دانلود و خرید کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین گروه مولفان سنجش امیرکبیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین اثر گروه مولفان سنجش امیرکبیر

کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین

معرفی کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین

کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین اثری از گروه مؤلفان سنجش امیرکبیر است. این کتاب شامل تکنیک برنامه‌ریزی، خلاصه و چکیده، نکته‌ها و روش‌ها، تست‌های خودسنجی و تست‌های طبقه‌بندی شده است.

درباره کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین

مجموعه سنجش امیرکبیر به‌عنوان مجری آماده‌سازی منابع آموزشی کارشناسی ارشد و دکتری منطبق بر سرفصل‌های شورای‌عالی برنامه‌ریزی در مقاطع عالی و تکمیلی، سعی در ایجاد عدالت آموزشی جهت راهیابی داوطلبان به دانشگاه‌ها دارد.

این مجموعه با ارائه طرح‌های فرهنگی و آموزشی تحت عنوان «دوره‌های مکاتبه‌ای» پاسخگوی نیاز دانش‌پژوهان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز عالی است. سلسله کتب آموزشی «دوره‌های مکاتبه‌ای» به‌منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان سال اول تا چهارم دانشگاه و همچنین داوطلبان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی است و در ادامه این حرکت علمی، این مؤسسه ارائه‌کننده صحیح تدوین کتب مقاطع تکمیلی بر اساس سرفصل‌های شورای‌عالی برنامه‌ریزی است و این حرکت علمی را نیز با موفقیت آغاز کرده است.

بنابراین این مجموعه همواره به دو نکته اساسی توجه خاص داشته و دارد؛ اول آنکه، در نوشتن کتب علاوه بر منابع و مراجع اصلی، از جزوات درسی دانشگاه‌های معتبر کشور نیز استفاده شده است و دوم آنکه، کتب خود را با بر اساس طبقه‌بندی مطالب درسی منطبق بر آزمون‌های مرحله‌ای (مانع و جامع بودن مطالب) ویرایش و صفحه‌آرایی نموده است.

بنابراین داوطلب کافی است مطالب کتاب را به طور کامل مطالعه و مرور کند و لازم نیست خود را در بین کتاب و جزوات متفرقه سردرگم سازد.

خواندن کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مناسب و کاربردی است.

بخش‌هایی از کتاب آمادگی آزمون دکتری ورزش معلولین

تربیت‌بدنی ویژه به‌رغم آن که تربیت‌بدنی ویژه‌برنامه‌ای نسبتاً جدید است که برای معلولان به وجود آمده است، جالب‌توجه است که بدانیم اصل مفهوم آن - اصلاح و رشد اعمال حرکتی بدن از طریق تمرین۔ قدمت بسیار دارد۔ تصویرها و مداری پیداشده در چین نشان می‌دهد که در سه هزار سال قبل از میلاد مسیح از ژیمناستیک برای درمان استفاده می‌شده است، در قرن گذشته در سویس پرهنریک لینگ و سیستمی طبی برای ورزش‌های سبک به وجود آورد که در سال ۱۸۸۴ در ایالات متحده آمریکا معرفی و با اقبال بسیاری روبرو شد۔ سیستم پرهنریک لینگ شامل سری حرکاتی موزون، هماهنگ و دقیق بود که هدف آن تأمین سلامتی بهتر و بهبود وضعیت بدن بود۔ چون در آن زمان اعتقاد بر این بود که این تمرین‌ها برای کودکان فوق‌العاده مفید است، برنامه‌های پرورش اندام در مدرسه‌های همگانی آن دوره متداول شد

تربیت‌بدنی اصلاحی:

در سال ۱۸۷۹ دادلی سارجنت Dudley Sargent در دانشگاه هاروارد بخشی به نام تربیت‌بدنی اصلاحی تأسیس کرد. هدف این بخش اصلاح پاره‌ای آسیب‌دیدگی‌ها بود. اندیشه استفاده از تربیت‌بدنی به‌صورت تمرین‌های اصلاحی برای ازبین‌بردن عادت‌های غلط طرز قرارگرفتن بدن bad postul habits و نیز رشد کلی سلامتی تا زمان جنگ جهانی اول ادامه داشت. سپس به دنبال پیشرفت موفقیت‌آمیز تکنیک‌های فیزیوتراپی برای بهبود افراد فلج و سربازان جان به در برده از صدمات جنگ، استفاده از تمرین‌های اصلاحی برای دانش‌آموزان مبتلا به معلولیت‌های جسمی مطرح شد. به‌زودی تعدادی از مدرسه‌های عالی، برای دانشجویانی که قادر نبودند از برنامه‌های عادی تربیت‌بدنی استفاده کنند، کلاس‌های اصلاحی تأسیس کردند. بعد از آن، استفاده از تربیت‌بدنی اصلاحی برای بهبود طرز قرارگرفتن بدن اهمیت خود را از دست داد و فقط معدودی از مدارس بر وجود کلاس‌های تمرین‌های اصلاحی در برنامه‌های خود همچنان تأکید می‌ورزیدند. امروزه تربیت‌بدنی اصلاحی در مورد افرادی به کار می‌رود که برای تغییر وضعیت قرارگرفتن بدن و آگاهی از حرکت‌های بدن به کمک نیاز دارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۹۶,۰۰۰
تومان