دانلود و خرید کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها یوحنا دیویس ترجمه طیبه شکرنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها اثر یوحنا دیویس

کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها

نویسنده:یوحنا دیویس
امتیاز:
۲.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها

کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها نوشتهٔ یوحنا دیویس با ترجمهٔ طیبه شکرنیا در انتشارات نوژین منتشر شده است.

درباره کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها

خواب بخش مهمی از زندگی شما محسوب می‌شود و داشتن عادت‌های خواب مناسب برای یک زندگی سالم بسیار تعیین‌کننده است. الگوی خواب هر کودک متفاوت است. مشکلات مزمن خواب باعث می‌شود شما و کودکتان نتوانید روز خوبی داشته باشید. هر روز که می‌گذرد ممکن است کودک بی‌قرارتر شود و شما نیز نتوانید آن مقدار که لازم دارید استراحت کنید چراکه کودک برای رفع نیازهای خود به شما احتیاج دارد. تغییر عادات خواب کودکان، به‌ویژه کودکان بالای یک سال، دشوار است زیرا آن‌ها به این روال عادت کرده‌اند.

کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها با هدف کمک به والدین جهت حل مشکلات خواب نوزادان و کودکان و جلوگیری از اختلال خواب آن‌ها در آینده طراحی شده است. کتاب حاوی تمرین‌ها و فعالیت‌هایی برای کمک به خواب بچه‌ها است.

خواندن کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مشکلات خواب کودکان و راهکارها

«مشکلات خواب: صفر تا سه ماه

زمان می‌برد تا نوزادان نورس خواب منظم پیدا کنند. نوزادان حدود ۱۴ تا ۱۷ ساعت طی بیست‌وچهار ساعت می‌خوابند که ۸ تا ۹ ساعت آن خواب شبانه و ۷ تا ۸ ساعت آن نیز خواب روزانه است. نوزادان چندین بار در طول روز چرت می‌زنند و شب‌ها برای غذا خوردن بیدار می‌شوند. یک نوزاد سه‌ماهه حداقل به ۱۲ تا ۱۶ ساعت خواب طی بیست‌وچهار ساعت نیاز دارد. باآنکه نوزادان بیشترِ روز را می‌خوابند، شاید حس کنید خیلی نمی‌خوابند. دلیلش این است که نوزادان در چندین نوبت و به مدت کوتاه می‌خوابند چراکه خیلی زود گرسنه می‌شوند.

مقاومت برای خوابیدن به پشت

توضیح مشکل: وقتی کودک خود را روی تخت می‌گذارید تا بخوابد آرام نمی‌گیرد و احتمالاً سروصدا به راه می‌اندازد. کودکان وقتی روی شکم خوابانده می‌شوند احساس امنیت بیشتری دارند، هرچند این وضعیت با افزایش احتمال سندروم مرگ ناگهانی نوزاد۲ ارتباط دارد.

راه‌حل مشکل: اگر کودکتان آرام نمی‌گیرد، یک بالش زیر سر او بگذارید و او را نزدیک قلب خود نگه دارید و درهمان‌حال او را به روی شکمش بخوابانید. ضربان قلب شما باعث می‌شود کودک آرام گیرد و زود بخوابد. به‌محض آنکه حس کردید کودکتان خوابیده است، به‌آرامی او را به پشت بچرخانید. کودک را به پشت روی تختخواب قرار دهید تا به این حالت عادت کند. همچنین، به یک پزشک اطفال مراجعه کنید تا اگر مشکل فیزیکی وجود داشت از آن آگاه شوید. با قنداق‌کردن یا دادن پستانک، کودک را به‌تدریج تشویق کنید که به پشت بخوابد.

روز و شب جابه‌جا شده است

توضیح مشکل: کودک تمام شب بیدار است و همهٔ روز را می‌خوابد. این روال می‌تواند خسته‌کننده‌ترین چیز برای والدین یا پرستار کودک باشد.

راه‌حل مشکل: به‌مرور که نوزاد با زندگیِ پیرامون خود سازگاری پیدا می‌کند روال شبانهٔ او نیز اصلاح می‌شود، اما با انجام تغییرات اندکی می‌توانید فرق بین شب و روز را به او بیاموزید. می‌توانید چرت‌های کودک در طی روز را به ۳ ساعت محدود کنید. قرار دادن کودک در روشنایی روز هنگامی که بیدار می‌شود و نیمه‌تاریک کردن اتاق می‌تواند راهکار مفیدی برای تشویق کودک به خوابیدن در شب باشد.»

نظرات کاربران

کاربر ۷۰۶۳۹۵۹
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

من به شخصه هنوزم تو فکرم چرا این هزینه را برای ای این کتاب دادم.... هیچ نکته خاصی نداشت و فقط ۳۲صفحه داشت!

sin.ein.mim
۱۴۰۲/۱۲/۰۵

به عنوان یک کتاب لقمه ای و کوتاه خوب بود در واقع برای کسی که هیچ چیزی از خواب نوزاد نمیدونه شروع خوبیه. نکات کلی در مورد خواب نوزاد و مشکلاتشون میده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۱۲,۹۰۰
تومان