دانلود و خرید کتاب تئوری و سیاست پولی کارل والش ترجمه محمد جوادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تئوری و سیاست پولی

کتاب تئوری و سیاست پولی نوشتهٔ کارل والش و ترجمهٔ محمد جوادی و امیررضا عبدلی است و انتشارات دنیای اقتصاد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تئوری و سیاست پولی

اقتصــاد پولی رابطهٔ بین متغیرهای حقیقی اقتصاد در ســطح کلان (مانند تولید حقیقی، نرخ‌های حقیقی بهره، اشــتغال، نرخ‌های حقیقی ارز) و متغیرهای اســمی (مانند نرخ تورم، نرخ‌های بهرهٔ اسمی، نرخ‌های ارز اسمی و عرضه پول) را بررسی می‌کند. طبق این تعریف، اقتصاد پولی قاعدتا هم‌پوشــانی قابل ملاحظه‌ای با اقتصاد کلان دارد و این دو رشــته، بخش زیادی از تاریخشــان در پنجاه ســال گذشته را با هم ســهیم‌اند. این کتاب شامل مهم‌ترین موضوعات در زمینهٔ اقتصاد پولی و برخی مدل‌هایی اســت که اقتصاددانان در تلاش بــرای درک برهم‌کنش‌های عوامل پولی و حقیقی به‌کار گرفته‌اند. همچنین این کتاب به مباحثی در هر دو زمینهٔ نظریهٔ پولی و سیاســت پولی می‌پردازد. 

ســه نوآوری ایــن کتاب از این قرار هستند: اســتفاده از تکنیک‌های شبیه‌ســازی و مقداردهی برای ارزیابی معناداری کمی کانال‌های تأثیر سیاست پولی و تورم بر اقتصاد، تأکید بر لزوم شناخت انگیزه‌های بانک‌های مرکزی و‏‌ مدل‌سازی برهم‌کنش‌های اســتراتژیک بین بانک مرکزی و بخش خصوصی و تمرکز بر نرخ‌های بهره در بحث سیاست پولی.

کارل والش در کتاب تئوری و سیاست پولی بر مدل‌های خاصی تمرکز دارد؛ مدل‌هایی که برای بررســی مباحث در نظریه و سیاســت مورد اســتفاده اقتصاددانان پولی قرار گرفته‌اند. 

کتاب حاضر یکی از مراجع معتبر دانشگاهی در زمینهٔ آشــنایی با نقش پول در اقتصادهای پیشــرفتهٔ صنعتی است و سال‌هاست در بسیاری از دانشگاه‌های جهان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود. 

خواندن کتاب تئوری و سیاست پولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشــجویان ســال دوم کارشناسی ارشــد گرایش اقتصاد پولی، پژوهشــگران عرصه اقتصاد پولی که مایل‌اند به خلاصهٔ نظام‌مندی از پیشرفت‌های اخیر این دانش دسترسی داشته باشند و اقتصاددانان شاغل در نهادهای سیاست‌گذار مانند بانک‌های مرکزی طراحی شــده است. همچنین می‌تواند به‌عنوان متممی برای اقتصاد کلان سال اول کارشناسی ارشد نیز مورد استفاده قرار گیرد، چراکه نسبت به کتب درسی معمول اقتصاد کلان کارشناسی ارشد، پردازش عمیق‌تری به موضوعات سیاســت پولی و تورم دارد. فصول مربوط به سیاست پولی می‌تواند برای دوره‌های پیشرفتهٔ مقطع کارشناسی نیز مفید باشد.

بخشی از کتاب تئوری و سیاست پولی

در اقتصاد پولی مشــاهدهٔ تجربی نظم‌های بلندمدت به مــا کمک می‌کند تا ببینیم مدل‌های نظری تا چه حد با داده‌های مقادیــر حالت پایدار یا تعادل بلندمــدت اطلاعاتی هماهنگی دارند. اما گاهی می‌خواهیم تاثیرگذاری پدیده پولی و سیاست پولی بر رفتار اقتصاد کلان را در دوره‌های یک‌ماهه یا سه‌ماهه بررسی کنیم. روابط پویای کوتاه‌مدت بین پول و تورم و تولید، شــیوه پاسخ‌دادن بنگاه‌های خصوصی و مراجع سیاســت پولی به اختلال‌های اقتصادی را منعکــس می‌کنند. از آنجا که اجرای سیاســت‌ها توسط بانک‌های مرکزی مختلف به شــیوه‌های مختلفی انجام می‌شود، کاملا محتمل اســت که هم‌بستگی‌های کوتاه‌مدت در کشورهای مختلف متفاوت باشــند و از آنجا که اختلال‌های اقتصادی منشــأ یکسانی ندارند، می‌توان انتظار داشــت که حتی در یک کشور نیز هم‌بســتگی‌های کوتاه‌مدت در زمان‌های مختلف متفاوت باشند.


نظرات کاربران

احسان
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

برای همگان و بخصوص ایرانیان هر روز این نکته قابل لمس تر میشود که پول با آنکه ریشه فساد و تباهی نیست ولی میتواند سر منشاء فساد و تباهی جامعه باشد و آنهم زمانی که آنرا غیر اصولی بکاربگیرند و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴۰ صفحه

حجم

۱۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان