دانلود و خرید کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب سیداحمد موسویان حجازی بیدآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اثر سیداحمد موسویان حجازی بیدآبادی

کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب نوشته سیداحمد موسویان حجازی بیدآبادی است. این کتاب را انتشارات خط آخر منتشر کرده است.

درباره کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

تقابل جبهه حق و باطل مسئله‌ای تازه و مختص دوران مدرن و عصر حاضر نیست. ریشه‌های این تقابل را می‌توان در ابتدای خلقت حضرت آدم جستجو کرد. انقلاب اسلامی مهم‌ترین بروز جبهه حق و غرب مهم‌ترین بروز جبهه باطل در عصر حاضرند. این دو پدیده، نمایندگان تفکر حق و باطل‌اند و نمود مقابله این دو تفکر در تمام ساحت‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اقتصادی‌اند.

حوزه فرهنگ از اساسی‌ترین شئونی است که تقابل تفکر غرب و انقلاب اسلامی را امروزه در آن شاهد هستیم و هر یک در سیطره پیدا کردن بر این حوزه و حصول تسلط فرهنگی در عالم، تلاش خود را می‌کنند. به عبارتی می‌توان گفت، یکی از مهم‌ترین شئون تقابل انقلاب اسلامی و غرب، حوزه فرهنگ به عنوان زیر بنای تمام شئون دیگر می‌باشد. غرب با برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ، با هدف براندازی نظام فکری و تمدنی حق که در انقلاب اسلامی ظهور نموده، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سازماندهی شده‌ای را طراحی نموده و در حال اجرای آن است. این تهاجم فرهنگی با مفاهیم عدیده دیگری از جمله شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی، تبادل فرهنگی و ... در نسبت است. با توجه به هدف گذاری غرب در طراحی تهاجم فرهنگی، لزوم نسبت‌یابی آن با حوزه امنیت به معنای عام آن کاملاً ظاهر و آشکار می‌شود. هر کشوری در هر زمانی درگیر مسائل و چالش‌ها در زمینه حفظ ماهیت فرهنگی و ملی خود در برابر تهاجم‌های کشورهای بیگانه بوده است.

بسیاری از کشورها اهمیت تهاجم فرهنگی را درک کرده‌اند و در زمینه آن برنامه‌های گسترده را در پیش‌رو گرفته‌اند. در این بین با توجه به رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مبارزه با استکبار جهانی و بلوک‌های قدرتی در شرق و غرب و همچنین پیاده نمودن حکومت مستضعفین در جهان با رویکرد آموزه‌های اسلامی است، شدت تهاجم فرهنگی در کشور ایران از دهه دوم انقلاب سرعت بسیار بالایی داشته است. 

بدون شک، یکی از دغدغه‌های دیرینه و مهم مقام معظم رهبری که همواره مورد تأکید و توجه ایشان بوده، مقوله تهاجم فرهنگی است. این مساله یعنی تهاجم فرهنگی و اهمیت مدیریت این پدیده را می‌توان در بیانات سال‌های نخست رهبری مقام معظم رهبری مشاهده کرد که سال‌های سال است در این زمینه نکات و رهنمون‌های کلیدی خود را انجام می‌دهند.

نمود تهاجم فرهنگی با گسترده‌تر شدن فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نسبت به دهه‌های گذشته به شدت قابل مشاهده‌تر شده است. این موضوع تایید این است که بخش‌های مختلف باید سیاست‌های پویاتری است که بتواند به خوبی زمینه مدیریت و ایجاد ارزش‌های مطلوب برای کلیه ملت را مهیا کند و این موضوع می‌تواند در دل تهدید زمینه کسب فرصت را برای کشور مهیا کند و از این الگو برای گسترش نفوذ در منطقه از لحاظ فرهنگی برای کشور مهیا کند.

فقدان الگوی مشخص و منسجم جهت سیاستگذاری و اقدام در حوزه فرهنگ آسیب دیگری است که به شدت این حوزه را متأثر کرده و منجر به خلاء دوراندیشی و رویکرد راهبردی به این عرصه و عناصر شکل دهنده آن شده است. به عبارتی، در صورتی که سیاستگذاری و برنامه‌های منسجم در زمینه بهبود ارزش‌ها و باورهای فرهنگی مذهبی و ملی از سوی نهادهای مختلف وجود داشته باشد، بدون شک باعث این خواهد شد که به مرور زمان ایران به عنوان یک سمبل قدرت در بین ملت‌های مختلف دنیا در زمینه پویای فرهنگی مبدل خواهد شد و نظام جمهوری اسلامی بهتر از گذشته و با سرعت بالاتر به اهداف خود دست پیدا خواهد کرد. به عبارتی یکپارچگی فرهنگی و ایمان به ارزش‌ها و باورها می‌تواند باعث این شود که با فشارهای اقتصادی کشور ایران استقامت بالاتری از خود نشان دهد و کشورهای بیگانه از سیاست‌های تحریمی خود شکست بخورند. این کتاب اطلاعات کاملی درباره سیاست‌های رسانه فرهنگی برای روبه‌رو‌ شدن با فرهنگ غربی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

خواندن کتاب مدل سیاست گذاری رسانه ای فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه رسانه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان