دانلود و خرید کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت محمدحسن ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت اثر محمدحسن ملکیان

کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

انتشارات:نشر بید
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت نوشتهٔ محمدحسن ملکیان است و نشر بید آن را منتشر کرده است. این کتاب با قدم‌هایی کوچک، تغییراتی بزرگ در ایجاد رابطه‌ای متفاوت با فرزندان شما ایجاد می‌کند.

درباره کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

شما چقدر دختر یا پسرتان را دوست دارید؟ شاید بپرسید این چه سوالی است خب معلوم است عاشقشان هستیم و جانمان به جان آن ها بند است. از وقتی که خبردار شدید خداوند به شما و همسرتان فرزندی عطا کرده است از همان موقع حس عمیق محبت به فرزند را درک کرده‌اید. با این اوصاف چه اتفاقی در ادامهٔ سال‌های زندگی شما با کودکانتان رخ می‌دهد که باعث فاصله‌افتادن و مشکلات رابطه‌ای با آن‌ها می‌شود؟ چرا پدر و مادر از سنی به بعد خیلی سخت با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند؟ چرا بسیاری از فرزندان در سنین نوجوانی نمی‌خواهند مسائل و بحران های خود را با شما در میان بگذارند؟

اگر از مشکلات رابطه با فرزندتان رنج می‌برید، اگر برای ابراز عشق بی‌قید و شرط به کودکتان احساس ناتوانی می‌کنید، اگر نگران محبت زیاد و از سوی دیگر لوس بار آمدن فرزندتان هستید، اگر از بحران‌های دوران نوجوانی فرزندتان واهمه دارید، اگر هنوز زبان عشق کودکتان را نمی‌دانید و اگر به دنبال برداشتن قدم‌هایی کوچک برای ایجاد تغییراتی بزرگ در برقراری رابطه با فرزندتان هستید، این کتاب برای شما نوشته شده است.

در این کتاب به مهم‌ترین مسئله و کلیدی‌ترین مفهوم در تربیت فرزند که همان رابطهٔ میان والدین و فرزندان است پرداخته شده است. در این کتاب تلاش شده طرز فکر و نگرش متفاوتی در تربیت فرزندان ارائه شود که نگاهی متمایز از روش های متداول تربیت فرزند است. اعتقاد این کتاب بر این است برقراری رابطهٔ صحیح و مداوم والدین با کودکانشان ریشهٔ حل بسیاری از مشکلات میان آن‌هاست. رابطه‌ای که در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط سنی فرزندتان یعنی نوجوانی اثربخش خواهد بود. 

محمدحسن ملکیان، مدرس مهارت‌های ارتباطی کودک و نوجوان، در این کتاب تلاش کرده است نکاتی کاربردی و راهگشا از تربیت فرزند و شیوهٔ صحیح برقراری ارتباط با فرزند دلبندتان ارائه دهد. نگاهی نو به رابطه با فرزندان و ارائهٔ راهکارهایی به ظاهر ساده اما با تغییرات چشمگیر در زندگی والد و فرزند. 

خواندن کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را تمام پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب والدین متفاوت، فرزندان متفاوت

هر زمان از تربیت فرزند صحبت می‌شود رابطۀ یک طرفه‌ای را تصور می‌کنیم که والدین به‌عنوان مربی و کاربلد در یک سمت و کودک یا نوجوان به‌عنوان متربی و کارنابلد در سمت دیگر این رابطه قرار دارند. اما از شما خواهش می‌کنم یک لحظه به خودمان بیاییم و ببینیم واقعاً داستان از این قرار است؟ شاید شنیده باشید که کودکان آنقدر که می‌بینند، نمی‌شنوند!! معنای این عبارت چیست؟ فرزندان مثل همۀ انسان‌های دیگر برای یادگیری یک رفتار و منش در زندگی خود، نیاز به الگو دارند. چند روز پیش با تنی چند از فامیل‌های همسرم بعد از مدت‌ها به پارکی رفته بودیم تا کمی هوا به سرمان بخورد و خستگی روزهای کرونایی کمتر به چشم بیاید. من هم که در حال نگارش همین کتاب بودم لپ‌تاپ خود را به همراه برده بودم. یکی‌دو ساعت که به بازی و خوردن گذشت، به حلما که تازه یازده سالش تمام شده بود گفتم: لطفاً بیا و اگر دوست داری به چند سؤال من پاسخ بده. یکی از سؤالاتی که از حلما پرسیدم این بود که چه کسانی و شخصیت‌هایی در زندگی تو حضور دارند که الگوی تو هستند و به کارها و رفتارهایشان توجه می‌کنی و سعی می‌کنی مثل آن‌ها باشی؟ حلما بدون اینکه خیلی فکر کند گفت مامان و بابا. البته شاید با خودتان بگویید حتماً به او یاد دادند که این‌طوری جواب بدهد؛ اما واقعیت چه می‌گوید؟ چند نفر از بچه‌های فامیل و حتی فرزندان خودتان را سراغ دارید که رفتارهای والدینشان را تقلید می‌کنند و بدون اینکه برایشان سؤالی ایجاد شود آن رفتار و حتی اعتقاد را متقن و درست می‌دانند؟ واقعیت این است که تمام این مقدمه را گفتم تا به اینجا برسم که پدرها و مادرها اگر به همان میزان وقتی که برای تربیت فرزند صرف می‌کنند، همان مقدار بر روی مهارت‌ها و آموزش خود وقت می‌گذاشتند اگر نگوییم بیشتر، به‌اندازۀ قابل ملاحظه‌ای فرزندانی موفق‌تر بار می‌آوردند. چه پیشنهاد اغواکننده‌ای!! از طرفی شما روی خودت کار می‌کنی و در این مسیر بسیار یاد می‌گیری و مهارت‌های ارتباطی شما تقویت می‌شود و به‌طور غیرمستقیم فرزند شما نیز در مسیر جدید رشد و کسب مهارت‌ها و یادگیری موضوع‌های مفید و ارزشمند قدم برمی‌دارد. برای نمونه یکی از مهارت‌های کلیدی و مهم که به جرئت می‌توانم بگویم اکثر انسان‌ها از آن بی‌بهره هستند، اعتمادبه‌نفس است. اعتمادبه‌نفس از دو بال اصلی تشکیل شده است. یکی بال کسب مهارت در زمینۀ دلخواه است و بال دیگر آن، تصویری است که هر کس در ذهن خود از خودش دارد. هر کدام از این بال‌ها اگر زخمی باشد پرواز را برای پرنده سخت و حتی غیرممکن می‌کند. من همین الان کاری که کردم این بود، یک مطلب آموزشی دربارۀ اعتمادبه‌نفس به شما منتقل کردم و به شما کمک می‌کند بیشتر دربارۀ اعتمادبه‌نفس مطالعه کنید و ببینید این مهارت بیش از آن که ذاتی باشد کاملاً با تمرین و تکرار نهادینه می‌شود و زندگی شما را متحول می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۰۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان