دانلود و خرید کتاب روش های کاهش استرس در کودکان لارنس ای. شپیرو ترجمه محبوبه رمضان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های کاهش استرس در کودکان اثر لارنس ای. شپیرو

کتاب روش های کاهش استرس در کودکان

معرفی کتاب روش های کاهش استرس در کودکان

کتاب روش های کاهش استرس در کودکان نوشتهٔ لارنس ای. شپیرو و رابین کی. اسپریگ و ترجمهٔ محبوبه رمضان زاده است و انتشارات کتاب درمانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روش های کاهش استرس در کودکان

کودکان به اخلاق والدینشان توجه زیادی دارند. وقتی والدین ناراحت هستند آن ها مضطرب می‌شوند و وقتی آرام هستند، کودکان نیز فرصت بیشتری برای آرامش دارند. اگر شما استرس دارید و ناامید هستید به‌سختی می توانید به کودکتان کمک کنید تا متعادل باشد.

در این کتاب بیش از ۵۰ فعالیت توسط دو درمانگر کودک پیشنهاد شده است که می‌توانید با فراگیری این تکنیک‌ها، به کودکتان کمک کنید تا حس خوش‌بینی، اعتمادبه‌نفس و شادمانی را جایگزین اضطراب و استرس خود کند. همچنین کودک شما متوجه خواهد شد که انجام این فعالیت‌ها می‌تواند آرامش بیشتری برایش به ارمغان آورد. 

این کتاب به بیش از ۹۰۰ هزار نفر کمک کرده است که استرسشان را کاهش داده و به آرامش ذهنی برسند. مدیریت استرس بالینی و تکنیک‌های آرام‌سازی این کتاب به شما کمک می‌کند که با افکار و احساسات استرس‌زا، بهتر روبه‌رو شده و آن‌ها را مدیریت کنید.

در این کتاب، نویسندگان یعنی دکتر لارنس شپیرو و رابین اسپریگ، نکات کلیدی را برای کاهش استرس در زندگی کودک شما بیان کرده‌اند. اگرچه در زندگی اندکی استرس طبیعی و برای پیشرفت انسان لازم ماست، ولی مقدار زیاد آن برای شما و کودکتان زیان‌بار خواهد بود. مسائل مالی، مشکلات ارتباطی، مرگ یا بیماری در خانواده، دعوا با خواهر و برادر، تغییر مدرسه حتی از یک دوره (ابتدایی) به دورهٔ بعدی رفتن، همه می‌توانند برای شما و کودکتان تحولاتی استرس‌زا باشند. مسلماً نمی‌توانید مسائل استرس‌زا را متوقف کنید، ولیکن می‌توانید ابزارها و تکنیک‌های مؤثر برای روبه‌رو شدن با آن‌ها را فرا گیرید.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا ابزارهای مؤثر کاهش استرس را برای کودک خود فراهم کنید. نویسندگان با فعالیت‌های پیشنهادی که از ایجاد یک خانهٔ صلح‌آمیز تا یادگیری آشکارسازی علت استرس مرتب شده‌اند، منبعی ارزشمند در جهت آموزش والدین و کودکان برای کنترل مؤثر استرس فراهم آورده‌اند. برخی از بهترین روش‌های آرام‌سازی و کاهش استرس این کتاب عبارت‌اند از: روش‌های نفس‌کشیدن، تجسم هدایت‌شونده، مراقبه، یوگا و حتی بازی و خندیدن.

 روش‌های جالب و خلاقانهٔ این کتاب که برای کودکان در نظر گرفته شده است، بسیار موثر هستند. شما و کودکتان با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان در روز مهارت‌هایی را یاد خواهید گرفت که برای ادامهٔ زندگی بسیار مفید هستند. همواره استرس در زندگی ما وجود خواهد داشت ولی روش‌های مفیدی برای کنترل و دورساختن آن از زندگی‌مان وجود دارد. مهارت‌های این کتاب به شما و کودکتان کمک می‌کند که از اکنون حس بهتری را تجربه کنید.

خواندن کتاب روش های کاهش استرس در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین، معلمان، مربیان و روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش های کاهش استرس در کودکان

«در فصل اول کارهایی را یاد گرفتید که برای کاهش استرس در زندگی خود و کودکتان می‌توانید انجام دهید. در این فصل کودک شما یاد خواهد گرفت که چگونه استرس خود را کاهش دهد و از طریق شیوه‌های مثبت با موقعیت‌های استرس‌زای غیرقابل تغییر مقابله کند.

فعالیت‌ها در تشخیص عوامل کوچک و بزرگ استرس‌زا به کودکتان کمک خواهد کرد و به او القا می‌کند که می‌تواند برنامه‌های کاهش استرس را به‌صورت یک عادت روزانه انجام دهد. همچنین کودکتان یاد می‌گیرد که سبک زندگی سالمی از جمله درست غذا خوردن، ورزش کردن، داشتن خواب کافی، نگذراندن ساعات زیادی جلوی تلویزیون و کامپیوتر داشته باشد، که به مقابله آسانتر با استرس کمک می‌کند.

برخی کودکان به نظر می‌رسد با مهارت انعطاف‌پذیری متولد می‌شوند که قادرند در برابر ناملایمات دوباره قد راست کنند. سایرین مغلوب مشکلات می‌شوند و ممکن است نگرشی منفعل داشته باشند و حس کنند که برای اصلاح موقعیتشان هیچ‌کاری نمی‌توانند انجام دهند. این کودکان بیشتر مستعدند که با عصبانیت، نگرانی، ناراحتی یا حتی بیماری به استرس‌ها واکنش نشان دهند. آن‌ها ممکن است تکالیف مدرسه‌شان را انجام ندهند. رفتارهای پرخطر داشته باشند و با کودکان یا حتی بزرگسالان دعوا کنند.

خوشبختانه کودکان می‌توانند مهارت‌های انعطاف‌پذیری را برای مقابله آسان‌تر با استرس یاد بگیرند. فعالیت‌هایی که در این فصل به‌آن‌ها آموزش داده می‌شود شامل:

اهمیت بیان احساساتشان

گفت‌وگو با خود چگونه می‌تواند استرس را کاهش دهد

چگونه مشکلات خود را حل کنند و اجازه ندهند ادامه یابند

چگونه نگرشی مثبت و خوشبینانه می‌تواند به کاهش استرس کمک کند

وقتی این فعالیت‌ها را با کودکتان کار می‌کنید ممکن است وسوسه شوید که سؤالات زیادی بپرسید، به‌ویژه اگر کودکتان در مورد مشکلاتی با شما صحبت کند که از آن بی‌اطلاع بوده‌اید. در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کنید. به‌عنوان یک درمانگر کودک که طی سال با صدها کودک کار می‌کنیم می‌دانیم که کودکان به اینگونه سوالات مستقیم، خوب پاسخ نمی‌دهند. در عوض در کنار کودکتان فعالیت‌های این قسمت و بقیه کتاب را انجام دهید و نظرات خود را بدون قضاوت کردن احساسات بیان کنید. برای مثال بگویید: «این‌کار باید برای شما سخت باشد» یا «نمی‌دانم این چه نوع احساسی است.» شما می‌توانید به کودکتان بگویید که وقتی به او نگاه می‌کنید متوجه چه‌چیزی می‌شوید که باید اینگونه صحبت کنید: «وقتی در مورد آن موضوع صحبت می‌کنی واقعاً نگران به‌نظر می‌رسی» یا حتی واضح‌تر صحبت کنید و بگویید: «خیلی پراسترس به نظر می‌رسی و دستانت را محکم مشت کرده‌ای.»

همان‌طور که می‌بینید بیان جملات بدون قضاوت کردن بسیار متفاوت از پرسیدن سوالات مستقیم می‌باشد و بهترین شیوه برای حمایت توسعه احساسی و مهارت‌های سرکوب استرس می‌باشد. یک الگوی خوب بودن نیز در تدریس کاهش استرس به کودکتان اهمیت دارد. اگر شما سبک زندگی سالمی نداشته باشید- عادات غذایی نادرستی داشته باشید، ورزش نکنید یا به اندازه کافی نخوابید- مسلماً نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کودکتان متفاوت از شما رفتار کند. اگر واکنش شما نسبت به استرس فریاد زدن، نوشیدن الکل یا افسرده شدن باشد با خود فکر کنید که چه چیزی به کودکتان آموزش می‌دهید و اگر شما وقت کافی برای آرام‌سازی و مراقبت از خود اختصاص ندهید چطور توقع دارید کودکتان اینگونه رفتار کند؟ بنابراین همان‌طور که بقیهٔ فعالیت‌های کتاب را دنبال می‌کنید به خود نیز به اندازه کودکتان فکر کنید. اثرات شدید استرس به کودک و بزرگسال یکسان است و فعالیت‌های کاهش استرس و آرام‌سازی برای شما و کودکتان مفید خواهد بود.»


نظرات کاربران

کاربر ۱۸۲۵۰۹۰
۱۴۰۱/۱۰/۰۸

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار دهید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۵۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۶۰۰
تومان