دانلود و خرید کتاب مدل کسب و کار شما تیم کلارک ترجمه حسام‌الدین ساروقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدل کسب و کار شما

کتاب الکترونیکی «مدل کسب و کار شما» نوشتهٔ تیم کلارک و الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور با ترجمه حسام‌الدین ساروقی و فیروزه کرمانشاه و مینا نجفیان در انتشارات آریانا قلم چاپ شده است. این اثر دومین کتاب پرفروش گروه نویسندگان آن (تیم کالرک، الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور) است که پس از کتاب موفق «خلق مدل کسب و کار» و با رویکردی مشابه به بازار آمده است. به مانند اثر نخست ارائه مطالعات موردی فراوان از افرادی که راهکارهای توصیه شده را در زندگی خود به کار گرفته اند، از ویژگی های متمایز این کتاب به شمار می‌آید.

این کتاب راهنمایی برای دوباره اندیشیدن به مفهوم کار و زندگی است. مسیر حرفه‌ای شما تصمیمی نیست که فقط یک بار در آغاز حیات کاری خود بگیرید بلکه فرایندی تکرارشونده همراه با رشد حرفه ای شماست و نیاز به مدیریت دارد. نویسندگان این کتاب امیدوارند که شما رویکردِ مدل سازی را به جای رویکرد برنامه ریزی صرف در زندگی کاری خود در پیش بگیرید.

درباره کتاب مدل کسب و کار شما

کتاب حاضر حاصل تلاشی جمعی برای حل مشکل مشترک بسیاری از مردم دنیا یعنی همان نارضایتی از شغل می باشد . ۳۰۰ نفر از سراسر جهان در خلق این اثر مشارکت داشته اند. کتاب، در واقع راهنمایی برای اندیشیدن درباره نحوه خلق ارزش افراد در زندگی کاری خودشان است. رویکرد منحصر به فرد این کتاب این است که هر فرد را به عنوان کسب و کاری یک نفره در نظر گرفته و به او کمک می‌کند تا با استفاده از اجزای تشکیل‌دهندهٔ یک مدل کسب و کار، فرآیند ارزش‌آفرینی خود را بررسی و بازنگری کند. 

کتاب مدل کسب و کار شما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که مایل هستند کسب‌وکار شخصی خودشان را داشته باشند، مفید است.

بخشی از کتاب مدل کسب و کار شما

مشتری نیازمند انجام چه کاری است؟

 کار اصلی نیویورک رودرانرز میزبانی رخدادهای مرتبط با دوندگی در محدوده شهر نیویورک است.

 بنابراین نیویورک رودرانرز یک گروه غیرانتفاعی است که مشتریان آن برای دریافت خدمات پول می پردازند. اما نظر شما در مورد سازمان هایی که به مشتریان خود خدمات رایگان ارائه می‌دهند چیست؟ آیا ایده مدل کسب و کار در مورد آن ها هم کاربرد دارد؟

 بله!

 یک گروه غیرانتفاعی را تصور کنید که ما آن را اُرفان واچ ( دیده بان کودکان بی سرپرست( می نامیم. این گروه یک سازمان خیریه است که به تأمین مسکن و غذای کودکان یتیم پرداخته است و به آن ها آموزش می دهد. ارفان واچ مانند نیویورک رود رانرز برای انجام کار خود نیازمند نقدینگی است. برای مثال، باید:

 • برای کودکان تحـت مراقبت خود غذا، لباس، کتاب و ملزومات مورد نیاز خریداری نماید

 • حقوق کارکنان خود را بپردازد

 • اجاره ساختمـان خوابگــاه ها و مدارس و هزینـه های مربوط به خدمات زیرساختی، تعمیرات، مسائل قانونی و سایر موارد را بپردازد

 • منابع مالی ذخیـره برای توسعــه آتی خدمات ایجـاد نماید و غیره

 اجازه دهید دوباره به پرسش های خود در مورد مدل کسب و کار برگردیم. در مورد ارفان واچ، جواب‌ها تا حدودی متفاوت هستند.

 مشتری کیست؟

 ارفان واچ دو مجموعه مشتری دارد:

 (۱‌)کودکان، که ذی نفعان اصلی خدمات هستند و (۲‌) اعطاکنندگان کمک های مالی و سایر پشتیبانانی که با پرداخت پول و خرید محصوالت دست ساز کودکان، ارفان واچ را قادر به انجام کار خود می نمایند.

 مشتری نیازمند انجام چه کاری است؟

 ارفان واچ دو کار انجام می‌دهد:

 (۱)مراقبت از کودکان یتیم و (2)ایجاد راه‌هایی برای سازمان‌های خیریه بزرگ‌تر و افراد خیّر برای انجام وظایف یا علایق بشر‌دوستانه. چنین مشتریانی در ازای ایجاد این فرصت ها، در قالب هدایا، منابع مالی، عضویت ها و خرید محصوالت، خدمات ارفان واچ را جبران می نمایند.

 نکته اصلی اینجا است: هر سازمانی که به یک گروه از مشتریان خدمات رایگان ارائه می‌دهد، باید گروهی دیگر از مشتریان را داشته باشد که هزینه خدمات مشتریانی را که پول نمی‌پردازند تأمین نمایند.

 بنابراین همان طور که مشاهده می‌کنید، دو پرسش مدل کسب و کار ما در مورد ارفان واچ نیز مصداق دارد، درست همان طور که برای سازمان های انتفاعی به کار می‌رود.

نظرات کاربران

Amirhosein Bagheri
۱۴۰۱/۰۴/۲۶

فیزیکی کتاب رو خریداری کردم و بسیار کتاب جذاب و کاربردی است. زیاد نمیخواهم درباره اش اینجا توضیح بنویسم و پیشنهاد میکنم نسخه فیزیکی کتاب رو خریداری کنید چون در برخی بخش ها نیاز دارید افکار و کار های خودتو رو

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۲۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان