دانلود و خرید کتاب قصه های پریان جادا فرنکیا ترجمه امیرحسین میرزائیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قصه های پریان

کتاب قصه‌های پریان که در قرن هفدهم میلادی توسط شارل پرو نوشته شده، در این کتاب با بازنویسی جادا فرنکیا و تصویرگری زیبای فرانچسکا رسی عرضه شده است. این اثر با ترجمهٔ امیرحسین میرزائیان در کارگاه فیلم و گرافیک سپاس چاپ شده است.

درباره کتاب قصه‌های پریان 

کتاب قصه‌های پریان داستان‌های سیندرلا، ریکی کاکلی، شنل‌قرمزی، دختری در پوست خر، قورباغه و الماس، ریش آبی، گربه‌ٔ چکمه‌پوش، بندانگشتی و زیبای خفته را در یک مجموعه جمع کرده است. از این داستان‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته است. برای مثال اولین انیمیشن با اقتباس از داستان سیندرلا در سال ۱۹۲۲ و آخرین نسخهٔ انیمیشن این داستان در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. همین طور اولین نسخه فیلم سیندرلا در سال ۱۸۹۹ در فرانسه کارگردانی شد. همچنین اولین انیمیشن با اقتباس از داستان شنل‌قرمزی در سال ۱۹۴۳ ساخته شد. آخرین نسخه انیمیشن این داستان نیز در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.

جادا فرنکیا، نویسنده و ویراستار کتاب‌های کودک و نوجوان و بعضاً بزرگسالان است که در داستان‌هایش غالباً به موضوعات فانتزی، افسانه‌ها و دنیای سحر و جادو می‌پردازد. او در کنار نوشتن داستان‌هایی تازه و جذاب، به بازنویسی قصه‌های ماندگار گذشته از کشورهای مختلف نیز پرداخته است.

کتاب قصه‌های پریان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب گروه سنی ب و ج است.

درباره شارل پرو

شارل پرو شاعر و داستان‌سرای فرانسوی بود که سبک جدید قصه‌ها و افسانه‌های شاه پریان را در ادبیات بنیان نهاد. او در سال ۱۶۲۸ در فرانسه چشم به جهان گشود. پرو در یک خانوادهٔ اشرافی بزرگ شد. او در بهترین مدارس پاریس تحصیل کرد. تحصیلاتش را در کالج بووه (نزدیک سوربن) در سال ۱۶۳۷ آغاز کرد. در پانزده سالگی مدرسه را رها کرد و یادگیری را به شیوه‌ٔ خودآموز ادامه داد و توانست با موفقیت رشته‌ٔ حقوق دانشگاه اورلئان را بگذراند. پس از ۳ سال وکالت، کار خود را رها کرد و به‌عنوان منشی نزد برادرش که مأمور مالیات پاریس بود، به کار پرداخت. او سال‌ها کتابدار پادشاه لوئی چهاردهم بود. او در این کتابخانه هر روز بسیاری از کتاب‌ها را می‌خواند. همین دلیلی برای گرایش به نویسندگی در او شد. پرو طرفدار ادبیات مدرن بود. اندیشه‌های مدرنیستی پرو در سروده‌ها، نوشته‌ها و قصه‌های پریانش آشکار است. پرو از ۱۶۹۶ بازنویسی قصه‌های عامیانه را آغاز کرد. او این قصه‌ها را برای بزرگسالان نوشت زیرا در آن دوران در فرانسه ادبیات کودک وجود نداشت. قصه‌های پرو پس از ترجمه به زبان‌های اروپایی در سده‌ٔ هجدهم به ادبیات کودکان راه یافت. بسیاری از آثار این نویسنده ۱۰۰ سال بعد توسط برادران گریم منتشر شد. داستان‌های مشهور پرو تا به امروز بارها چاپ و به‌صورت اپرا، باله، نمایشنامه، انیمیشن و فیلم به نمایش درآمده‌اند.

بخشی از کتاب قصه‌های پریان

روزی روزگاری بازرگان ثروتمندی با همسر و دختر کوچکش زندگی می‌کرد. چند سال زندگی آن‌ها با خوشی و خوشبختی سپری شد، اما ناگهان همسر بازرگان بیمار شد و بعد از مدتی از دنیا رفت. بازرگان نمی‌خواست وقتی برای تجارت به سفرهای طولانی می‌رود، دخترکش تنها بماند؛ به همین دلیل تصمیم گرفت دوباره ازدواج کند تا شاید دخترش دوباره بتواند مهر مادری را ببیند. البته او می‌دانست هیچ‌کس نمی‌تواند جای همسرش را در قلب او و دخترش بگیرد.

همسر جدید بازرگان، بیوه‌زنی بود که دو دختر داشت و بازرگان امیدوار بود این دخترها هم‌بازی‌های خوبی برای دخترش بشوند و او به کمک آن‌ها بتواند دوری پدر و مرگ مادرش را راحت‌تر تحمل کند. بازرگان به سفری طولانی رفت، و کمی بعد...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۴۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۳,۵۰۰
تومان