دانلود و خرید کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار اثر شکوفه سیوندی‌پور

کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار

معرفی کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار

کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار نوشتهٔ شکوفه سیوندی پور و فریده بلالی کُمیزی است. انتشارات دومینو این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، خلاصه، چکیده و فهرست مطالب ۸۰ عنوان کتاب دربارهٔ مهندسی نرم‌افزار را، به تفکیک موضوع، دربر دارد.

درباره کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار

کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار، پس از بررسی محتوای چند کتاب، تمام آنها را در سه گروه عمده تقسیم‌بندی می|کند. هر گروه به بخش‌ها و فصل‌هایی کوچک‌تری تبدیل‌ شده‌اند:

  • گروه اول: کتاب‌هایی با رویکرد موردی (موردکاوی، موردپژوهی)
  • گروه دوم: کتاب‌هایی با رویکرد فرآیندی (مرحله‌ای و چندموضوعی)
  • گروه سوم: کتاب‌هایی با رویکرد درسی و دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، آزمون‌ها مجموعهٔ دروس و...)

گروه اول: کتاب‌هایی با رویکرد موردی (موردکاوی، موردپژوهی)

کتاب‌هایی با رویکرد موردی، موردکاوی و موردپژوهی، کتاب‌هایی هستند که به مطالعهٔ یک موضوع از مهندسی نرم‌افزار پرداخته‌اند؛ نه تمام مراحل و فرآیندهای آن. رویکرد غالب این کتاب‌ها می‌تواند همان یک موضوع باشد؛ البته ممکن است مقدار کمی از این کتاب‌ها، حدود یک یا دو فصل، به کلیات یا فرآیند و مراحل مهندسی نرم‌افزار پرداخته باشند؛ اما رویکرد غالبشان همان یک موضوع است؛ مانند مهندسی نیازمندی‌های نرم‌افزار، مهندسی نرم‌افزار و سرویس‌گرایی، مهندسی یکپارچگی نرم‌افزار، مهندسی نرم‌افزار و امنیت، مهندسی کیفیت نرم‌افزار، مستندسازی در مهندسی نرم‌افزار و... . به‌عنوان مثال کتاب‌هایی مانند مهندسی نرم‌افزار و امنیت که در این گروه قرار گرفته‌اند به مهندسی نرم‌افزار از زاویهٔ امنیت می‌نگرند. بااین‌حال، ممکن است در یک فصل، با توجه به پیش‌نیاز یا صلاح‌دید نویسنده، به کلیاتی از مهندسی نرم‌افزار نیز اشاره‌ کرده باشند.

گروه دوم: کتاب‌هایی با رویکرد چند موضوعی

این گروه از کتاب‌ها، به تمام مراحل مهندسی نرم‌افزار یا بیشتر مراحل آن پرداخته‌اند و رویکرد موردکاوی ندارند یا به تعبیر بهتر، موارد و موضوع‌های بیشتری را تحت‌پوشش قرار می‌دهند؛ که در بعضی موارد سعی دارند تمام مراحل نرم‌افزار را به ترتیب و اولویت پوشش دهند.

گروه سوم: کتاب‌هایی با رویکرد درسی و دانشگاهی (کارشناسی و کارشناسی ارشد، آزمون‌ها و مجموعه دروس)

در این بخش از کتاب، به معرفی کتاب‌هایی پرداخته شده است که رویکرد درسی و دانشگاهی دارند. کتاب‌هایی که رویکرد و ساختار غالب آنها متناسب با پرسش‌ها و آزمون‌های کارشناسی ارشد، امتحانات پایان‌ترم، مجموعه دروس مهندسی نرم‌افزار، زبان تخصصی و... می‌باشد؛ البته محتوای غالب این کتاب‌ها ممکن است به‌صورت موردی و یک موضوع خاص یا رویکرد فرآیندی و چندموضوعی باشد اما نکته‌ای که مهم است: بیشتر کتاب‌های این بخش، بیشتر دانشجویان، به‌ویژه دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، دکتری و... دارند را مخاطب قرار می‌دهد.

خواندن کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب کتاب سنجی در مهندسی نرم افزار

«وجود ‌انبوه ‌اطلاعات ‌در ‌دهه‌های ‌اخیر ‌در ‌سیستم‌های‌ اطلاعاتی،‌ هزینه‌ نگهداری،‌ پالایش‌ و ‌ویرایش‌ آن‌ها را ‌به‌ شکل‌ سرسام ‌آوری‌ بالابرده‌ بود، ‌به‌نحوی‌که سازماندهی‌ آن‌ها نیاز‌ به‌ استفاده‌ از‌ روش‌های‌ نوین ‌داشت، ‌روش‌هایی ‌که ‌فرایند ‌تولید ‌و‌ توسعه ‌سیستم‌های ‌اطلاعاتی ‌را ‌ساده‌تر ‌نماید ‌و ‌به ‌این ‌فرایند‌ شکل‌ مهندسی‌ بدهد،‌ درست‌ مثل‌ ساخت‌ یک‌ محصول،‌ به‌ همین‌ جهت ‌مهندسی ‌نرم‌افزار ‌مطرح ‌شد. ‌»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۹ صفحه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان