دانلود و خرید کتاب فسیل های اسرارآمیز فیل گیتز ترجمه گیتا حجتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فسیل های اسرارآمیز اثر فیل گیتز

کتاب فسیل های اسرارآمیز

معرفی کتاب فسیل های اسرارآمیز

کتاب فسیل های اسرارآمیز نوشتهٔ فیل گیتز و ترجمهٔ گیتا حجتی است و نشر پیدایش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فسیل های اسرارآمیز

درس‌های زیست‌شناسی کمی گیج‌کننده است. زیرا باید نام‌های علمی پیچیده فراوانی را به اضافهٔ موجودات شگفت‌انگیز به خاطر سپرد. اما برای یادگیری درس زیست‌شناسی راه بهتری هم وجود دارد، به شرط آنکه معلمان این روش را قبول کنند. معلمان فقط باید از لفاظی درباره حقایق علمی کسل‌کننده دست بردارند و درس‌ها را به شکل داستان بگویند. مثلاً به جای اینکه درس را با این جمله شروع کنیم: «امروز می‌خواهیم دربارهٔ واکنش‌های شیمیایی در کلروپلاست‌ها صحبت کنیم» ـ که کلاس را به خواب عمیقی می‌برد ـ بهتر است از این جملات کمک بگیریم: «روزی، روزگاری ...» این شیوه، دانش‌آموزان را به زیست‌شناسان بهتری تبدیل می‌کند. داستان خوب را همه دوست دارند. در نتیجه همهٔ افراد حاضر در کلاس با هر کلمهٔ داستان همراه می‌شوند. کتاب فسیل های اسرارآمیز در این مسیر کمکتان می‌کند.

معلمان زیست‌شناسی باید بدانند که واقعیت حیات، یک داستان است. از وقتی اولین موجودات در ۳۵۰۰ میلیون سال پیش در کف اقیانوس‌ها می‌خزیدند، حیات شروعی افسانه‌ای داشت. گاهی اوقات، حیات در اثر حوادث عجیبی از بین می‌رفت و زمانی هم حیات با تجاربی باورنکردنی، موجودات شگفت‌انگیزی مثل هالوژینیا را خلق می‌کرد. داستان حیات روی زمین، تکامل نام دارد. این داستان از ۳۵۰۰ میلیون سال پیش شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. هیچ‌کس نمی‌داند چه زمانی پایان خواهد یافت.

تکامل یک ماجرای حماسی است؛ به طوری که حتی فیلمسازان هالیوود هم نتوانسته‌اند دربارهٔ آن فیلمی بسازند. این ماجرا، فجایع، عجایب، شرارت‌ها، قهرمانان و وحشت‌ها را با خود همراه داشت. گاهی اوقات، پایانی خوش یا حتی هر دو را در کنار هم سپری کرده است. روند تکامل، حیرت‌انگیز و باورنکردنی است. در این کتاب، داستان کامل تکامل را بخوانید. یادتان باشد که درس زیست‌شناسی را هرگز به این صورت نخوانده‌اید.

چرا ما هنوز زنده‌ایم در حالی که موجودات دیگر برای همیشه تبدیل به سنگ شده‌اند؟ این بزرگ‌‌ترین سوالی است که در این کتاب با آن مواجه می‌شوید.

کتاب فسیل های اسرارآمیز، خاک را برای یافتن اطلاعاتی درباره انقراض و نجات موجودات می‌کاود. شما ضمن مطالعه این کتاب در می‌یابید:

باکتری‌ها و نرم تنان چه زمانی روی زمین حکومت می‌کردند؟

چرا پشه‌ها تحول یافته، بدترین دشمن انسان هستند؟

کدام دایناسور گازهای کر‌کننده دفع می‌کرد؟

چرا خرگوش‌ها مدفوع خود را می‌خورند؟

علم هرگز چنین جذاب نبوده است. نه؟

خواندن کتاب فسیل های اسرارآمیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام کودکان و نوجوانان کنجکاو و جویای علم و آدم‌بزرگ‌هایی که دوست دارند برای بچه‌ها حقایق علمی تعریف کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فسیل های اسرارآمیز

دریا پر از انواع گوناگون ماهی‌ها شد ـ بهشت ماهیگیران. حیات روی خشکی پر سر و صدا شد، صدای قورقور دوزیستان هر جایی شنیده می‌شد. (بستگان دور قورباغه‌ها و سوسمارهای آبی). برای جمع کردن بچه‌قورباغه‌ها زمان خوبی نبود، زیرا بعضی از دوزیستان به بزرگی یک تمساح بودند. حیات با پدید آمدن حشرات دگرگون شد.

*

جوّ زمین شبیه حمام بخار بود. گیاهان، این گرما و رطوبت را دوست داشتند. سرخس‌های غول‌پیکر، سنجاقک‌هایی به بزرگی پرندگان، هزارپاهای غول‌پیکر و اولین خزندگان در جنگـل‌های باتلاقی پنهان بودند.

*

عجب هوای داغی! هوا داغ‌تر و خشک‌تر می‌شد. خزندگان درنده، جانشین دوزیستان حیله‌گر شدند. بعد از ۲۱۰ میلیون سال غلتیدن در بستر دریاها نسل تریلوبیت‌ها منقرض شد. زیرا سطح آب دریاها فروکش کرد و کناره‌های قابل سکونت اقیانوس‌ها رو به خشکی گرایید.

نظرات کاربران

samyar
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

خوب بود ولی یخورده بچهگانه بود

آسمان دار
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

نوجوون که بودم چند جلد از علوم ترسناک رو از کتابخونه گرفتم و خوندم خییلی دوستشون داشتم 🥰

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان