دانلود و خرید کتاب اعتیاد و پیشگیری سامان جوان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعتیاد و پیشگیری اثر سامان جوان پور

کتاب اعتیاد و پیشگیری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اعتیاد و پیشگیری

کتاب اعتیاد و پیشگیری به‌قلم سامان جوان پور را انتشارات زانکو منتشر کرده است. این کتاب به بررسی و واکاوی دلیل روی آوردن افراد به اعتیاد و راه‌های مقابله با آن می‌پردازد.

درباره کتاب اعتیاد و پیشگیری

اعتیاد به مواد مخدر یکی از بحران‌ها و مسائل جدی بشر در عصر حاضر است. بحرانی که با گسترش و تنوع انواع مخدرهای صنعتی و سنتی، شدت و پیچیدگی یافته و راه‌های مقابله با آن نیز دشوارتر شده است. کتاب پیش رو، تحقیقی است در باب علل روی آوردن افراد به اعتیاد و معرفی راه‌حل‌های مقابله با این علل با هدف کنترل و پیشگیری از درگیری قشر جوان و آگاهی‌بخشی به والدین و معلمان برای مراقبت از آن‌ها.

خواندن کتاب اعتیاد و پیشگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

والدین، معلمان، مشاوران و کسانی که مطالعهٔ علل و عوامل آسیب‌های اجتماعی علاقه‌مندند، از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب اعتیاد و پیشگیری

«به‌طور کلی انحراف اجتماعی، کنش، رفتار و سلوکی است که با هنجارهای اجتماعی در تضاد است و به طریقی با انتظارات مشترک رفتاری در جامعه سازگاری ندارد و دیگر اعضای جامعه آن را ناپسند و نادرست ارزیابی کنند. اعتياد به مواد مخدر نیز به‌عنوان یکی از انحرافات اجتماعی نوعی احتیاج روانی و جسمانی شدید و مبرم به مواد مخدر است که اختیار مصرف و ترک آن از ارادهٔ شخص یا گروه خارج شده باشد. (۱) که این عادت شدید از سوی نخبگان، حاکمان و عامهٔ جامعه نادرست و مخالف هنجارهای اجتماعی تلقی می‌شود . اعتیاد از مسائل اساسی انسان امروزی است. در DSM-IV منظور از اختلالات مرتبط با مواد دامنه‌ای از مشکلات مربوط به سوءاستفاده از موادی مانند الکل، هروئین و غیره است که تغییراتی را در تفکر، احساس و رفتار فرد به وجود می‌آورد. سوءاستفاده از مواد معمولاً مشکلات اجتماعی، شغلی، خانوادگی و جسمانی را باعث می‌گردد . مواد از طریق تعامل با انتقال‌دهنده‌های عصبی در انجام فعالیت‌های به‌هنجار مغز اختلال ایجاد می‌کنند. همچنین مواد، مراکز پاداش مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در مورد سبب‌شناسی اعتیاد عواملی مانند درهم‌ریختگی اجتماعی، فشار همسالان، خانوادگی، ژنتیکی مشکلات هیجانی و روانی در نظریه‌ها و تحقیقات مطرح شده است. برای کنترل اعتیاد راهبردهای قانونی، راهبردهای تربیتی و راهبردهای درمانی را می‌توان عنوان کرد. اعتیاد یکی از مشکلات اساسی جوامع امروزی است. کشور ما به‌دلیل شرایط خاص جغرافیائی‌، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شرایط مستعدی را برای روی آوردن جوانان به اعتیاد داراست . انقلاب اسلامی مبارز جدی با مواد مخدر بوده است . هر چند که در ابتدا مبارزه با این مشکل اساسی به‌صورت برخورد قانونی بوده است، اما به‌دلیل ناکارآمد بودن این روش‌های قانونی در سال‌های اخیر توجه به سوی درمان و پیشگیری از اعتیاد از طریق شناخت عوامل به‌وجودآورنده و استفاده از روش‌های علمی بر همین اساس یکی از تلاش‌های مسئولین نظام بعد از پیروزی معطوف شده است. در جدیدترین تقسیم‌بندی اختلاف روانی DSM-IV از اختلالات مرتبط با مواد نام برده شده است. منظور از اختلالات مرتبط با مواد، دامنه‌ای از مشکلات مرتبط با استفاده و سوءاستفاده از داروهایی مانند الکل، کوکائین، هروئین و دیگر موادی است که افراد برای تغییر در نحوهٔ تفکر، احساس و رفتار خود استفاده می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۵۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان