دانلود و خرید کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟ پری‌مهر وکیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟ اثر پری‌مهر وکیلی

کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟

معرفی کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟

کتاب الکترونیکی «چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟» نوشتهٔ پری‌مهر وکیلی در انتشارات آذرفر چاپ شده است. عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت آموزشی در نظام‌های آموزشی است از جمله عوامل تأثیرگذار بر عملکرد تحصیلی می‌توان به سرزندگی تحصیلی و فرسودگی تحصیلی اشاره کرد.

درباره کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟

در ذکر اهمیت آموزش در دنیای امروز همین بس که آموزش یکی از مهمترین ضروریات زندگی بشر است و بدون آموزش زندگی مشکل آفرین خواهد بود، البته آموزش نیازمند هزینه و بودجه زیادی است هدف از آموزش افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموز است. عملکرد تحصیلی را می‌توان به این شکل تعریف کرد: مقدار دستیابی دانش‌آموز به هدف‌های تربیتی که معمولاً شناختی و در یک موضوع درسی خاص است یا تعیین مقدار یادگیری دانش‌آموزان در طول یک نیم‌سال تحصیلی و یک سال تحصیلی که به وسیله یک آزمون در پایان دورۀ آموزشی اندازه‌گیری می‌شود.

کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای دانش‌آموزان و دانشجویان و هم معلم‌ها مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب چگونه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشیم؟

نظریه مک کللند مک کله لند (۱۹۶۱) نزدیک‌ترین پیوند را با پژوهش‌های جامعی که در زمینه انگیزه پیشرفت صورت گرفته دارا می‌باشد و نظریه نسبتاًً جامعی را دررابطه‌با نیاز به پیشرفت پدید آورده است، وی بیش از همه چیز تأکید می‌کند که مردم در نیاز خویش برای پیشرفت متفاوت‌اند و این نیاز در نوشته‌ها و رفتار آنان منعکس می‌شود میرمظفری و همکاران، ۱۳۸۶. مک کله لند در زمینهٔ نیاز به پیشرفت در افراد، چندین فرضیه را بیان می‌کند:

 ۱- افراد از لحاظ درجه‌ای که پیشرفت را تجربه‌ای رضایت‌بخش تلقی می‌کنند، باهم تفاوت دارند.

۲ - افراد واجد شرایط نیاز به پیشرفت بسیار در مقایسه با افراد واجد شرایط نیاز به پیشرفت کمتر، موقعیت‌های زیر را ترجیح داده و در آن‌ها سخت‌تر به کار می‌پردازند: الف: موقعیت‌های مشتمل بر مخاطرهٔ متوسط: در مواردی که مخاطره، اندک باشد، احساسات مربوط به پیشرفت، حداقل خواهد بود و در مواردی که مخاطره، بسیار باشد، احتمالاً پیشرفت حاصل نخواهد شد. ب: موقعیت‌هایی که در ها آگاهی از نتایج فراهم می‌شود: شخص واجد شرایط انگیزهٔ پیشرفت زیاد، مایل است بداند که آیا به حصول پیشرفت نایل آمده است یا نه. ج: موقعیت‌هایی که در آنها مسئولیت فردی فراهم می‌شود: شخص که گرایشی به پیشرفت دارد، می‌خواهد مطمئن گردد که کسی غیر از او برای پیشرفت امتیاز نگیرد.

۳ - ازآنجایی‌که این سه گونه موقعیت در نقش‌های کارآفرین یافت می‌شوند، لذا افرادی که نیاز بسیار برای پیشرفت دارند، به نقش بازرگانی کارآفرین به‌عنوان حرفه‌ای مادام‌العمر جلب می‌شوند. (نظریهٔ اتکینسون ۱۹۵۷) کارهای مک کللند را پیگیری کرد و نظریهٔ وی را استحکام بخشید. طبق نظر وی فقط وقتی که فرد بداند عملکردش توسط خودش و یا دیگران، بر اساس معیاری برتر ارزیابی خواهد شد و این که پیامد اعمالش، مطلوب موفقیت (یا نامطلوب) شکست ارزیابی می‌گردد، برانگیخته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان