دانلود و خرید کتاب نماز شب مرتضی کاووسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماز شب اثر مرتضی کاووسی

کتاب نماز شب

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نماز شب

مرتضی کاووسی در کتاب نماز شب، فضلیت‌های برگزاری نماز و به‌خصوص نماز شب از زبان معصومین علیها سلام و همچنین الزامات موردنیاز برای پذیرش نماز را بیان می‌کند. این کتاب در گروه کتب مذهبی- اسلامی قرار می‌گیرد و انتشارات نظری این کتاب را منتشر کرده است.


درباره کتاب نماز شب

کتاب نماز شب نوشته مرتضی کاووسی دربرگیرنده احادیث و روایت معصومین نسبت به سفارش اقامه نماز به مومنین و فواید انجام این فریضه است. همچنین مرتضی کاووسی در این کتاب روایاتی از ائمه معصومین مبنی بر تاکید خواندن نماز شب ذکر می‌کند. امام حسن عسگری علیه‌السّلام در نامه‌ای به یکی از یارانشان، وی را به اقامه نماز سفارش می‌کنند و می‌فرمایند: تو را وصیت می‌کنم به رعایت تقوای الهی و برپا داشتن نماز و ادای زکات، زیرا کسی که زکات نپردازد نمازش قبول نخواهد شد و نیز ترا سفارش می‌کنم به بخشش گناه دیگران و خویشتن داری به هنگام خشم و غضب. ارتباط با خویشاوندان، تعاون و همکاری با برادران دینی و کوشش در رفع نیازهای آن‌ها. نماز شب را ترک مکن، زیرا پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در وصیت خود به حضرت علی علیه‌السّلام سه مرتبه فرمود: «بر نماز شب، بر نماز شب، بر نماز شب مواظبت کن، زیرا کسی که نسبت به نماز شب بی‌اعتنا باشد، از ما نیست». چنین روایات نشان از اهمیت اقامه نماز شب دارد و بازگویی آن‌ها، موجب ترغیب مومنین به اجرای این فرضیه مستحب می‌شود. مرتضی کاووسی در کتاب نماز شب توانسته است با زبانی شیوا و با بیان مزایای نماز شب، خوانندگان را به این فریضه دعوت کند. 

جملاتی از کتاب نماز شب

شهید دستغیب شیرازی رحمة‌الله در کتاب شریف معاد می‌فرماید: «در آخرت جایی را پروردگار عالم خلق فرموده و ذخیره‌ای برای کسانی که با ایمان و تقوی از این‌جا بروند. قرار داده است. در این مهمانخانه انواع پذیرایی‌ها و اقسام نعمت‌ها و لذت‌ها که در خور بزرگی خداوندی و وسعت آن عالم است تدارک فرموده، به طوری که دانستن حقیقت و تفصیل آن برای اهل عالم محال است. و یعنی مانند اطلاع یافتن بچه‌ای که در رحم (مادر) است از بزرگی و اوضاع و گزارشات دنیاست، و لذا در قرآن مجید مجملاً می‌فرماید: «هیچ کس نداند چه نعمت‌های بزرگی که چشم‌ها را روشن می‌کند برای ایشان ذخیره شده در برابر کردارهای نیک آن‌ها». برای خواندن جملات بیشتری از کتاب نماز شب بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید. 

نظرات کاربران

مائده
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

بسیار زیبا بود خیلی بهم انگیزه داد 😍😍

لعیا محمدی
۱۳۹۹/۱۲/۰۵

بسیار زیبا

سعیده
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

خوب بود اخادیث زیبا و بجا دنیا دو روزه بجای غفلت یاد خدا باشیم تا ابد در راحتی هستیم

محمدرضا بابایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

کتاب شدیدا گنگ و حوصله سر بره مطلب خوبی هم داره ولی بیشتر مطالب ناخودآگاه خستع میکنه ادمو

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
ترا سفارش می‌کنم به بخشش گناه دیگران
مستاجر
«هر کس بخواهد حافظ علوم شود باید که به این پنج خصلت توجه کند: ۱- نماز شب به جای آرد اگر دو رکعت باشد. و پیوسته درحال وضو و طهارت باشد، و در پیدا و پنهان، پارسا و خدای‌ترس باشد (مرتکب معصیت نشود) غذا برای عبادت بخورد نه برای شهوت و شکم پنجم: آن‌که از مسواک زدن دندان‌های خود غافل نشود!»
مؤمن همان انسان زیرک و باهوشی است که شادیش بر چهره و اندوهش در دلش باشد
محمدرضا میرباقری
و نیز در کتاب معراج‌السعاده منقول است که پروردگار، به حضرت موسی علیه‌السلام وحی فرستاد که ای پسر عمران دروغ می‌گوید، کسی که گمان کرده است مرا دوست دارد. و با وجود این، چون ظلمت شب او را فرامی‌گیرد، بخوابد، آیا دوست، خلوت دوست خود را طالب نیست؟!
محمدرضا میرباقری
تو را وصیت می‌کنم به رعایت تقوای الهی و برپا داشتن نماز و ادای زکات، زیرا کسی که زکات نپردازد نمازش قبول نخواهد شد و نیز ترا سفارش می‌کنم به بخشش گناه دیگران و خویشتن داری به هنگام خشم و غضب. ارتباط با خویشاوندان، تعاون و همکاری با برادران دینی و کوشش در رفع نیازهای آن‌ها. به هنگام برخورد با جهالت و نادانی بردبار باش. در کسب آگاهی دینی تلاش کن، در کارها ثابت‌قدم، و با قرآن هم‌پیمان باش. اخلاق خود را نیکو گردان و دیگران را به کارهای شایسته امر (سفارش) کن، و از پلیدی باز دار. و به طور کلی تو را سفارش می‌کنم به خودداری از تمام معاصی و گناهان. نماز شب را ترک مکن
مادربزرگ علی💝
درب‌های آسمان بروی نماز شب‌خوان باز می‌شود
محمدرضا میرباقری
نماز ستون دین است و هیچ چیزی بدون ستون پابرجا نمی‌شود
محمدرضا میرباقری
اگر به یاد خدا افتادی یقین بدان اول خدا به یاد تو بوده است.
کاربر ۳۴۳۱۹۷۳
مذهب عاشق ز مذهب‌ها جداست عاشقان را ملت و مذهب خداست
محمدرضا میرباقری
پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در وصیت خود به حضرت علی علیه‌السّلام سه مرتبه فرمود: «بر نماز شب، بر نماز شب، بر نماز شب مواظبت کن، زیرا کسی که نسبت به نماز شب بی‌اعتنا باشد، از ما نیست.»
کاربر ۲۱۵۸۸۰۹

حجم

۱۸۲٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۸۲٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان