دانلود و خرید کتاب سیستم های اطلاعاتی بهزاد سلمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم های اطلاعاتی اثر بهزاد سلمانی

کتاب سیستم های اطلاعاتی

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیستم های اطلاعاتی

کتاب سیستم های اطلاعاتی نوشتهٔ بهزاد سلمانی است. انتشارات نور علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سیستم های اطلاعاتی

در کتاب سیستم های اطلاعاتی مبانی سیستم‌های اطلاعاتی به‌صورت خلاصه و با بهره‌مندی از نمونه‌های جهانی در چارچوب یک کتاب درسی ارائه شده است. این یک کتاب درسی است؛ بنابراین برای درک بهتر مطالب از نمودارهای بسیاری استفاده شده است. دانشجویان می‌توانند از این کتاب در درس مبانی سیستم‌های اطلاعاتی، مبانی فناوری اطلاعات و همانند آن به‌عنوان منبع اصلی یا کمکی در دورهٔ کارشناسی استفاده کنند؛ همچنین این کتاب می‌تواند برای کارآفرینان، مدیران و کارشناسان مفید باشد.

هدف فصل اول ارائهٔ چشم‌اندازی از کتاب است. پس از مقدمه، در قسمت دوم توسعهٔ کاربری فناوری اطلاعات مرور شده است. هدف، رویکرد و گسترهٔ کتاب موضوع قسمت سوم است. در قسمت چهارم به کاربران کتاب اشاره شده است. قسمت پایانی فصل نیز ساختار کتاب را در بر می‌گیرد. هدف فصل دوم کتاب مرور سیستم‌های اطلاعاتی است. پس از مقدمه، در قسمت دوم فناوری اطلاعات مرور شده است. سیستم‌های اطلاعاتی موضوع قسمت سوم است. در قسمت‌های چهارم تا هفتم عناصر، یکپارچگی و به‌هم‌پیوستگی، ویژگی‌ها و کاربردهای سیستم‌های اطلاعاتی گزارش شده‌اند. در قسمت هشتم یک نمونه از کاربری سیستم‌های اطلاعاتی (همه‌گیری کرونا) مرور شده است. اهداف و پیامدها و تنگناهای سیستم‌های اطلاعاتی به‌ترتیب در قسمت‌های نهم و دهم گزارش شده‌اند. قسمت یازدهم به تحول دیجیتال اختصاص یافته است. ۲ قسمت پایانی فصل نیز روندها و یادگیری فناوری اطلاعات را در بر می‌گیرند. هدف فصل سوم کتاب مرور مدیریت داده است. پس از مقدمه، در قسمت دوم داده، اطلاعات و دانش مرور شده‌اند. مدیریت داده موضوع قسمت سوم است. در قسمت‌های چهارم تا ششم نگهداری داده، منابع داده‌ها و چالش‌های مدیریت داده گزارش شده‌اند. حکم‌رانی داده موضوع قسمت هفتم است. قسمت هشتم داده‌های شخصی را در بر می‌گیرد. قسمت پایانی فصل نیز به مدیریت دانش اختصاص یافته است.

هدف فصل چهارم مرور شبکه است. پس از مقدمه، در قسمت دوم شبکه مرور شده است. اینترنت موضوع قسمت سوم است. قسمت چهارم اینترانت و اکسترانت را در بر می‌گیرد. ۲ قسمت پایانی فصل نیز به شبکهٔ جهانی وب و نسل‌های بعدی وب اختصاص یافته‌اند. هدف فصل پنجم مرور کاربردهای شبکه است. پس از مقدمه، در قسمت دوم کاربردهای شبکه و در قسمت سوم کاربرد یکم شبکه (جست‌وجو) گزارش شده‌اند. در قسمت‌های چهارم تا هفتم به‌ترتیب موتور جست‌وجو، پرتال، فهرست موضوعی و ترجمهٔ خودکار مرور شده‌اند. کاربرد دوم شبکه (ارتباطات) و کار از راه دور به‌ترتیب در قسمت‌های هشتم و نهم گزارش شده‌اند. ۲ قسمت پایانی فصل نیز به کاربردهای سوم و چهارم شبکه (تعامل و آموزش) اختصاص یافته‌اند. هدف فصل ششم مرور پردازش موبایل و پردازش اجتماعی است. پس از مقدمه، در قسمت دوم پردازش موبایل مرور شده است. قسمت پایانی فصل نیز پردازش اجتماعی را در بر می‌گیرد.

هدف فصل هفتم مرور ۳ روند فناوری اطلاعات است. پس از مقدمه، در قسمت دوم پردازش ابری مرور شده است. اینترنت اشیا موضوع قسمت سوم است. قسمت پایانی فصل نیز داده‌های بزرگ را در بر می‌گیرد. هدف فصل هشتم نیز مرور برخی روندهای فناوری اطلاعات است. پس از مقدمه، در قسمت دوم بلاک‌چین مرور شده است. توکن‌های غیرقابل‌تعویض موضوع قسمت سوم است. فین‌تک در قسمت چهارم گزارش شده است. قسمت پایانی فصل نیز پول‌های رمزنگاری‌شده را در بر می‌گیرد. هدف فصل نهم مرور برخی روندهای فناوری اطلاعات است. پس از مقدمه، در قسمت دوم هوش مصنوعی مرور شده است. در قسمت سوم واقعیت مجازی و در قسمت چهارم واقعیت افزوده گزارش شده‌اند. واقعیت ترکیبی موضوع قسمت پنجم است. قسمت پایانی فصل نیز متاورس را در بر می‌گیرد.

در فصل دهم پس از مقدمه، توسعهٔ تجارت الکترونیکی مرور شده است. تعریف و مفهوم در قسمت سوم و انواع تجارت الکترونیکی در قسمت چهارم گزارش شده‌اند. در قسمت‌های پنجم تا هشتم به‌ترتیب مزایا، چالش‌ها، روندها و مدل‌های کسب‌وکار تجارت الکترونیکی مرور شده‌اند. ۲ قسمت پایانی فصل نیز به بازارهای الکترونیکی و سازوکارهای تجارت الکترونیکی اختصاص یافته‌اند. هدف فصل یازدهم مرور کاربردهای تجارت الکترونیکی است. این فصل در ۹ قسمت تدوین شده است. پس از مقدمه، در قسمت دوم موسیقی و فیلم آنلاین و در قسمت سوم بازی آنلاین مرور شده‌اند. در قسمت چهارم آموزش الکترونیکی مرور شده است. در قسمت‌های پنجم و ششم به‌ترتیب کتاب الکترونیکی و گردشگری الکترونیکی گزارش شده‌اند. بازار کار آنلاین موضوع قسمت هفتم است. ۲ قسمت پایانی فصل نیز به‌ترتیب به بانکداری الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی سهام اختصاص یافته‌اند. هدف فصل دوازدهم آشنایی با سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت است. پس از مقدمه، در قسمت دوم سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت مرور شده است. سیستم‌های پردازش تراکنش، سیستم‌های اطلاعاتی کارکردی و سیستم‌های اطلاعاتی سازمانی به‌ترتیب در قسمت‌های سوم تا پنجم گزارش شده‌اند. برنامه‌ریزی منابع سازمان موضوع قسمت ششم است. مدیریت زنجیرهٔ تأمین در قسمت هفتم مرور شده است. قسمت پایانی فصل نیز به مدیریت ارتباط با مشتری اختصاص یافته است.

خواندن کتاب سیستم های اطلاعاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کارآفرینان، مدیران، کارشناسان و دانشجوهای مربوطه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیستم های اطلاعاتی

«توسعه کاربری فناوری اطلاعات فرصت‌های (و البته چالش‌های) کسب و کار فراوانی را پدید آورده است. شرکت‌ها (به‌ویژه شرکت‌های بزرگ) در سراسر جهان توسعه کاربری سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت را در دستور کار خود قرار داده‌اند. آنها به‌صورت گسترده از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند. کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک نیز با توسعه کاربری فناوری اطلاعات در راه‌اندازی و توسعه استارت‌آپ‌ها و مشارکت در بازارها (متعارف و دیجیتال) توفیق بسیاری یافته‌اند. حتی برخی از آنها در گستره جهانی خوش درخشیده‌اند. این توسعه کارآفرینی دیجیتال را در پی داشته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۵۰۰
تومان