دانلود و خرید کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر سیدحامد موسوی پناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر اثر سیدحامد موسوی پناه

کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر

معرفی کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر

کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر نوشتهٔ سیدحامد موسوی پناه در انتشارات نظری چاپ شده است. در این کتاب منظور از فرهنگ، فرهنگ در بخش اصول و نیازهای اساسی زندگی از جمله انتخاب همسر و رفتارهای روزمره در بین مردمان اقلیم مختلف است.

درباره کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر

جامعه‌شناسان برای واژهٔ فرهنگ حدود پانصد معنی ذکر کرده‌اند که پرداختن به تک‌تک آن‌ها و بررسی نقاط قوت و ضعف هریک از آن معانی و مقایسهٔ آن با این روش دشوار خواهد بود.

ویل دورانت بین فرهنگ و تمدن مرز مشخصی قائل است و بدین معنی که اندیشه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی جوامع را وقتی در شمار تمدن می‌آورد که شهروندی تشکیل یافته باشد. از نظر مک ایور، فرهنگ بیان حالات زندگی و تمدن تشکیل یافته جامعه و نظام کنترل شرایط اجتماعی است. کروبر نیز فرهنگ را با ارزش‌های اجتماعی و تمدن را با واقعیت‌های اجتماعی مرتبط می‌داند. تی اس الیوت، می‌کوشد تا رابطه ذاتی بین فرهنگ و مذهب را عیان سازد. به طوری که اولین فرض مهم او این است که هیچ فرهنگی نتوانسته به صورت مستقل از یک مذهب پدیدار شود و گسترش یابد.

مفهوم فرهنگ، ابزاری مناسب به نظر می‌رسد که بسیاری از ابعاد زندگی روزمره بشر را قابل درک کرده است. از دیگر مناسبات کاربردی این مفهوم اینکه، طبیعت در نزد انسان، کاملاً به وسیله فرهنگ تفسیر می‌شود. تفاوت‌هایی که به نظر می‌رسد، می‌توانند با خصوصیت زیست‌شناختی ویژه دارای بیشترین ارتباط باشند، مانند تفاوت‌های جنسی، هرگز در وضعیت خام دیده نمی‌شوند، زیرا، می‌توان گفت که فرهنگ بلافاصله آن‌ها را احاطه می‌کند و تحت تأثیر قرار می‌دهد. تقسیم جنسی نقش‌ها و وظایف در جوامع انسانی، اساساً از فرهنگ آن جوامع بر‌می‌خیزد و به همین دلیل است که جامعه‌ای با جامعه‌ای دیگر متفاوت است و این امر در انتخاب همسر نیز نمود آشکار و مهمی دارد.

کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ موضوعات جامعه‌شناختی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شناخت فرهنگ ها در انتخاب همسر

«نزد انسان هیچ چیز، طبیعی خالص نیست. حتی کارکردهایی که به نیازهای فیزیولوژیکی مربوط می‌شوند، مانند گرسنگی، خواب و میل جنسی، همگی تحت تاثیر فرهنگ قرار دارند، به بیانی ساده-تر، جوامع مختلف پاسخ‌هایی کاملاً مشابه به این نیازها نمی‌دهند. در جایی که الزامات زیست شناختی در کار نیست، رفتارها بیشتر به وسیله فرهنگ جهت دهی می‌شوند. به این سبب است که دستور «طبیعی باش» به ویژه در محیط‌های بورژایی، به بچه‌ها داده می‌شود، در واقع این شعار آموزشی به این معناست که با الگوی فرهنگی که به تو آموخته شده است، منطبق باش. گرچه این الگوهای فرهنگی آموخته شده، از اصطلاح اجتماعی شدن اولیه نامیده می‌شود اما پذیرش الگوهای فرهنگی در طول سال‌ها و مراحل اولیه زندگی و به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی در کنار شرایط زمینه‌ای از جمله اقلیم، خانواده و بسیاری از ارکان اثر بخش دیگر، در نهاد فرد درونی می‌شود. پس آنچه در کنار رفتار فردی جمعی در بین اعضای جامعه دیده می‌شود، با فرهنگ قابلیت تفسیر و در نهایت شناخت اجتماعی از کلیات جامعه را فراهم می‌سازد. با نگاهی کلی به مقوله فرهنگ که از نیازهای اجتماع بشر امروز و طول تاریخ به شمار می‌رود، مفاهیم مرتبط با آن و شکل‌گیری، قابلیت درک آن در روابط اجتماعی مختلف از جمله روابط‌های خانوادگی و حتی زوجین را با رفتارهای روزمره مانند دریافت‌های حقیقت طبیعی همچون، اصول زندگی سنتی و طبیعی از جمله انتخاب همسر، قابلیت بررسی در فصل ‌های مکتوب را پیدا کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۱۸۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان