دانلود و خرید کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج) محمدرسول دریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج) اثر محمدرسول دریایی

کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج)

کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج) نوشته و پژوهش محمدرسول دریایی است و انتشارات اندیشه‌ عالم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج)

اگر مرکبات که منشأ حیات‌بخش ویتامین‌های مفید و جوانی است در طبیعت وجود نداشت، تمام بیماری‌ها و عوارض پیری و نیستی بشر را به نابودی قطعی سوق می‌داد. یکی از بهترین هدایای خداوند به انسان مرکبات است. این تیرۀ شگفت از گیاهان به کمک رادیواکتیوی که در آن‌ها وجود دارد از پیری جلوگیری می‌کند. ترشی آن‌ها نه‌تنها برای مبتلایان به زخم معده زیان ندارد، بلکه در تمام ابعاد مفید است و از فلج کودکان جلوگیری می‌کند و به علت دارابودن آنتی‌اکسیدان ضدسرطان است.

مرکبات انواع مختلفی دارند که از این قرار است: پرتقال، لیموشیرین، لیموترش، لیموآبی، لیموعباسی، نارنگی، ترنج، بالنگ، لیموعمانی، توسرخ، نارنج و دارابی از همین خانواده بوده و ده‌ها هم‌خانوادۀ دیگر دارند که کم‌وبیش شبیه هم هستند و خواص مشترکی دارند. میوه، گل، برگ، شکوفه،‌ ساقه و درختان آن‌ها هرچند به‌ظاهر با هم کمی اختلاف دارند، ولی دارای منافع مشترک بوده و می‌توان آن را به هم پیوند زد و حتی روی یک درخت می‌توان چند نوع آن را با هم جمع و ترکیب کرد و میوه‌های گوناگون از خانوادۀ مرکبات به دست آورد. 

کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج) خواص مرکبات را به صورت کامل توضیح داده و شرح می‌دهد که چگونه باید این درختان را کاشت، نگهداری کرد، پیوندشان داد و از خواصشان استفاده کرد. همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که هرکدام از این میوه‌ها برای چه منظوری مفید هستند.

خواندن کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ علوم کشاورزی و تغذیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نارنگی (گریپ فروت و نارنج)

«میوه‌های پیوندی مرکبات از نظر ظاهر درشت‌تر، شاداب‌تر و گواراترند، ولی خواص میوه‌های غیرپیوندی آنها از نظر درمانی بیشتر است. همۀ بیماری‌ها را درمان می‌کنند، ولی همۀ بیماران با آنها معالجه نمی‌شوند. دارای ویتامین‌های «آ» و انواع ویتامین‌های «ب» و مقدار زیادی ویتامین «ث» هستند. سابقاً عده‌ای از دانشمندان تصور می‌کردند که مرکبات هر قدر ترش‌تر باشند، میزان ویتامین «ث» آنها زیادتر است ولی برای اولین بار املاح ویتامین «ث» را در لیموشیرین کشف و اندازه‌گیری نمودند و بدین ترتیب معلوم شد که لیموشیرین ایران دو برابر لیموترش و لیموآبی ویتامین «ث» به صورت املاح داشته و فاقد ترشی‌های آزاد است و به همین جهت لیموشیرین با داشتن خواص بسیار، مثل سایر ترشی‌ها برای اعصاب زیان‌آور نیست و مبتلایان به زخم‌های معده و روده که از خوردن ترشی محروم می‌باشند، می‌توانند با خیال راحت آن را میل نمایند. علاوه بر ویتامین‌های فوق، در خانوادۀ مرکبات مقدار ویتامین «پ» آنها زیادتر از سایر میوه‌ها است و این ویتامین به کمک اشعۀ رادیو اکتیوی که در مرکبات وجود دارد، مویرگ‌ها را باز و لای‌روبی می‌نماید و رسوباتی را که در جدار رگ‌ها نشسته و عامل اصلی پیری و فرتوتی است از بین می‌برد.

اخیراً دانشمندان آمریکایی ویتامین جدید دیگری در مرکبات پیدا کرده‌اند که مقوی اعصاب است و در پرورش اندام و رشد ماهیچه‌ها اثری شگفت دارد. از فلج کودکان و سستی و کهولت بزرگسالان جلوگیری می‌کند و در معالجۀ سیاتیک، ذات‌الریه و سرطان نقش مهمی دارد. هرچند مقدار این ویتامین در مرکبات گوناگون اندازه‌گیری نشده است، ولی از روی قراین و آثار آن می‌توان گفت که این ویتامین در لیموترش ایران که از قدیم بهترین هدیه برای بیماران بوده، به حد وفور وجود دارد، دارای املاح مختلف کلسیم ـ آهن ـ منیزیم ـ سدیم ـ فسفر و پتاسیم می‌باشد و مقدار این املاح در آنها به قدری زیاد است که ترشی‌های موجود در میوۀ مرکبات نه تنها خون را ترش نمی‌کند، بلکه آن را قلیایی کرده، رماتیسم ـ نقرس ـ تصلب شرایین ـ چاقی ـ واریس ـ سیاتیک و درد کلیه را معالجه می‌نمایند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۳۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان