دانلود و خرید کتاب شبکه های کسب و کار امانوئلا تودوا ترجمه علی پریشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شبکه های کسب و کار اثر امانوئلا تودوا

کتاب شبکه های کسب و کار

معرفی کتاب شبکه های کسب و کار

کتاب شبکه های کسب و کار نوشتۀ امانوئلا تودوا و ترجمۀ علی پریشانی است. انتشارات دنیای اقتصاد این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب دربارۀ استراتژی و ساختار است.

درباره کتاب شبکه های کسب و کار

کتاب شبکه های کسب و کار با رویکردی میان‌رشته‌ای به بررسی نظریه‌هایی می‌پردازد که می‌تواند رفتار استراتژیک بازیگرانِ به‌هم‌پیوستۀ شبکه‌ای را تبیین کرده و پویایی‌های رابطه‌ای آن‌ها را نمایان کند. حاصل بررسی این رفتار و پویایی‌ها می‌تواند به شکل‌گیری پیکربندی‌هایی متفاوت از شبکه‌های کسب‌وکاری منجر شود.

این کتاب با استفاده از نظریه‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، مدیریت استراتژیک و ارتباطات به توسعۀ مفهومی شبکه‌ها و شبکه‌سازی می‌پردازد. برای شکل‌دهی به رویکردهای ساختاری، رابطه‌ای و فرهنگی به تجزیه و تحلیل شبکه‌ها، نیاز به فراتر رفتن از رشتۀ مدیریت استراتژیک احساس می‌شود.

امانوئلا تودوا در این کتاب، با گذر از پرداخت صرف به استراتژی، می‌کوشد با مجموعۀ ارزشمندی از چارچوب‌های مفهومی و همچنین گونه‌شناسی‌های فراوان، نسبت به شبکه‌های کسب‌وکاری، گام‌های مهمی در فهم شبکۀ کسب‌وکار بردارد.

خواندن کتاب شبکه های کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ مدیریت کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امانوئلا تودوا

امانوئلا تودوا استاد رشتۀ استراتژی و کسب‌وکارهای بین‌المللی است. او همچنین رهبر دوره‌های کسب‌وکاری در دانشگاه سوری۲ فرانسه است.

بخشی از کتاب شبکه های کسب و کار

«مفهوم شبکه‌های کسب‌وکار در خلال گفت‌وگوها و مباحث فردی و دانشگاهی با تکرار فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچ تردیدی وجود ندارد که ما در جامعه‌ای زندگی و فعالیت می‌کنیم که حالت شبکه‌ای دارد. اما سؤال اساسی این است که این شبکه به چه معنی است؟ اگر یک ناظر خارجی به آن بنگرد، چه چیزی را می‌بیند؟ آیا می‌توان به‌واقع این مفهوم را درک کرده و منطق موجود در ورای کسب‌وکارهای به‌هم‌پیوسته را تبیین کرد؟ چه چیزی این کسب‌وکارها در کنار هم نگه می‌دارد؟ این کسب‌وکارها چه تأثیر بر زندگی انسان‌ها دارند؟ وجه تمایز شبکه‌های کسب‌وکار با شبکه‌های دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی چیست؟ با وجود نقش بی‌مانندی که شبکه‌های اجتماعی، سیاسی، فنی و کسب‌وکاری در دنیای امروزی دارند، هنوز هم درک مناسبی از چیستی این شبکه‌ها و زبان مورد نیاز برای تجزیه‌وتحلیل آن‌ها وجود ندارد. رسیدن به این درک می‌تواند نقش بسیار مهمی در کمک به مشکلات روزمره کسب‌وکارهای امروزی بازی کند. کسب‌وکارها باید بیاموزند که درک دقیق‌تری از الگوهای شبکه‌سازی و پویایی‌های روابط آن داشته باشند؛ در این صورت خواهند توانست که توان بالقوه خویش برای تصمیم‌گیری و هماهنگی در اقدامات جمعی را ارتقا بخشیده و به کار ببندند.

علاقه به شبکه‌های کسب‌وکار به شکل فزاینده‌ای در حال رشد است و در طور دهه گذشته این مسئله را به‌طور واضح می‌توان دید. با این وجود اما خلأ نظریه‌های پیشرو در پژوهش‌های تجربی و همین‌طور فقدان تبیین‌های عمیق و پیچیده از مفهوم شبکه در میان اندیشمندان، به چشم می‌خورد.

امروزه فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به نظریه مناسبی در خصوص شبکه احساس می‌شود. با این حال، رشته استراتژی می‌تواند بستر و فرصت مناسبی برای گردهم آوردنِ تلاش‌های میان‌رشته‌ای توسط اندیشمندان حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی باشد و تا حدودی این فاصله را کم کند. این تلاش‌های میان‌رشته‌ای می‌توانند دانش و درک فضای علمی را از رفتارهای شرکت‌های به‌هم‌پیوسته در میان نهادهای اقتصادی و اجتماعی افزایش دهند. دو مسئله می‌تواند به شکل‌گیری نقشه کلی شبکه‌های کسب‌وکاری و درجه ارزشمندی آن‌ها کمک کند: نخست جست‌وجوی جامع و میان‌رشته‌ای برای رسیدن به نتایج کارکردی اقدامات گروهی است؛ دومین مسئله نیز بررسی دقیق تعاملات میان کسب‌وکارهاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان