دانلود و خرید کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات سیدعلی موسوی جابری خرمشهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات اثر سیدعلی موسوی جابری خرمشهری

کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات

کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات نوشتۀ سید علی موسوی جابری خرمشهری است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات

ایثار به معنی برگزیدن، عطا کردن، غرض دیگران بر غرض خویش مقدم داشتن، منفعت غیر را بر مصلحت خود مقدم داشتن، خداوند متعال در آیه ۹ سوره حشر می‌فرماید: اگرچه خود نیازمند به چیزی باشند، دیگران را بر خویش مقدم دارند و ایثار کنند، به ایثاری ایثار گفته می‌شود که لوجه الله باشد، ان‌شاءالله در این کتاب به ایثار از منظر قرآن کریم و احادیث و روایات آل محمد می‌پردازیم.

خواندن کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به کلیات اسلام و اخلاق اسلامی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب ایثار و فداکاری از دیدگاه آیات و روایات

گاهی ایثارگر ممکن است ظرف آبش را در عین تشنگی و یا گرسنگی ببخشد. اندازه یا قیمت بخشیده شده نمی‌تواند ارزش ایثار را معین کند زیرا «الأعمال بالنیات» ارزش عمل به نیت آن است. هابیل پروارترین گوسفندش را به قربانگاه می‌فرستد، خلیل‌الله عزیزترین و یگانه‌ترین ثمره حیاتش اسماعیلش را، پیامبر خاتم تا در آن شب روشن افروز، در آن لیله المبیت، علی علیه را به منزله جان و نفس اوست، در بستر می‌خواباند تا مایه فخر و مباهات خداوند بر ملائکه الله ... گردد و در جریان مباهله جانش ا، علی عشیة را، فاطمه علی و سید جوانان اهل بهشت «حسنین» را نثار می‌کند.

ایثار یعنی بذل کردن، دیگری را بر خود برتری دادن و سواد او را بر سواد خود مقدم داشتن، قوت لازم و مایحتاج خود را به دیگری بخشیدن و خود را برای آسایش دیگران به رنج افکندن. در لغت‌نامه دهخدا آمده است: ایثار به معنی برگزیدن، عطا کردن، غرض دیگران را بر غرض خویش مقدم داشتن، دیگری را در رساندن به منفعت و دفع ضرر بر خود مقدم داشتن است و آن نهایت برادری است. ایثار بر ازخودگذشتگی انسان‌های یک جامعه دلالت می‌کند و هم ژرفای دینی دارد و هم عطر اجتماعی و هم فرحی انسانی و در اصطلاح دانش و اخلاق دومین شکل فضیلت «سخا» می‌باشد. مراد از سخا آن است که انسان از آنچه خود بدان نیاز دارد جوانمردانه بگذرد و آن را به دیگری که بدان نیازمند است ببخشد و این گذشتن و بخشیدن که همانا دیگری را بر خود برگزیده است ملکه نفس آدمی گردد.

ایثار، نماد دیگر خواهی آدمیان است و روح همنوع دوستی آنها را به معرض نمایش می‌گذارد و گاه تا جایی پیش می‌رود که فردی یا حتی جمع کثیری جان خویش را در راه دیگری و دیگران از دست می‌دهند تا کمال و تمام ایثار و ازخودگذشتگی را به‌جای آورند و این افراد در نگاه ملت‌ها و مردمان هر جامعه‌ای به سمبل فراموش ناشدنی تبدیل می‌گردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۵۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان