دانلود و خرید کتاب مراقبت از نوزاد جوانا کلنزا ترجمه طاهره آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبت از نوزاد اثر جوانا کلنزا

کتاب مراقبت از نوزاد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مراقبت از نوزاد

کتاب مراقبت از نوزاد؛ توصیه‌های دوران بارداری و پس از آن نوشتهٔ جوانا کلنزا و تری گریفن و ترجمهٔ طاهره آشتیانی است و انتشارات آرمان رشد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مراقبت از نوزاد

ممکن است دربارهٔ مراقبت از نوزاد خود سؤالاتی داشته باشید ازجمله معنی مراقبت خانواده محور از نوزاد چیست؟ با وجود کارها و اقداماتی که قبل از زایمان و تولد برای خانواده انجام شده، آیا تکنیک‌های مراقبت خانواده محور برای ورود نوزاد جدید آموزش و تمرین داده شده است؟ چگونه بیمارستان یا بخش‌های مربوط می‌تواند در رفت‌وآمدها نظارت داشته و به‌درستی مراقبت خانواده محور را ادامه دهد؟ محیط مراقبت خانواده محور به چه چیزی شباهت دارد؟ آیا بیمارستان‌هایی که ارائه‌دهندهٔ چنین مشارکت‌هایی با خانواده‌ها هستند، تفاوت محسوسی با دیگر بیمارستان‌ها دارند؟ سیاست‌ها و برنامه‌های ملاقات در برخورد با مشارکت خانواده‌ها چگونه است؟ چگونه زبان و گفتار خود را برای اصلاح و بهبود مشارکت‌ها تغییر دهیم؟ مشاور کیست و چه کمکی می‌تواند انجام دهد؟

این کتاب اصول اولیه‌ای جهت تغییرات زبانی، فکری و عملی پرسنل و خانواده‌ها ارائه می‌دهد تا مراقبت از نوزادان دقیقاً خانواده محور شود؛ البته برای انتقال مفاهیم و موقعیت‌ها مکرراً از تجربیات مستقیم مادران، پدران و دیگر اعضای خانواده صحبت شده است. لازم به ذکر است که شکل ظاهری، روحیات، عواطف و تربیت خانواده‌ها متفاوت بوده و درحقیقت در امر مراقبت خانواده‌هایی که شامل دو مادر، دو پدر، پدربزرگ و مادربزرگ یا خویشاوندان دیگری که والدین اصلی نوزاد محسوب می‌شوند نیز مورد احترام بوده‌اند.

پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل با توجه به تخصص و مسئولیتشان فرصتی برای ارائهٔ پیشنهادها و حمایت از مراقبت ویژهٔ نوزادان دارند. همچنان که متخصصان مراقبت سلامت یا بهداشتکاران شیوه‌هایی برای تشخیص و درمان یک ناهنجاری پزشکی را بررسی می‌کنند، این کتاب نظراتی راجع به مشارکت خانواده‌ها جهت بهبود و پیشرفت مراقبت نوزاد ارائه می‌دهد تا ضمن رضایت‌مندی خانواده‌ها و کادر درمان از وظیفه و تعهدشان تحولاتی در زندگی دیگران ایجاد شود.

اجرای برنامه‌های مراقبت خانواده محور در هر سازمان و بیمارستانی در اولویت نخست قرار دارد و هر پزشک و پرستاری می‌تواند با تعامل و ارتباط با بیمار و خانواده‌اش روند مراقبت خانواده محور را افزایش دهد. یک ارائه‌دهندهٔ مراقبت سلامت یا به اصطلاح بهداشتکار کسی است که به‌دقت به صحبت‌های بیمار و خانواده‌ها گوش می‌دهد، اطلاعات لازم را با آن‌ها تقسیم و به‌اشتراک می‌گذارد و از مشارکت در مراقبت و تصمیم‌گیری‌ها استقبال می‌کند؛ بنابراین با بیمار و خانواده در تأمین و تضمین امنیت و سلامت در بالاترین سطوح کیفیتی سهیم می‌شود و به ارائهٔ خدمات مراقبت خانواده محور و بیمار"PFCC"می‌پردازد. 

فصل‌های این کتاب از این قرار هستند: تعریف مراقبت خانواده محور، ایجاد محیطی برای مراقبت خانواده محور، کاربرد مفاهیم در مراقبت های وابسته به زایمان، حمایت از مادران باردار پرخطر و خانواده‌هایشان، برنامهٔ تولد، حمایت از کودک، مادر و خانواده در اتاق زایمان و خارج از آنجا، حمایت مادر و خانواده هنگام ورود، انجام اقدامات درمان و احیای نوزاد در"NICU"، کاربرد مفاهیم در محیط “NICU”، نقش حمایتی مادر و خانواده در بخش مراقبت‌های ویژهٔ نوزادان،‌ استقبال از حضور والدین در زمان تعویض شیفت پرستاران، برنامه‌ریزی برای بازگشت به خانه، حمایت خانواده مراقبت خانواده محور در موقعیت‌های حساس و چالش برانگیز، برقراری ارتباط با والدین در درمان‌های تسکینی بدون حمایت و محرومیت، تغییر موقعیت‌ها.

خواندن کتاب مراقبت از نوزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام مادران و همچنین پرسنل مراکز بهداشت و درمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مراقبت از نوزاد

در برخی سازمان‌ها و بیمارستان‌ها استقبال از حضور پدر و مادر در زمان تغییر شیفت پرستاران ایدهٔ بسیار جدیدی است. والدین در این زمان‌ها توجه بیشتری نسبت به نوزادشان دارند. پدر و مادر همیشه و به‌طور ۲۴ ساعته همراه نوزاد خود هستند. آن‌ها حق مشارکت و همکاری در مراقبت و تصمیم‌گیری دارند. اطلاعات مهمی که در زمان تعویض شیفت‌ها ردوبدل می‌شود و مشاهدات، سؤالات و کمک‌های والدین برای مراقبت از بیمار یا نوزاد و بهبود وضعیت جسمانی بسیار مهم و باارزش است. حضور پدر و مادر در زمان تعویض شیفت روشی برای مشارکت و دخالت آن‌ها در مراقبت و تصمیم‌گیری است. حضور در بحث‌ها و گزارش‌های روزانه منجر به مشارکت فعال و درک بهتر از وضعیت و شرایط نوزاد و درنهایت روند بهبودی او می‌شود. خانواده‌ها برای بیان و تقسیم نگرانی‌ها، شرح مراحل درمان و مشارکت به‌عنوان عضوی از تیم مراقبت نیاز به مکانی خصوصی دارند. برخی خانواده‌ها از بستری شدن نوزادشان در بخش مراقبت‌های ویژه احساس عجز و ناتوانی دارند و زمانی که خود را به‌عنوان عضوی از تیم درمان و مراقبت می‌یابند به آرامشی نسبی می‌رسند. عده‌ای از والدین می‌خواهند در زمان تعویض شیفت‌ها حضور داشته باشند؛ زیرا در آن صورت آگاهی و اطلاعات بیشتری از روند بهبودی نوزادشان دریافت می‌کنند. گفتنی است انتقال اطلاعات در زمان تغییر شیفت‌ها به خانواده‌هایی که در حال ترخیص از بیمارستان هستند، کمک می‌کند. پرستاران باید با توجه به آگاهی و توانایی والدین مسئولیت‌هایی را به آن‌ها واگذار کنند تا برای رفتن به خانه آمادگی داشته باشند. هرچند مراقبت خانواده محور مورد پذیرش اکثریت قرار گرفته؛ اما هنوز به‌طور عمومی در تمام بیمارستان‌ها قابل اجرا نیست. برای مثال زمانی که ارائه‌دهندگان در امر مراقبت دخالت می‌کنند بخشی از وظایف از عهدهٔ پدر و مادر ساقط شده و به آنان واگذار می‌شود.

نظرات کاربران

Hizenberg
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

این کتاب توصیه های دوران بارداری و بعد از آن نیست ، بلکه مراحل به دنیا آمدن نگهداری نوزاد بیمار و یا نارس در بیمارستان و بخصوص بخش NICU را توضیح میدهد البته که بر اساس استاندارد کشور های غربی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان