دانلود و خرید کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور مرتضی فاخری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور اثر مرتضی فاخری

کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور

نویسنده:مرتضی فاخری
انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور

کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور نوشته مرتضی فاخری است. این کتاب به اهمیت پدیده توسعه منابع انسانی می‌پردازد.

درباره کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور

در عصر جهانی شدن و پیشرفت سریع فن‌آوری، سرمایه انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ سازمان‌ها قلمداد شده است. سرمایه انسانی، مجموعه‌ای از مهارت‌ها، دانش و ویژگی‌های عمومی افراد در سازمان است و می‌تواند نشان‌دهنده ظرفیت انجام کار امروز و پتانسیل کار فردا باشد. به‌منظور استفاده و مدیریت بهینه سرمایه انسانی در سازمان‌ها، از اواسط سده بیستم، حوزه‌ اداره امور کارکنان به عنوان مدیریت منابع انسانی متحول گردید. این تغییر جایگاه، برای منابع انسانی باعث توجه بیشتر نسبت به ارزش منابع انسانی در جهت توسعه نقش‌های استراتژیک شد. نیروی انسانی شایسته و با انگیزه، شرایطی را ایجاد می‌کند که تحت آن شرایط، سازمان‌ها می‌توانند به اهداف خود برسند. بنابراین، سازمان‌ها باید همواره مطمئن باشند که پویایی، کارایی، شایستگی و انگیزش نیروی انسانی در سطح بالایی است. تلاش برای توسعه عملکردی و فکری منابع انسانی و کوشش در راستای افزایش سطح بهره‌وری، فعالیتی ارزشمند در ایجاد زندگی بهتر برای افراد و جامعه است. امروزه، در راستای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی، تلاش همه‌جانبه‌ای به ‌منظور تحقق توسعه منابع انسانی به شکلی پویا و مستمر، استراتژی و دیدگاه کلان برنامه‌ریزان جوامع بشری بوده و این امر، تداوم حیات و قدرتمندی این جوامع را رقم زده است.

در حال حاضر از واحد منابع انسانی انتظار می‌رود که ارزشی را به سازمان بیفزاید نه اینکه صرفاً هزینه‌ای را برای سازمان ایجاد کند. منابع انسانی کارآمد و پرانگیزه در افزایش اثربخشی هر سازمانی، نقشی مهم و اساسی ایفا می‌کند. شناخت میزان رضایت شغلی کارکنان، به مدیران در پیشرفت و بهبود بهره‌وری منابع انسانی یاری می‌رساند. نقش نیروی انسانی کارآمد و پرانگیزه، مستقیماً در وظایف خطیر و پراهمیت منابع انسانی اثر می‌گذارد. منابع انسانی عمده‌ترین سرمایه و عامل راهبردی هر سازمان به حساب می‌آید. منابع انسانی راضی و پرانگیزه، در پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های تنظیمی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. بنابراین، اهمیت به انسان با نگاه توسعه‌ای می‌تواند ابزار ارزشمندی در نظر گرفته شود.

این کتاب به اهمیت منابع انسانی در توسعه می‌پردازد.

خواندن کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه مدیریت کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور 

توسعه منابع انسانی

توسعه منابع انسانی شامل برنامه‌ها، سیستم‌ها و فعالیت‌هایی است که برای بهبود عملکرد کارکنان طراحی می‌شود. توسعه منابع انسانی از نظم‌های دیگری همچون تئوری سیستم‌ها، تئوری روان‌شناختی و جدیداً، تئوری اقتصادی، نشأت گرفته است. همان ‌طور که ذکر شد یک پرسش مهم که امروزه در توسعه منابع انسانی بسیار پرسیده می‌شود این است که «توسعه منابع انسانی چیست؟». یک بررسی توضیحی در ایالات متحده نشان داد که هیچ توافق معمولی در رابطه با تعریف توسعه منابع انسانی وجود ندارد. شورت و همکارانش، دشواری تعریف توسعه منابع انسانی را این‌گونه بیان کرده‌اند:

«ما نویسندگان، توسعه منابع انسانی را به عنوان یک پارادکس تجربه می‌کنیم. این زمانی است که توسعه کارکنان برحسب خروجی‌های انتشارات و تحقیق نمایان می‌شود و وقتی محیط به شکلی صحیح برای توسعه کارکنان ظاهر می‌شود تا به شکلی روشن ارزش افزوده را برای سهام داران کلیدی شرح دهد. هرچند در راه‌های دیگر، درون‌گرا و بدون اثر قابل ملاحظه‌ای بروز می‌کند».

لی در مقاله خود با عنوان «خودداری از تعریف توسعه منابع انسانی» بیان می‌کند:

«هریک از ما در زندگی حرفه‌ای خود، مسئولیتی داریم که به آنچه توسعه منابع انسانی نتیجه می‌دهد، کمک کنیم. ما باید آگاه باشیم که تلاش برای تعریف این واژگان، خدمت رساندن برای نیازهای سیاسی یا اجتماعی در زمان مناسب می‌باشد، یعنی ایجاد وضوح برای تحت کنترل بودن. به جای آن، من پیشنهاد می‌کنم به شیوه‌ای اخلاقی و فراگیر، ما در پی اجرای چیزی باشیم که می‌خواهیم توسعه کارکنان باشد. یکی از اهداف اصلی مدیریت منابع انسانی، مهیا و فراهم کردن شرایطی است که از طریق آن، استعدادهای بالقوه و نهفته کارکنان، کشف و شکوفا گردد و تعهد آنان به سازمان افزایش یابد و مستحکم‌تر شود. این استعدادهای بالقوه نه تنها به توان کارکنان در آموختن و به‌کارگرفتن دانش و مهارت‌های جدید مربوط می‌شود، بلکه ایده‌های ارزشمند آنان درخصوص عملیات سازمان را نیز در بر می‌گیرد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان