دانلود و خرید کتاب پهلوان گود گرمدشت گل‌علی بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پهلوان گود گرمدشت اثر گل‌علی بابایی

کتاب پهلوان گود گرمدشت

معرفی کتاب پهلوان گود گرمدشت

کتاب پهلوان گود گرمدشت نوشته و تحقیق گل‌علی بابایی است و انتشارات روایت ۲۷ بعثت آن را منتشر کرده است. این کتاب سرگذشت‌نامهٔ شهید حسین قجه‌ای است.

درباره کتاب پهلوان گود گرمدشت

کتاب پهلوان گود گرمدشت زندگی‌­نامۀ شهید حسین قجه‌­ای، یکی از فرماندهان پرافتخار گردانِ لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) است که با پیگیری‌های مادر بزرگوار شهید منتشر شده است. این کتاب به‌صورت مستند تهیه شده و روایت هم‌رزمان را از زندگی این شهید بازگو می‌کند.

حسین قجه‌ای زادهٔ ۱۴ شهریور ۱۳۳۷ در زرین‌شهر اصفهان است. او نظامی و از فرماندهان لشکر در جنگ ایران و عراق بود. قجه‌ای در سال ۱۳۵۳ از سن ۱۶سالگی وارد عرصهٔ مبارزات سیاسی شد. او در سال ۱۳۵۶ به قم مهاجرت کرد و توسط مأموران ساواک دستگیر شد. تحصیلات مقدماتی را تا اخذ دیپلم در زادگاهش ادامه داد. سپس به خدمت سربازی اعزام شد. او از قهرمانان رشتهٔ کشتی آزاد در اوزان ۴۸ و ۵۲ کیلوگرم بود. از جمله قهرمانی‌های او قهرمانی در مسابقات کشتی جوانان کشور به مدت سه سال و مسابقات کشتی آموزشگاه‌های استان اصفهان به مدت چهار سال است.

با اوج‌گرفتن فعالیت‌های علیه دودمان پهلوی، از اواخر دوران تحصیل وارد فعالیت‌های سیاسی و مذهبی شد و تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و در شهر قم دستگیر و پس از آزادی فعالیت‌هایش را در شیراز و زرین‌شهر تداوم بخشید.

در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر، گردان سلمان فارسی به فرماندهی حسین قجه‌ای، موفق به دفع سومین پاتک سنگین دو تیپ زرهی و مکانیزهٔ سپاه سوم ارتش عراق (رژیم بعث) در جاده اهواز-خرمشهر شد. در جریان این مقاومت سه‌روزه بیشتر نیروهای گردان و همچنین حسین قجه‌ای شهید شدند. این واقعه در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ رخ داد. پیکر او در گلستان شهدای زرین‌شهر به خاک سپرده شده است.

خواندن کتاب پهلوان گود گرمدشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شهدا پیشکش می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان