دانلود و خرید کتاب نقره سپید محمدرضا رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقره سپید اثر محمدرضا رنجبر

کتاب نقره سپید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقره سپید

«نقره سپید» نوشته حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، کارشناس مذهبی برنامه‌های تلویزیونی است.

تمثیل و استفاده از مثال، همواره روشی پر بازده برای انتقال مفاهیم پیچیده است. «نقره سفید» حاصل سال ها تجربه حجت الاسلام رنجبر است که با کمک زبان مثال و در قالب متن هایی کوتاه منتشر شده است.

در بخشی از کتاب به نام «معیار انتخاب همسر» می‌خوانیم:

«خاک نسبت به بذر پذیرش دارد ولی سنگ نه.

خاک نسبت به آب، کود پذیرش دارد ولی سنگ نه، و هیچ یک را تحویل نمی‌گیرد و پس می‌زند و به همین خاطر سنگ هیچگاه سبز نمی‌شود.

در بهاران کی شود سرسبز سنگ خاک شو تا گل برویی رنگ رنگ

اما خاک چون می‌پذیرد گلزار می‌شود.

انسان‌ها هم همینطوراند اگر اهل پذیرش بوده و حق پذیر باشند و حقیقت‌ها را بپذیرند سبز و خرم می‌شوند و خوشبختی و سعادت رانصیب می‌برند.

به همین خاطر بهترین معیار و ملاک، حق پذیری است یعنی ببینیم طرف مقابل آیا نسبت به حق پذیرش دارد؟ آیا منصف است؟ آیا منصفانه رفتار می‌کند؟

و این حقیقت از ضمن گفتگوها به راحتی می‌شود فهمید که طرف مقابل حق پذیر هست یا نه، و یا منطقی و منصف هست یانه و زیر بار حق و منطق می‌رود یا نه.

چون آدم‌ها بوسیله حرف و سخن شخصیت خود را نشان می‌دهند.

علی علیه السلام هم فرمود: المَرءُ مَخبُوءٌ تَحتَ لِسانِهِ. آدمی مخفی است در پشت زبان؛ یعنی همین که این زبان شروع به سخن گفتن می‌کند، از ضمن گفتگو‌ها خیلی راحت می‌توان شخصیت او را حدس زد و تشخیص داد.»

نظرات کاربران

R.mohammadi
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

خیلی کتاب خوبیه ،با تمثیل های زیبایی راجع به انتخاب همسر و مسائل خانواده رو توضیح داده

کاربر ۱۴۶۱۹۲۵
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

متاسفانه این کتاب رو توصیه نمیکنم چون که محتوای متمرکزی ندارم و از همه چی صحبت می‌کنه به جای این کتاب مجموعه آثار استاد محسن عباسی ولدی رو مطالعه کنید! فوق العاده‌س!!! مثل کتاب نیمه دیگرم یا تا ساحل آرامش با اینکه فعلا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
جوان مجرد مثل زمین بی حصار و بی‌پرچین است، هر آدم آلوده و تر دامنی به او طمع می‌بندد، و احتمال طعمه شدن برای هر کس را دارد، و هر کس هر خلاف و خطایی که در سر داشته باشد او را به هم پیالگی خود می‌خواند. ولی همین جوان وقتی ازدواج می‌کند همچون زمینی است که به گرداگرد خود حصاری داشته باشد. اساساً فلسفه اینکه نامزدها حلقه به انگشت می‌کنند همین است یعنی من در حصارم، من در حلقه و دایره‌ام و کسی به من نزدیک نشود، و همین امر مصونیت از بسیاری از خطاها و گناهان را فراهم می‌سازد. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: تَزَوَّج وَ اِلا فَاَنتَ مِنَ المُذنِبین «ازدواج کن، وگرنه از گناهکاران خواهی بود.»
s.latifi
نگوییم ازدواج می‌کنیم خدا کریم است و روزی رسان. شما شیر آب را وقتی باز می‌کنی که ظرفی زیر آن باشد. خدا هم روزی می‌دهد همانطور که شیر آب، آب می‌دهد. ولی شما هم باید ظرف داشته باشید و ظرف همان شغل است. حالا ثابت آن مهم نباشد سالم آن خیلی مهم است. بنابراین بدون شغل خداوند روزی و برکت را در کجا قرار بدهد؟ پس، شغل از ما و روزی از خدا.
علیرضا دولتی
پس خوش اخلاقی که باید یکی از ملاکات ازدواج باشد یعنی همین نه صرف بگو و بخند بودن و ظاهر خندان و شاد و بشاش داشتن، خوش اخلاق کسی است که درهمه احوال اخلاق او خوش باشد واخلاق خوش یعنی رعایت اعتدال، رعایت انصاف، ثبات در شخصیت داشتن، ظاهر و باطن خوش و همسانی داشتن.
علیرضا دولتی

حجم

۱۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان