نوآوری‌های متعددی را در عرصه‌های گوناگون علوم اسلامی به ارمغان آورد؛ به‌گونه‌ای که در هریک از دانش‌های حوزوی در زمرهٔ بنیان‌گذاران و صاحبان مکتب به شمار می‌آید. او در عرصهٔ تفسیر نیز روشی نو و بی‌سابقه برای تفسیرِ موضوعی ابداع کرد که خود آن را «روش استنطاق» نامید؛ روشی که او با پی‌ریزی آن، سطح پژوهش‌های علمی در این عرصه را به مرحله‌ای جدید وارد کرد.

شهید صدر در سال ۱۳۸۴ قمری مادهٔ درسی علوم قرآن را برای تدریس در دانشکده اصول‌الدین بغداد به رشتهٔ تحریر درآورد که این اثر نیز با نام «علوم قرآن» به زیور طبع آراسته شده است. گذشته از این ۲ اثرِ ویژه در عرصهٔ مطالعات قرآنی، شهید صدر در شماری از سخنرانی‌ها و مقالات خود موضوعاتی مرتبط با قرآن کریم را مطرح کرده است. در کتاب «آموزه های وحی» آن بخش از این گفتارها و نوشتارها که به‌دست آمده، گردآوری شده است. گفته شده است که دستیابی به دریافتی جامع از اندیشهٔ قرآنی شهید صدر نیازمند بررسی همهٔ آثار اوست؛ زیرا همهٔ این آثار آکنده از مباحث قرآنی است و در هریک از آن‌ها بخشی از جایگاه بنیادین قرآن در اندیشهٔ شهید صدر نمایان شده است.

بخشی از کتاب آموزه های وحی

«شرکت‌کنندگان عزیز! وقتی مسلمانان در ماه مبارک رمضان و شب قدر مراسم می‌گیرند، درواقع در این مراسم لحظات یادبود میلاد دین بزرگی را سپری می‌کنند که این امت را پدید آورد و محتوای کامل آن را در صحنه تاریخ به او بخشید. بنابراین، ماه مبارک رمضان و به‌ویژه شب قدر شاهد ولادت این دین و نزول آن بر انسان بوده است که در قرآن متجلی شد و به همین دلیل شب قدر از هزار ماه برتر است؛ زیرا برای زندگی امت‌ها و ملت‌ها، یک روز زندگی امتی دینی که در دستانش دینی دارد که راه را برایش روشن و اهداف را معین می‌کند، از هزار ماه زندگیِ امتی گم‌شده که نه هدفی دارد و نه راهی، پرخیروبرکت‌تر است.

این ماه مبارک فقط شاهد میلاد دین نبود که در نزول قرآن تجسم یافت؛ بلکه همچنین شاهد ولادت رهبریِ آگاهی بود که ریشه در همان دین دارد و حدومرزهایش در چهارچوب همان دین مشخص شده است.

بنابراین، قرآنی که خداوند متعال در شب قدرِ ماه مبارک رمضان نازل کرد، بدین جهت در این شب مبارک نازل شد که رهبر دینی را به‌وجود آورد؛ ازاین‌رو همه قرآن در ماه مبارک رمضان بر شخص پیامبر (ص) نازل شد تا او را با دین بپروراند و برای رهبری امت در نبرد با جاهلیت‌های زمین آماده کند. سپس قرآن [دوباره] در طول بیست‌وسه سال از عمر تبلیغ دین به‌تدریج نازل شد تا امت را پرورش دهد و لشکری آگاه بسازد که بتواند از دین جدید پاسداری کند.

بدین‌سان قرآن کریم دو بار نازل شد: یک بار مجموع قرآن برای آماده‌سازی رهبر و یک بار جزءجزء و تدریجی برای آماده ساختن امت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۱۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان