دانلود و خرید کتاب آیین همسرداری دوروتی کارنگی ترجمه مهستی شهلایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین همسرداری اثر دوروتی کارنگی

کتاب آیین همسرداری

معرفی کتاب آیین همسرداری

کتاب آیین همسرداری نوشتهٔ دوروتی کارنگی و ترجمهٔ مهستی شهلایی است و انتشارات نقش‌و‌نگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آیین همسرداری

روان‌شناسان اجتماعی و کارشناسان روابط و اخلاق خانواده بر نقش اساسی زن در استواری، استمرار و دوام حیات خانواده تأکید دارند. نویسندگان نیز نقش مهم زن را در ترقی و پیشرفت شوهر و تربیت فرزندان به تحریر در آورده و آثاری بزرگ و فراموش ناشدنی آفریده‌اند. کتاب حاضر، یکی از این آثار است.

کوشش خانم دوروتی کارنگی، همسر دیل کارنگی، نویسنده بسیار معروف، در سراسر کتابی که در دست دارید اثبات این امر و پافشاری بر آن با استفاده از تجربه‌های شخصی خود و دیگرانی است که می‌شناخته است. آنچه در این کتاب می‌خوانید، داستان‌هایی خیالی، قصه‌هایی ساختگی و یا نظریه‌هایی فیلسوفانه نیست، بلکه حاصل تجربه‌هایی است که نویسنده در متن آن‌ها بوده یا نتیجه تحقیقاتی است که دربارهٔ آن‌ها مطالعه کرده است. همچنین یادداشت‌هایی است که به مرور و طی سالیان فراهم آورده و سپس در قالب اثر حاضر ارائه کرده است. چند صفحهٔ اول کتاب را بخوانید؛ مطمئن باشید تا آن را به پایان نرسانید بر زمین نخواهید گذاشت.

در حقیقت، هر فصل این کتاب، دارای دو بخش است که البته کاملاً هم مجزا از یکدیگر نیستند. یک بخش، شامل مشاهدات، مطالعات و تجربیات نویسنده از زندگی‌های زناشویی موفق و بیان رمز موفقیت بسیاری از مشاهیر ادب و سیاست و تجارت است و بخش دیگر، شامل دستورالعمل‌هایی است که او مدعی است با رعایت آن‌ها، آنچه را که برای یک زندگی خانوادگی موفق می‌خواهید، به دست می‌آورید. این دستورالعمل‌ها، فرمول‌هایی پیچیده یا راه‌حل‌هایی دشوار نیستند. بسیاری از آن‌ها را یا خود شما تجربه کرده و نتیجه گرفته‌اید و یا آن‌قدر ساده‌اند که شاید برایتان تعجب‌آور باشد چطور به ذهن خود شما خطور نکرده است. با این حال، همهٔ این دستورالعمل‌ها را آزمایش کنید و نتیجه را ببینید. 

بعضی از فصل‌های این کتاب از این قرار هستند:

در تصمیم‌گیری‌ها به شوهر خود کمک کنید

مطلبی که هر زنی باید درباره‌ی شور و اشتیاق بداند

هنر گوش کردن را یاد بگیرید

خانم! شما با دو شخصیت ازدواج کرده‌اید

وقتی کارها بر وفق مراد نیست باایمان و ثابت‌قدم باش

با منشی شوهر خود باید چگونه رفتار کنید

اضافه‌کاری مرد و مشکلاتی که پدید می‌آورد

سعی نکنید شوهر خود را تغییر دهید

در تفریحات و سرگرمی‌های شوهر خود شرکت کنید

سه راه برای محبوب کردن شوهر خود

و... .

خواندن کتاب آیین همسرداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنید

خواندن این کتاب را به خانم‌هایی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند یا شوهران جوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آیین همسرداری

اولین آرزوی نیک الکساندر این بود که بتواند تحصیلات عالیه داشته باشد، یعنی مدرکی به دست آورد که بالاتر از لیسانس باشد. اولین پله بعد از لیسانس فوق لیسانس است.

از آقای نیک الکساندر بگوییم که کودکی و جوانی خود را چگونه گذراند و چرا چنین آرزویی داشت؟

نیک در یک یتیمخانه محقر دوران کودکی را گذراند. در آن یتیمخانه بچّه‌ها را از ساعت پنج صبح تا غروب آفتاب به کارهای سخت وا می‌داشتند و در مقابل این همه کار غذایی به آنها می‌دادند که نه از لحاظ مقدار کافی بود و نه از لحاظ طرز تهیه تمیز و بهداشتی.

نیک که پسری باهوش بود در پانزده سالگی موفق شد تحصیلات متوسطه را به پایان برساند و از یتیمخانه به دنیای خارج قدم بگذارد. او با این هدف از یتیمخانه خارج شد که زندگی جدیدی را پایه‌گذاری کند و از استعدادهای خود بهره‌برداری نماید.

نیک پس از رها کردن یتیمخانه بهترین کاری که توانست برای خود پیدا کند تا از طریق آن امرار معاش نماید خیاطی بود. اولین کار این نوجوان با استعداد زیاد هم آسان نبود. ساعات کار زیاد، حقوق کم و کاری که خسته کننده و ملال‌آور بود. اما نیک جوان کسی نبود که میدان را به دلیل خستگی خالی کند. او پانزده سال تمام به این کار طاقت‌فرسا ادامه داد تا به مرحله‌ای از زمان رسید که اتحادیه کارگران تشکیل شد. در نتیجه تلاش اتحادیه دستمزدها بالا رفت و از ساعات کار کاسته شد.

نیک الکساندر آرام آرام در جاده خوشبختی و خوش‌اقبالی گام برمی‌داشت، چون با دختری ازدواج کرد که او را برای رسیدن به آرزوی دیرینش تشویق و راهنمایی و کمک کرد. آرزوی دیرین نیک تحصیلات دانشگاهی بود که در ابتدای ازدواج امری محال می‌نمود. خصوصاً آن که کمی بعد از ازدواج آنها کارگران برای به دست آوردن دستمزد و مزایای بیشتر و متناسب با کارشان اعتصاب کردند و نیک موقتاً بیکار شد.

در زمان بیکاری موقت ترزا زن نیک او را تشویق کرد که با پس‌انداز مختصرشان وارد معاملات املاک شوند. ترزا برای تقویت سرمایه ناچیز نیک حتی انگشتری نامزدی خود را نیز فروخت. با چنین وضعیتی بود که بنگاه معاملات املاک الکساندر در پنسیلوانیا تأسیس شد. پس از گذشت دو سال وضع مالی آنها به حدی خوب شد و کارشان توسعه یافت که ترزا با اصرار از نیک خواست برای ادامه تحصیلات ناتمام رها شده‌اش به دانشگاه برود.

نیک الکساندر سی و شش ساله بود که موفق به دریافت درجه فوق لیسانس شد و به اولین آرزوی خود رسید. نیک در جریان تحصیل همکاری با همسرش را رها نکرد و مانند یک شریک با ترزا کار معاملات املاک را ادامه داد. این زوج حالا برای هدفی دیگر تلاش می‌کردند. ساختن یک خانه در ساحل دریا! زیاد طول نکشید که این آرزو نیز تحقق یافت. راستی، شما گمان می‌کنید این زوج همدل و هماهنگ دست از کار کشیدند؟ با قاطعیت به شما می‌گویم «نه!» آنها دختر کوچکی داشتند که تصمیم گرفته بودند امکانات کافی برایش تهیه کنند تا تحصیلات عالی داشته باشد و از لحاظ مراتب علمی به عالی‌ترین درجه برسد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۲۲۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان