دانلود و خرید کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی وحید محمدتقوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی

کتاب الکترونیکی «فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی» نوشتهٔ وحید محمدتقوایی و عباس عصاری ارانی و جلیل خداپرست شیرازی و مریم محبی و یوسف شریف‌پور در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. در این کتاب فرایند ارسال و انتشار مقالات از اولین مرحله یعنی انتخاب مجله ژورنال تا آخرین مرحله یعنی تبلیغ مقاله چاپ شده، به‌تفصیل بررسی و موشکافی شده است. به‌منظور درک بهتر خوانندگان، مثال‌هایی واقعی مرتبط با هر عنوان ارائه کرده‌ایم. این مثال‌ها از وب‌سایت مجله یا ژورنال با به‌روزترین سیستم ارسال مقاله در سال ۲۰۲۱ اقتباس شده است که حاوی مکاتبات نویسنده مسئول و ویراستار و داوران است. همچنین، نحوه تغییر اسامی نویسندگان و یا مشخصات آنها پس از ارسال و یا حتی پس از پذیرش مقاله، توضیح داده شده است.

درباره کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی

این کتاب، راهنمایی برای فرایند ارسال مقاله و یا دست‌نوشته علمی و تحقیقاتی به مجلات یا ژورنال‌های بین‌المللی به‌منظور انجام داوری و در نهایت چاپ و انتشار آن است. پیش از آغاز فصول مربوط به بررسی هر مرحله، یک فلوچارت کلی ارائه گردیده است که چارچوب کلی این فرایند از ابتدا تا انتها را به خواننده نشان می‌دهد تا بتواند پیش از مطالعه متن و بررسی هر مرحله، یک نگاه جامع، از کلیت موضوع داشته باشد.

استادان دانشگاه می‌توانند این مجموعه را به دانشجویان خود معرفی نمایند تا بتوانند با استفاده از آن، به‌سادگی مجلات یا ژورنال‌هایی را انتخاب کنند که با موضوع تحقیق آنها مطابقت داشته و دارای ایندکس‌های موردنظر دانشگاه از جمله آی‌اس‌آی و اسکوپوس باشند. سپس براین‌اساس، مقالات مستخرج از پایان‌نامه و رساله خود را به آن مجلات یا ژورنال‌های معتبر بین‌المللی ارسال نموده و در نهایت به تبلیغ آن اقدام کنند تا اثرگذاری آن در دنیای آکادمیک افزایش یابد.

این کتاب، محقق را از مرحله‌ای هدایت می‌کند که تحقیق خود را به‌صورت متن، نوشته است و قصد دارد آن را برای یکی از مجلات یا ژورنال‌های بین‌المللی ارسال کند. به عبارتی دیگر، این اثر به‌صورت تخصصی به نحوه ارسال مقاله و یا دست‌نوشته علمی به مجلات یا ژورنال‌های بین‌المللی می‌پردازد.

کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب عمدتاً  برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علی‌الخصوص دانشجویان مقطع دکتری همچنین محققین و استادان دانشگاه، کاربرد دارد تا بتوانند حاصل تحقیقات، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های پژوهشی خود را در قالب مقاله در مجلات یا ژورنال‌های بین‌المللی منتشر کنند.

بخشی از کتاب فرآیند ارسال مقالات علمی به مجلات بین المللی

پیش از ارسال دست‌نوشته باید آن را بر اساس قالب و استاندارد مخصوص ژورنال تنظیم نمود. این امر باید بر اساس دفترچه راهنمای مخصوص نویسندگان که توسط ژورنال تدوین‌شده است، صورت گیرد. در این دفترچه مطالب مربوط به چگونگی تنظیم دست‌نوشته پیش از ارسال به سردبیر یا ویراستار Editor به‌تفصیل آمده است. از جمله موارد گنجانده شده در این دفترچه می‌توان به نوع و اندازه فونت، ً نوع و اندازه فونت چکیده ممکن است حاشیه صفحه و موارد دیگر اشاره نمود. مثال با متن متفاوت باشد و اینکه برای چکیده یک دامنه تعداد لغات مشخصی قید شده باشد؛ معمولاً این تعداد بین ۱۵۰ تا 2۵۰ کلمه می‌باشد. تعداد کلمات کلیدی نیز در زیر نیز معمولاً بین ۳ تا ۵ کلمه می‌باشد. کد مربوط به موضوع مقاله JEL کلمات کلیدی آورده می‌شود. گاهی دامنه تعداد کلمات نیز در این دفترچه تعیین می‌شود. مورد بعدی چگونگی نوشتن فهرست منابع می‌باشد؛ یعنی فهرست منابع بر اساس کدام استاندارد تنظیم شود. همچنین چارچوب جداول، شکل‌ها و نمودارها نیز در همین راهنما قرار دارد و نشان می‌دهد که عناوین آنها با چه نوع و اندازه‌ای از فونت و در کجای آنها باید قید شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۵۳,۳۰۰
تومان