دانلود و خرید کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی محسن برغمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی اثر محسن برغمدی

کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی

معرفی کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی

کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی نوشته محسن برغمدی و احسان علیپور و مهسا سروری است. این کتاب را انتشارات زانکو منتشر کرده است.

درباره کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی

انعطاف‌پذیری می‌تواند از طریق به کار بردن مناسب کشش‌ها به عنوان مولفه اصلی در بهبود عملکرد ورزشی و کاهش آسیب دیدگی مورد توجه باشد. تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی به عنوان یک منبع آسان و سریع نوشته شده است که برای به دست آوردن اطلاعات نیازی به مراجعه به بخش بخش آن نیست. این کتاب شامل ۱۳۵ تمرین کششی اختصاصی برای گروه‌های عضلانی بدن است و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید آن را با خود حمل کنید و در صورت نیاز به آن مراجعه کنید، این کتاب راهنمای جیبی است و یک کتاب متنی نشسته نیست. 

اگر شما اطلاعاتی را درباره کشش برای عضلات پشت می‌خواهید به آن بخش مراجعه کنید. اگر شما می‌خواهید بدانید که کشش چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد فواید آن را از فصل ۲ بخوانید یا اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کشش را به درستی انجام می‌دهید به دستورالعمل‌های کشش ایمن در فصل ۵ مراجعه کنید. چه یک ورزشکار حرفه‌ای باشید و چه یک علاقه‌مند به تناسب اندام چه یک مربی و یا یک فیزیوتراپ باشید تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی برای شما مفید خواهد بود. 

خواندن کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ورزش و دانشجویان تربیت بدنی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تمرینات کششی ویژه تندرستی و بهزیستی

انعطاف پذیری چگونه محدود می‌شود؟

سیستم عضلانی برای دستیابی به اوج عملکرد به انعطاف‌پذیری نیاز داردکشش موثرترین راه توسعه و حفظ انعطاف‌پذیری است، با این حال تعداد عوامل دیگر نیز در کاهش انعطاف‌پذیری نقش دارند. انعطاف پذیری یا دامنه حرکتی می‌تواند توسط هر دو عامل داخلی و خارجی محدود شود. عوامل داخلی مانند استخوان‌ها، لیگامان ها، حجم عضله، طول عضله، تاندون و پوست همگی، میزان حرکت در هر مفصل را محدود می‌کنند. به عنوان مثال، پای انسان به خاطر وجود ساختار استخوانی و رباط‌هایی که مفصل زانو را تشکیل می‌دهند، نمی‌تواند از حدی فراتر رود.  عوامل خارجی مانند سن، دما، لباس های تنگ و هرگونه آسیب و ناتوانی در انعطاف‌پذیری افراد تاثیر دارد.

انعطاف پذیری و روند پیری

با گذشت هر سال عضلات و مفاصل بیشتر سفت و محکم می‌شوند این بخشی از روند پیری است که توسط ترکیبی از انحطاط جسمی و عدم تحرک ایجاد می‌شود. اگرچه نمی‌توان روند پیری را به طور کامل متوقف کرد اما این به معنای کنار گذاشتن تلاش برای بهبود انعطاف‌پذیری و تناسب اندام نیست. سن نباید بهانه‌ای برای جلوگیری از داشتن تناسب اندام و زندگی فعال باشد، اما با افزایش سن باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود (به فصل ۵ کشش ایمن مراجعه شود).

فواید کشش

کشش یک فعالیت ساده و موثر است که به افزایش عملکرد ورزشی، کاهش احتمال آسیب دیدگی ورزشی و کاهش سفتی عضلانی کمک می‌کند. اما چگونه این امر به طور مشخص اتفاق می‌افتد؟ بهبود دامنه حرکتی با قراردادن قسمت مشخصی از بدن در موقعیتی خاص، ما می‌توانیم طول عضلات و بافت‌های نرم را افزایش دهیم و نتیجه حاصل از این، کاهش تنش کلی عضله و رسیدن به دامنه حرکتی بیشتر است. با افزایش دامنه حرکتی، قبل از اینکه آسیب اتفاق بیفتد ما فاصله بین اندام‌ها و بافت‌های نرم را می‌توانیم افزایش دهیم. برای مثال، عضلات و تاندون‌های پشت پا در شوت زدن به توپ تحت کشیدگی بزرگی قرار خواهند گرفت. بنابراین، انعطاف بیشتر و انعطاف‌پذیری عضلات و دامنه حرکتی بیشتر موجب می‌شود که پا قبل از وارد آمدن فشار یا صدمه حرکت کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان