دانلود و خرید کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰) مصطفی مشایخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰) اثر مصطفی مشایخی

کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰)

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰)

کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰) نوشتۀ مصطفی مشایخی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰)

کلمه اربعین، در قرآن مجید و احادیث معصومین علی، جایگاهی برجسته و ویژه دارد؛ این جایگاه صرفاً جنبه نمادین و سمبلیک ندارد. بلکه به‌خاطر تأثیر عدد چهل در خلقت و سرشت انسان است. بنا به فرموده امام صادق خداوند متعال وقتی اراده کرد حضرت آدم را خلق کند مشتی خاک برداشت و مقداری آب شیرین روی آن ریخت و تبدیل به گل کرد و آن را به مدت چهل روز به حال خود رها کرد؛ سپس مقداری آب تلخ و شور روی آن ریخت و چهل روز آن را به حال خود رها کرد.

این روایت حاکی از جایگاه عدد چهل، در تکوین و سرشت آدم ابوالبشر عالیه است. این عدد، علاوه بر خلقت آدم علشاه، در خلقت همه انسان‌ها نیز نقش اساسی و تعیین‌کننده داشته و دارد؛ حسین بن خالد می‌گوید به امام رضا علیه عرض کردم: برای ما از پیامبر به روایت شده که فرموده «هر کس شراب بخورد تا چهل روز نمازش به‌حساب نمی‌آید»؟ آن حضرت فرمود: راست گفته‌اند. گفتم: چرا تا چهل روز نمازش به‌حساب نمی‌آید نه کمتر از این نه بیشتر؟ حضرت فرمود: همانا خداوند عزوجل مقدر کرد خلقت انسان را و او را تا چهل روز نطفه قرار داد؛ سپس آن را علقه کرد به مدت چهل روز؛ در نتیجه وقتی او شراب خورد تا چهل روز اثر شراب در غضروف‌های سر استخوان‌هایش باقی می‌ماند. به همان مدتی که خلقت او از حالی به حال دیگر تبدیل می‌شده. حضرت در ادامه فرمودند: تمام خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تا چهل روز اثرش در غضروف‌های سر استخوان‌هایش باقی می‌ماند.

خواندن کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به دانستن شگفتی‌های اربعین می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

درباره مصطفی مشایخی

مصطفی مشایخی در اردیبهشت سال ۱۳۳۶، در اراک به دنیا آمد او سال‌ها در کارهایی مانند دبیری، روزنامه‌نگاری، نوشتن و تألیف کتاب، ویراستاری، نمایشنامه‌نویسی و سرودن شعر طنز صف کرده است. در بسیاری از جشنواره‌ها شرکت کرده است؛ از جمله: جشنواره طنز تهران، طنز مکتوب، شانزدهمین جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها، جشنواره طنز نیروزا، جشنواره مطبوعات و … .

بخش‌هایی از کتاب اربعین (اسرار شگفت آور عدد ۴۰)

توضیح

کلمة «میقات»، به معنای وقت معین و محدودی است که بنا است در آن، عملی انجام شود.

پس از آن که بنی‌اسرائیل از رود نیل عبور کرده و از ظلم و ستم فرعون نجات یافتند، حضرت موسی عله به مأمور شد برای مناجات با خداوند عزوجل و دریافت کتاب آسمانی «تورات»، به مدت «سی شب» به کوه طور برود، حضرت موسی عله قبل از حرکت، برادرش هارون الله را به جانشینی خود نصب کرد و راهی طور سینا شد و به عبادت خدا مشغول شد. پس از اتمام مدت تعیین شده، خداوند متعال (بنا به مصالحی)، مناجات او را برای ده شب دیگر تمدید کرد؛ آن حضرت در این مدت، روزها روزه بود و شب‌ها با خداوند متعال مناجات می‌کرد طبق روایتی در این چهل شبانه‌روز و در مسیر رفت‌وبرگشت نه غذایی خورد و نه آبی نوشید نه خواب رفت. پس از آن که حضرت موسی علیه به مدت چهل شب با خدای خود مناجات کرد، خداوند با او سخن گفت و جبرئیل امین کتاب آسمانی تورات را بر او نازل کرد و آن حضرت را از گوساله‌پرستی بنی‌اسرائیل مطلع کرد. حضرت موسی علیه غضبناک به‌سوی قوم خود بازگشت ابتدا برادرش را مورد مؤاخذه قرار داد که چرا با این غائله برخورد نکرده و چون حضرت هارون پاسخ داد که من و طرف‌دارانم در اقلیت قرار گرفته و قدرت مقابله با سیل جمعیت گوساله‌پرست را نداشتیم؛ از طرفی دیدم اگر با همین جمعیت کم وارد جنگ شوم مرا مؤاخذه کنی که چرا میان بنی‌اسرائیل جنگ و خونریزی و برادرکشی بپا کردی، به‌ناچار صبر کردم تا بیایی و تکلیف ما را روشن کنی. حضرت موسی به‌سوی گوساله‌پرستان آمد و آنها را مورد ملامت قرار داد و سامری را نفرین کرد و مجسمه گوساله را در هم شکست و آتش زد، در این حال بنی‌اسرائیل از خواب غفلت بیدار شده، متوجه عظمت گناه خود شده و در صدد توبه بر آمدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان