دانلود و خرید کتاب ماه بر ترک دوچرخه (۴) علی‌اصغر سیدآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماه بر ترک دوچرخه (۴) اثر علی‌اصغر سیدآبادی

کتاب ماه بر ترک دوچرخه (۴)

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماه بر ترک دوچرخه (۴)

کتاب ماه بر ترک دوچرخه (۴) نوشته علی‌اصغر سیدآبادی است. این کتاب را نشر ثالث منتشر کرده است. این کتاب جلد اول ماه بر ترک دوچرخه است.

درباره مجموعه کتاب ماه بر ترک دوچرخه

مجموعه پنج جلدی ماه بر ترک دوچرخه گزیده‌ای از شعرهای فارسی از زمان گذشته تا امروز است که برای نوجوانان منتشر شده است. همه دوره‌های تاریخی، راهنمای خواندن شعر، تحلیل تاریخی با زبانی ساده، فرهنگ اصطلاحات شعر، کتاب‌شناسی شاعران معاصر و فهرستی از شعرهای آسان‌تر در این مجموعه ارائه شده است.

همچنین نکاتی درباره چگونگی خواندن شعر، شکل ظاهری شعر و کلمات آسیب دیده در شعر برای نوجوانان دارد و در بیست و یک فصل دوره‌های شعر فارسی و نمونه‌هایی از هر کدام را ارائه می‌دهد. کتاب‌شناسی شاعران معاصر، فرهنگ واژگان شعر و روش گردآوری اشعار از دیگر بخش‌های این مجموعه پنج جلدی است.

خواندن مجموعه کتاب ماه بر ترک دوچرخه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به شعر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ماه بر ترک دوچرخه

با آغاز دهه شصت و تثبیت انقلاب اسلامی و توقف فعالیت گروه‌های سیاسی مخالف، برخی از شاعرانی که در دوره حکومت قبلی نامی داشتند، سکوت کردند. آنان نمی‌توانستند با فضای جدید کنار بیایند. برخی دیگر به گفتن شعرهایی روی آوردند که دو دهه‌ای بود از رونق افتاده بود. برخی از شاعران نیز که به انقلابیان نزدیک‌تر بودند با همان حال و هوای گذشته فعالیتشان را ادامه دادند که سیدعلی موسوی گرمارودی و طاهره صفارزاده موفق‌ترین این چهره‌ها بودند و بر نسل تازه‌ای که پس از انقلاب شکل گرفته بود، تأثیر گذاشتند. در کنار این، برخی از شاعران قدیمی که در مطبوعات گذشته نامی نداشتند‌، اما در انجمن‌های شعر و محافل ادبی و حتا سیاسی فعال بودند، در مطبوعات نامدار شدند. آنان که به شیوه شاعران قدیم ایران شعر می‌گفتند، به سروده‌هایشان رنگ و بوی انقلابی دادند و شعرشان به خدمت انقلاب اسلامی در آمد و نوعی «بازگشت ادبی» رخ داد که رنگ و بوی انقلابی و مذهبی داشت. موفق‌ترین چهره‌های این گروه مهرداد اوستا، مشفق کاشانی، حمید سبزواری و علی معلم بودند. علی معلم با به خدمت گرفتن قالب قدیمی مثنوی، شعرهایی گفت که مضامین انقلابی در آن برجسته بود و حتا برخی از شعرهایش به شعارهای انقلابیان تبدیل شد. حمید سبزواری بیش‌تر از قالب قصیده استفاده کرد. همچنین در سرودن ترانه‌های انقلابی فعال بود و بسیاری از ترانه‌های انقلابی معروف آن دوره سروده‌های اوست. مشفق کاشانی غزل می‌سرود و مهرداد اوستا نیز علاوه بر سرودن در قالب‌های قصیده و غزل با برگزاری جلسات شعر در کنار انقلابیان فعالیت می‌کرد. برخی از شاعران قدیمی مثل محمدحسین شهریار نیز که نامی داشتند، در این دوره به موضوعات انقلابی پرداختند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان