دانلود رایگان کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان اثر آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی

کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان

معرفی کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان

کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان نوشتۀ آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی و سیدمحمدحسین حسینی طهرانی است. انتشارات مکتب وحی این کتاب را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان

کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان به شرح ویژگی‌های هر یک از این ماه‌های قمری پرداخته، آنچه مسلمانان می‌توانند یا نیکوست که در هر یک از این ماه‌ها انجام دهند را برشمرده است.

خواندن کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این را به دوستداران حوزۀ کلام و عقاید و تصوف و عرفان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دستورات آیت الله حاج سیدعلی قاضی در ماه های رجب، شعبان و رمضان

«اصل این دستور را حضرت علامه آیة‌الله سید محمّد حسین حسینی طهرانی أفاض الله علینا من برکات تربته، در سال آخر عمر شریف و با برکت خود در یکی از جلسات برای خواصّ أصحاب خودشان از روی نسخهٔ خطّی آیة الحقّ مرحوم آیة الله حاج میزا علی قاضی طباطبایی که بنام «صَفَحاتٌ منْ تاریخ الأعلام» به قلم فرزند ایشان نوشته شده است، بیان فرموده، به عمل و مداومت آن تأکید نمودند و مخصوصاً به طلابی که با حضرتش مأنوس بودند، أمر کردند آن را در دفتر خود ثبت نمایند [لذا این حقیر از روی نسخهٔ ایشان در کتابخانهٔ معظّم له استنساخ نمودم] اینک متن عربی آن را با استفاده ترجمه و توضیح مختصر آن بزرگوار به علاقمندان تقدیم می‌نماییم و آن متن از این قرار است:

«أَلْحمدُ للهِ رَبِّ العالمین، وَ الصَلوةُ وَ السلامُ علی الرَّسولِ الْمبینِ وَ وَزیرهِ الْوصی الأَمین وَ أبْنآئهُما الْخلفاءِ الرَّاشدین وَ الذُّریة الطاهرین وَ الخَلَفَ الصالح وَ الماءِ الْمعین صَلّی الله وَ سلّمَ علیهمْ أجْمَعینَ».

«حمد مختصّ ذات أقدس پروردگار عالمیان است. و صلوات و سلام خدا و فرشتگان مقرّب و همهٔ جهانیان، بر فرستادهٔ آشکار او، و بر وزیر و وصی أمین آن‌حضرت، أمیرالمؤمنین؛ و بر فرزندان آن دو بزرگوار که خلفاء راشدین و راه یافتگان و راهنمایان به حقّ و صراط مستقیم، و ذرّیهٔ طاهرین آنان می‌باشند باد. و درود و سلام بر خلف صالح و جانشین به حقّ و شایستهٔ آنها باد که آب گوارا بر کام تشنهٔ اُمّت و شیعیان می‌باشند.»

***

«و اما دستورالعمل این سه ماه:

«۱ ـ بر شما باد به اینکه نمازهای فریضهٔ خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت۵ است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید؛ و اگر نتوانستید چهل و چهار رکعت۶ آن را به‌جا بیاورید.

چنانچه باز هم شواغل دنیا شما را بازداشت، حتماً نافلهٔ ظهر را که به او «صلوة أوّابین» می‌گویند، انجام بدهید.

و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت انجام دهید که در قرآن بدان تأکید شده و مراد از صلوة وُسطی» همان نماز ظهر است.

۲ ـ و امّا در مورد نافلهٔ شب به‌خصوص باید بدانید که: انجام دادن آن در نظر مؤمنین و سالکان حضرت معبود از واجبات است و هیچ چاره‌ای جز اتیان آن نیست! و تعجّب است از کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته ولی به قیام شب و انجام نوافل آن بی‌توجّه هستند!

و ما هیچ‌گاه ندیده و نشنیده‌ایم که احدی به یک مرحله و مرتبه‌ای از کمال راه یافته باشد مگر به‌واسطهٔ برپاداری نماز شب!»»

آموزه های ولایت؛ جلد اول
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
جلوه های معرفت
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
عنوان بصری؛ جلد پنجم
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
عنوان بصری؛ جلد چهارم
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
معادشناسی (جلد دهم)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
عنوان بصری؛ جلد سوم
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
عنوان بصری (جلد دوم)
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
عنوان بصری (جلد اول)
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
سالک آگاه (جلد اول)
سیدمحمدحسین حسینی طهرانی
مناقب اهل بیت (ع)
سیدمحمدحسین حسینی طهرانی
دستورات آیت الله حاج سید علی قاضی در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
امام شناسی (جلد چهارم)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
انوار الملکوت (جلد اول)
علامه آیه الله سیدمحمد حسین حسینی طهرانی
انوار الملکوت (جلد دوم)
علامه آیه الله سیدمحمد حسین حسینی طهرانی
گلشن اسرار (جلد اول)
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
افق وحی
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
امام شناسی (جلد سوم)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
امام شناسی (جلد دوم)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
امام شناسی (جلد اول)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

نظرات کاربران

کاربر جلال زاده عالی سپاسگزارم
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

عالی تشکر میکنم

کاربر ۳۶۲۰۵۱۰
۱۴۰۱/۰۳/۱۵

کتابی عالی از دستورات آیت حق آیت الله سید علی قاضی روحی فدا

h.novin
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

اگر به دنبال راهی هستین تا از سه ماه مبارک رجب و شعبان و رمضان به خوبی استفاده کنید خواندن همچین کتابهایی رو توصیه میکنم🌺 نیازی نیست همه دستورالعمل رو عمل کنیم در حد توان ولی خالصانه بودن خیلی عالی جواب

- بیشتر
یا حیدر
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

آیت الله قاضی حرف نداره، کافیه به یکی از توصیه هاشون گوش بدیم، مشتری دائمی میشیم

کاربر ۴۹۱۳۴۸۲
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

کوتاه و مفید گفتن برای رسیدن به اوج معنویت و بدون اغراق نیاز به خواندن کتاب های دیگیری نیست

کاربر ۱۹۴۸۲۳۵mahmonir
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

بسیار عالی بود. سپاس از طاقچه ی عزیز که این کتاب ارزشمند را در اختیار ما قرار داد دولتِ محبت و جوانمردی شما مستدام

کاربر ۹۶۳۴۱۲
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

کتاب بسیار خوب در باب توصیه هایی برای بهره مندی بیشتر از ماه های پر رحمت خدا

Maryam Khanbabayii
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

عالی ،ممنون

کاربر 4959474
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

این کتاب خیلی مفید و خوب است سعی‌کنیم روزی - هفته ای - ماهی - به یکی از این دستورات عمل کنیم خیلی مفید و فایده دارد

کاربر 7882636
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

آدم را ترغیب می کند که اعمال مستحبی این سه ماه عزیز را انجام بده که البته برخواسته از نفس گرم کوه توحید آقای حاج سید علی قاضی است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
چنانچه باز هم شواغل دنیا شما را بازداشت، حتماً نافلهٔ ظهر را که به او «صلوة أوّابین» می‌گویند، انجام بدهید. و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت انجام دهید که در قرآن بدان تأکید شده و مراد از صلوة وُسطی» همان نماز ظهر است. ۲ ـ و امّا در مورد نافلهٔ شب به‌خصوص باید بدانید که: انجام دادن آن در نظر مؤمنین و سالکان حضرت معبود از واجبات است و هیچ چاره‌ای جز اتیان آن نیست! و تعجّب است از کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته ولی به قیام شب و انجام نوافل آن بی‌توجّه هستند! و ما هیچ‌گاه ندیده و نشنیده‌ایم که احدی به یک مرحله و مرتبه‌ای از کمال راه یافته باشد مگر به‌واسطهٔ برپاداری نماز شب!»
نور
عرفان به عمل است نه به گفتن!
m.javad
دستور توبه را در شب جمعۀ اول ماه (رجب) یا روز جمعه؛ و یا روز یکشنبهٔ آن، انجام داده نماز توبه را بخوانید؛ سپس آنها را در روز یکشنبهٔ دوّم همان ماه تکرار و اعاده نمایید. سپس ملتزم شوید به مراقبه، چه مراقبۀ صغری (باز داشتن نفس از آنچه که خداوند بدان راضی نیست) و چه مراقبهٔ کبری (نگاه داشتن دل از آنچه محبوب نمی‌پسندد). و نیز خود را وادار به محاسبه (حساب کشیدن از نفس) و معاتبه (سرزنش نمودن در صورت لغزش) و معاقبه (تنبیه نمودن نفس در صورت ارتکاب خلاف) به آن چیزی که شایسته و سزاوار است نمایید. پس به‌راستی هر کسی که در صدد متذکر شدن به ذکر حقّ و در مقام خشیت از ذات اقدس حضرت حقّ متعال بوده باشد می‌تواند از راه
نور
«۷ ـ یکی از وظایف مهم و لازم برای سالک الی الله، دعا برای فرج حضرت حجّت صلوات الله علیه در قنوت «وَتْر» است. بلکه باید در هر روز و در همهٔ اوقات و همهٔ دعاها، برای فرج آن بزرگوار دعا نمود.
کتابخوان
نماز ظهر را هم در وقت فضیلت انجام دهید که در قرآن بدان تأکید شده و مراد از صلوة وُسطی» همان نماز ظهر است.
کاربر ۴۴۳۲۷۳۸
و تعجّب است از کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته ولی به قیام شب و انجام نوافل آن بی‌توجّه هستند! و ما هیچ‌گاه ندیده و نشنیده‌ایم که احدی به یک مرحله و مرتبه‌ای از کمال راه یافته باشد مگر به‌واسطهٔ برپاداری نماز شب!»
m.javad
مرحوم محدّث قمی (ره) در فصل پنجم که در اعمال ماه ذی القعده است گوید: ... و کیفیت آن‌چنان است که در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز گذارد: در هر رکعت حمد یک مرتبه و ﴿قُلْ هُوَ اللهُ أَحَد﴾، سه مرتبه و مُعوّذَتین یک مرتبه، پس استغفار کند هفتاد مرتبه و ختم کند استغفار را به «لا حَوْل وَ لا قوَّةَ الا باللهِ العَلی العَظیم» پس بگوید: «یا عَزیزُ یا غفار أغْفر ذُنوبی وَ ذنوبَ جَمیع المُؤْمنینَ وَ المُؤمناتِ فإنَّه لا یغْفِر الذُّنوبَ إلا أنْتَ». فقیر گوید: ظاهر آنست که: و ذکور و دعای بعد را، بعد از نماز باید به‌جا آورد. «مفاتیح الجنان» فصل پنجم، اعمال ماه ذی القعده ص ۲۵۱ ط انتشارات جاویدان.
۵۶۳۳۳۲۳46
ز حرکت باز می‌ماند.
کاربر ۷۶۹۷۱۹
قبل از هر چیز آنچه که بر ما واجب و لازم است، توبه‌ایست که دارای شرایط لازمه و نمازهای معلومه است (مقصود همان دستور توبه‌ایست که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در ماه ذوالقعدة الحرام داده‌اند و در کتب ادعیه مثل «مفاتیح الجنان» آمده و چهار رکعت نماز دارد.) و پس از توبه، واجب‌ترین چیز بر ما پرهیز از گناهان صغیره و کبیره است تا جایی که توان و قدرت و استطاعت داریم!»
میکائیل
أکثروا منْ زیارة الإخوان الأبرار؛ فإنهمْ الاخْوانُ فی الطریق وَ الرَّفیقُ فی المضیق. ۱۱ ـ وَ زیارة القبور فی النَّهار غبّاً وَ لا تزورُوا لیلاً. مَا لنا ... وَ للدُّنْیا؟! قَدْ غرَّتْنا! وَ شَغلتْنا وَ اسْتهوَتنا وَ لیسَتْ لَنا!! فَطوبی لرجالٍ أبْدانُهمْ فی الناسوت وَ قلوبُهُمْ فی اللاهوتِ ... اولئک الأقلونَ عدَداً ... وَ الأکثرونَ مَدَداً ... أقولُ ما تسْمعونَ. وَ أَسْتغفرُالله.»
کاربر ۵۶۴۹۳۰۱

حجم

۱۴٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷ صفحه

حجم

۱۴٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷ صفحه

قیمت:
رایگان