دانلود و خرید کتاب ۹ ماه انتظار شیرین بتول جعفری گلستان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۹ ماه انتظار شیرین اثر بتول جعفری گلستان

کتاب ۹ ماه انتظار شیرین

معرفی کتاب ۹ ماه انتظار شیرین

کتاب الکترونیکی «۹ ماه انتظار شیرین» نوشتهٔ بتول جعفری گلستان در انتشارات نوید حکمت چاپ شده است. این کتاب به اصول و مراقبت‌های مادر قبل و بعد از زایمان نوزاد می‌پردازد.

درباره کتاب ۹ ماه انتظار شیرین

این کتاب مادران را از مرحلهٔ تصمیم به بارداری تا بارداری، شیردهی و حتی پس از آن همراهی می‌کند و برای هر مرحله پیشنهادهای کارساز و برای پرسش‌های زیاد مادران، پاسخ‌های مناسبی ارائه می‌دهد. به طور کلی مباحثی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود به شرح زیر است:

علایم تشخیص حاملگی

تغییرات جسمی مادر

راه های سلامت نوزاد در رحم

آمادگی برای زایمان آسان

مراقبت های قبل و بعد از زایمان

کتاب ۹ ماه انتظار شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به زنان باردار و افرادی که قصد بچه دار شدن دارند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ۹ ماه انتظار شیرین

در سال ۱۹۵۸ میلادی، پزشکان توصیه می‌کردند خانم‌های باردار درهر دفعه تمرین، باید کمتر از ۱۶ دقیقه ورزش کنند. اما در حال حاضر، گفته می‌شود، این افراد می‌توانند برای مدت طولانی به شیوه صحیح ورزش کنند، در حالیکه دمای بدنشان هم خیلی افزایش نیابد.

در یک مقاله تحقیقی گفته شده بود؛ اثرات بدی در نوزادان متولد شده از زنانی که در طی بارداری به طور پیوسته و شدید ورزش کرده بودند، مشاهده نشد و حتی این نوزادان از سایر کودکان باهوش‌تر بودند. بیشتر افراد فکر می‌کنند، برای یک خانم باردارغیرممکن است که سخت و شدید ورزش کند، زیرا معقتدند ورزش شدید باعث کمبود اکسیژن در مغز کودک می‌شود و به آن صدمه می‌زند. ولی آنچه که به مغز کودک آسیب می‌رساند، کمبود کالری و افزایش درجه حرارت بدن است.

در گذشته هم گفته می‌شد ورزش باعث تب و افزایش بیش از حد درجه حرارت بدن در طی ماه اول بارداری می‌شود و باعث تخریب مغزو نخاع می‌شود، ولی بررسی‌ها بر روی خانم‌های باردار ثابت کرد افزایش درجه حرارت بدن در این گروه در اثر عفونت بوده است نه ورزش کردن.

هر چه سخت‌تر ورزش کنید، دمای بدن بالاتر می‌رود، ولی تا حدی نیست که به مغز آسیب برساند. در حقیقت عفونت دمای بدن را خیلی زیاد افزایش می‌دهد و باعث تخریب مغزی نوزاد می‌شود.

بنابراین طبق مطالعات متعدد نشان داده شد ورزش درطی بارداری مضر نیست، حتی اخیراً تحقیقی از دانشگاه کارولینای شمالی برای اولین بار ثابت کرد ورزش شدید در طی بارداری از تولد نوزادان نارس پیشگیری می‌کند. تولد پیش از موقع و زایمان زودرس، خطر بیماری و مرگ و میر را در نوزادان افزایش میدهد.

خانم اینگرید کریستین سون، رکورددار مسابقات دوی قبلی جهان (سریعترین دونده زن)، در حالیکه در ماه سوم بارداری بود، در مسابقات دوی ماراتون هاتسون تگزاس نفر اول شد و با این همه نوزاد سالمی به دنیا آورد.

خانم شارون وود، هم در زمان بارداری‌اش، از قله اورست بالا رفت.

خانم‌های بارداری که به طور شدید ورزش می‌کنند، نوزادان کوچکتری به دنیا می‌آورند، ولی ظاهراً سالم هستند. این افراد باید تحت نظر پزشک باشند، ولی اکثریت آنها می‌توانند ورزش کنند. تنها اثر بدی که ورزش‌های بسیار شدید مثل اسکی همراه با شیرجه و بوکس بازی می‌تواند داشته باشد و به نوزاد آسیب برساند، این است که رحم به سمت جلو خم شده و باعث درد پشت بدن در طی دویدن در سه ماهه آخر بارداری می‌شود و شکم نیز صدا می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۴۶۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان