دانلود و خرید کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟ می‌‌لینگ هوپگود ترجمه میلاد سبزه‌‌ آرای لنگرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟ اثر می‌‌لینگ هوپگود

کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟

معرفی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟

کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟ نوشته می‌لینگ هوپگود است که با ترجمه میلاد سبزه‌‌ آرای لنگرودی منتشر شده است. این کتاب روایت ماجراهای فرزندپروری از آرژانتین تا تانزانیا است.

درباره کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟

فرزندپروری فرایندی ثابت نیست بلکه تکامل می‌یابد، چراکه اکثر مادران و پدران می‌خواهند از بهترین اطلاعات و ابزارهای موجود برای کمک به موفقیت خانواده‌هایشان استفاده کنند. آیا تنها یک روش استاندارد فرزندپروری وجود دارد؟ از رویکردهای بومی فرزندپروری در کشورهای مختلف جهان و حتی در میان قبایل بدوی چه چیزهایی می‌توانیم بیاموزیم؟

استفاده از پوشک، کالسکه، غذاهای فوری، شیر خشک، اسباب‌بازی‌های کارخانه‌ای و ... باعث شده است که بارداری، والدگری، دوران کودکی، نحوه تغذیه، خواب، آموزش و حتی بازی با کودکان در بسیاری از فرهنگ‌ها تغییر یابد و شیوه درست فرزندپروری در همه مشابه هم شود. هرچند رویکرد غربی به فرزندپروری اهمیت دارد اما به نظر می‌رسد دراین‌باره به صداهای متنوع‌تری نیاز داریم.

در این کتاب دکتر می‌لینگ هوپگود به عنوان یک مادر آگاه، نگاهی به رفتارهای متنوع فرزندپروری در کشورهای مختلف جهان از آرژانتین گرفته تا فرانسه، چین، ژاپن، کنیا، تبت و حتی قبایل و اقوام آکا، پولینزی و مایا می‌اندازد تا بینشی وسیع‌تر نسبت به ابعاد مختلف فرزندپروری داشته باشد.

خواندن کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که می‌خواهند کودکشان را تربیت کنند پیشنهاد می‌کنیم. 

فهرست کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟

مقدمه

فصل اول: کودکان بوئنوس آیرسی چگونه دیر به رختخواب می‌‌روند؟

فصل دوم: فرانسوی‌‌ها چگونه به فرزندانشان یاد می‌‌دهند که عاشق غذای سالم باشند؟

فصل سوم: کنیایی‌‌ها چگونه بدون کالسکه زندگی می‌‌کنند؟

فصل چهارم: چینی‌‌ها چگونه خیلی زود به فرزندانشان آموزش توالت رفتن می‌‌دهند؟

فصل پنجم: پیگمه‌‌های آکا چگونه بهترین پدران جهان هستند؟

فصل ششم: لبنانی‌‌ها چگونه خانواده‌هایشان را نزدیک هم نگه می‌‌دارند؟

فصل هفتم: تبتی‌‌ها چگونه بارداری را کاری ارزشمند می‌‌دانند؟

فصل هشتم: ژاپنی‌‌ها چگونه اجازه می‌‌دهند فرزندانشان دعوا کنند؟

فصل نهم: پولینزیایی‌ها چگونه بدون والدینشان بازی می‌‌کنند؟

فصل دهم: روستاییان مایا چگونه به بچه‌هایشان کار کردن را یاد می‌‌دهند؟

فصل یازدهم: آسیایی‌‌ها چگونه ممتاز بودن در مدرسه را می‌‌آموزند؟

نتیجه‌‌گیری

منابع

بخشی از کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟

عقربه ساعت از دوازده نیمه‌شب گذشته است و فرزند نوپای من در حال بازی با آتشی است که روشن کرده‌ایم. او به همراه یک بچه آرژانتینی خوش‌قیافه که تقریباً دو برابر سن خودش است، درحال رقص با یک آهنگ است.

درحالی‌که سوفیا دور حلقه‌ها می‌چرخد، لباس خال‌خالی‌اش تکان می‌خورد. موهای دم اسبی‌اش پریشان و آشفته شده است و چشمان سنگینش به من یادآوری می‌کنند که بدن کوچکش الآن می‌بایست در رختخواب باشد. بااین‌حال فرزندم خوشحال است، تندتند صحبت می‌کند، این‌ور و آن‌ور می‌دود و سرش را تکان می‌دهد. شریک رقصش که هنوز دو سال و نیمش نشده، در حال پای‌کوبی است و با جیغ‌وداد سوفیا را تشویق می‌کند و سوفیا برایش بوسه می‌فرستد.

ما دوباره قوانین را زیر پا گذاشته‌ایم. برنامه خواب ما به‌هم‌ریخته است و من درحالی‌که می‌خندم، از درون بسیار خسته شده‌ام و نزدیک است چشمانم بسته شوند. فرزندم بسیار خوشحال است، چراکه برنده مسابقه رقص شده است. از اینکه شادی شب کریسمس او را از بین ببرم متنفرم اما به‌خوبی می‌دانم که من و پدرش فردا صبح بهای آن را خواهیم پرداخت. چندین بار سعی کردم متوقفش کنم اما او حتی لحظه‌ای آرام و قرار ندارد و با موسیقی، آتش‌بازی که آسمان بوئنوس آیرس را روشن کرده است و افرادی که او را تماشا می‌کنند، سرگرم است. بخشی از وجودم به خاطر این اشتباه بزرگ احساس گناه می‌کند، اشتباهی که حتی توسط متخصصان خواب نیز تائید می‌شود، اما سایر والدین حاضر در مهمانی که بومی بوئنوس آیرس هستند عین خیالشان هم نیست که فرزندانشان تا این ساعت شب بیدار هستند. شب کریسمس شب بسیار خاصی است، چراکه در این شب تمام آرژانتینی‌ها سال نو را جشن می‌گیرند و انتظار می‌رود که خانواده‌ها در کنار هم باشند. علاوه بر این، بیدار ماندن تا نصفه‌های شب برای کودکان چیز مهمی نیست. به ویژه در تعطیلات آخر هفته یا تابستان، تقریباً به هر کبابخانه سنتی آرژانتینی یا پیتزا فروشی که بروید، کودکانی از سنین مختلف را در آنجا می‌بینید.

حالا که چهار سال است در آرژانتین زندگی می‌کنم، این موضوع برایم عادی به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

پاییز
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

تجربه فرهنگ های مختلف، تفاوت ها و شباهت های بسیااار جالبشون در فرزند پروری رو توی این کتاب شاهدیم. واقعا کتاب عالی ای بود. صرف نظر از اینکه همه نظرات رو قبول داشتم یانه، دونستنشون شگفت زده ام می‌کرد. توصیه میکنم...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
مردم بالی در اندونزی حتی در خواب هم اجتماعی هستند. تنها بودن حتی برای پنج دقیقه و حتی هنگام خواب نیز ناخوشایند است. ازاین‌رو، زنان و مردان بیوه‌ای که تنها می‌خوابند به‌عنوان افرادی شوربخت و حتی از نظر روحی و روانی آسیب‌پذیر نگریسته می‌شوند.
bookbuff
وب‌سایت رسمی شهر می‌گوید: «در بوئنوس آیرس شما می‌توانید از ساعت ۱۰ شب تا صبح غذا بخورید. درحالی‌که در شهرهایی مانند پاریس، نیویورک و لندن، رستوران‌ها در ساعت ۸:۳۰ شب بسته می‌شوند، در بوئنوس آیرس این اتفاق قبل از ساعت ۱۱ شب نمی‌افتد.»
bookbuff
بحث‌های زیادی در خصوص تأثیر اقتصاد جهانی بر محیط زیست، سیاست‌های ما و نیازهای مادی ما وجود دارد، اما من هرگز در خصوص جهانی شدن از منظر والدگری فکر نکرده بودم. تجاری‌سازی باعث شده والدگری، دوران کودکی، نحوه تغذیه، خواب، آموزش و بازی با کودکان در بسیاری از فرهنگ‌ها تغییر یابد
Matin
نیویورک، به قول یکی از روزنامه نگاران «جایی است که مردم حتی سطل زباله‌های خود را در پیاده‌روها با زنجیر می‌بندند.»
Matin
در کلبه‌های ساخته شده از برگ در قبیله افه در آفریقا، هیچ‌کس تنها نمی‌خوابد. دو بزرگ‌سال، یک نوزاد، سایر کودکان، پدربزرگ و مادربزرگ و حتی مهمان‌ها معمولاً در یک فضای کوچک و در کنار هم می‌خوابند.
bookbuff
«واقعاً تعجب کردم که در انگلستان رستوران‌هایی وجود دارد که روی آن‌ها تابلوهایی با مضمون ورود همراه با کودکان ممنوع است نصب شده است. یا مکان‌هایی وجود دارد که به سگ‌ها اجازه ورود می‌دهند اما به بچه‌ها نه! فکر می‌کنم در آرژانتین این امر غیرقابل تصور است.»
bookbuff
«سفر چیزی فراتر از دیدن مناظر است. سفر تغییری عمیق و دائمی در زندگی است که اثر آن تداوم دارد.»
bookbuff
وب‌سایت رسمی شهر می‌گوید: «در بوئنوس آیرس شما می‌توانید از ساعت ۱۰ شب تا صبح غذا بخورید. درحالی‌که در شهرهایی مانند پاریس، نیویورک و لندن، رستوران‌ها در ساعت ۸:۳۰ شب بسته می‌شوند، در بوئنوس آیرس این اتفاق قبل از ساعت ۱۱ شب نمی‌افتد.»
bookbuff

حجم

۳۰۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

حجم

۳۰۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

قیمت:
۳۸,۹۰۰
تومان