دانلود و خرید کتاب پرداخت الکترونیکی بهزاد سلمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرداخت الکترونیکی اثر بهزاد سلمانی

کتاب پرداخت الکترونیکی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرداخت الکترونیکی

کتاب پرداخت الکترونیکی نوشته بهزاد سلمانی است. این کتاب را انتشارات نور علم منتشر کرده است. 

درباره کتاب پرداخت الکترونیکی

هدف این کتاب ارائه دانش پایه در پرداخت الکترونیکی است. پرداخت الکترونیکی یک موضوع بین رشته‌ای است و حوزه‌های گوناگونی چون فناوری اطلاعات، کسب و کار و اقتصاد (پولی، بانکی، مالی و بین‌الملل) را دربر می‌گیرد. بنابراین امکان ارائه مبانی پرداخت الکترونیکی با رویکردهای گوناگون وجود دارد. در این نوشتار رویکرد اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. در این کتاب تلاش شده است، مطالب به‌صورت خلاصه و روزآمد در چارچوب یک کتاب درسی ارائه و خواننده برای مطالعه بیشتر به منابع معتبر ارجاع داده شود

در این کتاب، مبانی و روش‌های پرداخت الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته‌اند. آنها موارد گوناگونی را دربر می‌گیرند. همچنین برخی بخش‌های آنها گستره بزرگی دارند و می‌توانند موضوع کتاب‌های جداگانه‌ای باشند. روشن است، پوشش کامل همه این موارد در یک کتاب مقدماتی ممکن نیست و گزینش برخی موضوعات گریزناپذیر است.

فناوری اطلاعات (و حوزه‌های کاربردی آن همانند پرداخت الکترونیکی) یک حوزه پویاست و به‌صورت پیوسته با تحولاتی چون پیشرفت فناوری‌ها و معرفی مدل‌های جدید کسب و کار روبرو است. این چالشی بزرگ برای تدوین کتاب در این حوزه است. زیرا این پویایی، با گذشت زمان، برخی مطالب و نمونه‌های کاربردی این کتاب‌ها را از دور خارج می‌کند و بازنگری آنها را گریزناپذیر می‌کند. توجه به این نکته در کاربری کتاب‌های این حوزه مفید است. 

هدف این کتاب عرضه دانش پایه در پرداخت الکترونیکی است. در این چارچوب، این کتاب چهار گروه کاربر دارد.

درس پرداخت الکترونیکی (یا درس‌های همانند برای نمونه پول و بانکداری الکترونیکی) در برنامه درسی برخی رشته‌ها همانند اقتصاد، مدیریت، بانکداری، کارآفرینی و فناوری اطلاعات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. دانشجویان می‌توانند از این کتاب در درس پرداخت الکترونیکی به عنوان منبع اصلی در مقطع کارشناسی و منبع پایه در مقطع کارشناسی ارشد استفاده کنند. این کتاب در یک مقدمه، چهار بخش و سیزده فصل تدوین شده است.

فعالیت‌های کارآفرینی از استقبال چشمگیری برخوردار شده‌اند. بیشتر کارآفرینان از فعالیت‌های الکترونیکی برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند. حوزه پرداخت یک بخش پشتیبان مهم در کسب و کار است. آشنایی با مبانی پرداخت الکترونیکی به کارآفرینان برای مدیریت کارآمد فعالیت‌های کارآفرینی در بازارهای متعارف و الکترونیکی کمک می‌کند.

بازارهای پرداخت بسیار بزرگ است و فرصت‌های فراوانی را برای کارآفرینان (در کنار شرکت‌های بزرگ) فراهم کرده‌اند. بنابراین استارت‌آپ‌های فراوانی برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها راه‌اندازی شده‌اند که برخی از آنها در گستره جهانی توفیق داشته‌اند. این کتاب می‌تواند برای کارآفرینان حوزه پرداخت مفید باشد. همچنین این کتاب دانش پایه در پرداخت الکترونیکی را در دسترس مدیران و کارشناسان بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های دیگر قرار می‌دهد. 

فصل یکم به مقدمه اختصاص یافته است. در بخش یکم مبانی پرداخت الکترونیکی مرور شده است. این بخش دارای سه فصل است. در این بخش تجارت الکترونیکی، نظام مالی و مروری بر پرداخت الکترونیکی به‌ترتیب در فصل‌های دوم تا چهارم آمده است. روش‌های پرداخت الکترونیکی موضوع بخش دوم است. این بخش پنج فصل را در بر می‌گیرد. در این چارچوب در فصل‌های پنجم تا نهم به‌ترتیب پرداخت مبتنی بر کارت، پرداخت خرد، پرداخت بنگاه با بنگاه، پرداخت موبایل و روش‌های متمایز پرداخت مرور شده‌اند. فناوری‌های نوین در پرداخت الکترونیکی موضوع بخش سوم است. این بخش دو فصل دارد. در این بخش در فصل‌های دهم و یازدهم به‌ترتیب پول‌های دیجیتال و مجازی و پول‌های رمزنگاری شده گزارش شده‌اند. خدمات مالی الکترونیکی موضوع بخش چهارم است. این بخش دو فصل دارد. در فصل دوازدهم بانکداری الکترونیکی مرور شده است. فصل پایانی نیز به مالیه شخصی الکترونیکی اختصاص یافته است.

خواندن کتاب پرداخت الکترونیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان