دانلود و خرید کتاب اسطوره دولت ارنست کاسیرر ترجمه یدالله موقن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره دولت اثر ارنست کاسیرر

کتاب اسطوره دولت

معرفی کتاب اسطوره دولت

کتاب اسطوره دولت نوشتهٔ ارنست کاسیرر و ترجمهٔ یدالله موقن است. انتشارات شرکت کتاب هرمس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر را بررسی درخشان برخی از متون اصلی در تاریخ نظریهٔ سیاسی دانسته‌اند.

درباره کتاب اسطوره دولت

یک فیلسوف بزرگ معاصر آلمانی به مشکل انفجاری اسطورهٔ سیاسی در روزگار ما حمله می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه افسانهٔ دولت از دوران بدوی تکامل یافته تا راه را برای ظهور دولت توتالیترِ مدرن آماده کند. ارنست کاسیرر، فیلسوف نئوکانتی آلمانی، در کتاب اسطوره دولت ابتدا اسطوره تعریف شده است و حول اسطوره و زبان، روان‌شناسی عواطف و حیات اجتماعی انسان سخن گفته شده است. بخش دوم این کتاب که «نبرد با اسطوره درتاریخ نظریهٔ سیاسی» نام گرفته، ابتدا از «لوگوس» و «میتوس» در فلسفهٔ یونان گفته و سپس درمورد جمهوری افلاطون، نظریهٔ قرون وسطای دولت، علم جدید سیاست ماکیاولی، پیروزی میاکیاولیسم و پیامدهای آن و... سخن گفته است. بخش سوم با عنوان «اسطورهٔ قرن بیستم» دربارهٔ کارلایل، هگل و... سخن گفته است. کتاب اسطوره دولت با پیوستی تحت‌عنوان «تأثیر تکنولوژی بر فرد و جامعه از دیدگاه ارنست کاسیرر» به پایان رسیده است.

خواندن کتاب اسطوره دولت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه دربارهٔ تاریخ نظریهٔ سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنست کاسیرر

ارنست کاسیرر در سال ۱۸۷۴ به دنیا آمد و در ۱۹۴۵ درگذشت. او یک فیلسوف نوکانتی آلمانی و تاریخ‌نگار فلسفهٔ غرب و از شاگردان «گئورگ زیمل» و «هرمان کوهن» و استاد فیلسوفانی چون «لئو اشتراوس» و «هانری کربن» بود. اِرْنْسْت کاسیرِر در بریسلاو آلمان متولد شد. هنگامی که ۱۸ سال داشت، وارد دانشگاه برلین شد. آنجا به درخواست پدرش به تحصیل حقوق پرداخت، اما پس از چندی آن را رها کرد و فلسفه و ادبیات آلمانی خواند. او سال ۱۹۸۴ در کلاس درس کانت زیمل حاضر شد؛ جایی که با نوشتارهای کوهن دربارهٔ کانت آشنا شد. ازآن‌پس به دانشگاه لایپزیگ و سپس هایدلبرگ رفت، اما دوباره به دانشگاه برلین بازگشت. کاسیرر ازآن‌پس به دانشگاه ماربورگ رفت؛ جایی که بلندآوازه‌ترین نوکانتی یهودی قرن نوزدهم در آن تدریس می‌کرد و از ۱۸۹۶ تا ۱۸۹۹ زیر نظر کوهن به تکمیل رسالهٔ دکترای خود دربارهٔ تحلیل دکارت از دانش علمی ریاضی و طبیعی پرداخت. این کار به‌عنوان مقدمهٔ اولین اثر کاسیرر تحت‌عنوان «نظام فلسفی لایبنیتس» در سال ۱۹۰۲ به چاپ رسید.

او پیش از نقل‌مکان به ایالات متحده و تدریس در دانشگاه‌های ییل و کلمبیا، در چندین دانشگاه اروپایی تدریس کرد. کاسیرر، مورخ پرکار فلسفه، تحت‌تأثیر «امانوئل کانت» و «گئورگ هگل» هم قرار گرفت، اما تز متمایز خود را ابداع کرد. محور اندیشهٔ کاسیرر نظریهٔ اشکال نمادین اوست. او بازنمایی را اساساً نمادین تفسیر کرد و مواد ادراکی را با معانی مفهومی درآمیخت. او تعلیم داد که نوع انسان اساساً یک حیوان نمادین است. او معتقد بود که اشکال نمادین در شیوه‌های مختلف زبان، اسطوره، هنر، علم و دین آشکار می‌شوند. کاسیرر از نظریهٔ اشکال نمادین خود در بسط یک فلسفهٔ فرهنگ انعطاف‌پذیر استفاده کرد. کتاب «اسطوره دولت» («افسانهٔ دولت») یکی از آثار اوست.

بخشی از کتاب اسطوره دولت

«فعالیتِ روزانه‌ی ما متکی بر اعتماد کامل و تزلزل‌ناپذیر به قوانین نامتغیر طبیعت است. اما رویکرد انسان ابتدایی کاملاً متفاوت است. طبیعتی که او در آن به سر می‌برد در نظرش سیمای کاملاً متفاوتی (با آنچه در نظر ما می‌نماید) دارد. در طبیعتی که او می‌بیند همه‌ی اشیاء و همه‌ی مخلوقات در شبکه‌ای قرار دارند که یا به‌طور عرفانی با هم آمیخته می‌شوند (Participation) یا طور عرفانی از هم حذر می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان