دانلود و خرید کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک باری جی. ویچر ترجمه مجید قنبری شاهراجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک اثر باری جی. ویچر

کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک

معرفی کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک

کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک نوشته باری جی. ویچر است و با ترجمه مجید قنبری شاهراجی و علی مرادی سلیمانیه در انتشارات نمای علم منتشر شده است.

درباره کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک احتمالا پویاتر از همه موضوعات تشکیل دهنده مدیریت کسب و کار است. این موضوع سهم مناسبی در کشمکش‌های پارادایمی، نظری و روش شناختی دارد. موضوعات مرتبط با تغییر استراتژیک و تفسیر آنچه موفقیت و شکست را تشکیل می‌دهد همیشه در حال تغییر هستند. تقریباً به محض مکتوب شدن، مطالعات موردی از رده خارج شده و نظریه‌ها از مد می‌افتند - معمولاً بعداً با ظاهری دیگر دوباره پدیدار می‌شوند. با این حال، ایده‌های اصلی که در طول زمان از متون بنیادین و کلاسیک توسعه یافته‌اند، قدمتی طولانی دارند. هدف از کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک شناسایی این ایده‌های اصلی مدیریت استراتژیک است. 

استراتژی جنبه بنیادی آموزش مدیریت است، در حالی که تفکر استراتژیک یک مهارت اساسی کسب و کار است. این کتاب به شکل مختصر مبانی کامل این زمینه را با تمرکز بر نحوه کار استراتژی به عنوان یک فرایند مدیریت شده فراهم می‌کند.

نویسنده، استاد با تجربه مدیریت، با ارائه ساختاری واضح و موجز خوانندگان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های اصلی استراتژیک را که برای کسب و کار معاصر در سطح جهانی ضروری است درک و در آنها کسب تجربه کنند.

این متن مختصر و منسجم جایگزین منحصر به فردی برای کتاب‌های درسی حجیم مدیریت استراتژیک است. 

خواندن کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مبانی کامل مدیریت استراتژیک

هدف دلیل اصلی وجود بلند مدت سازمان است و همچنین نقطه شروع برای درک کامل سازمان می‌باشد. هدف در بالاترین سطح (مدیریتی) بیان می‌شود و از آنجا از طریق بیانیه چشم‌انداز هدف، مأموریت و ارزش‌ها ابلاغ می‌شود (به فصل ۲ مراجعه نمایید). تجزیه و تحلیل وضعیت، شرایط موجود بیرونی و داخلی سازمان را ارزیابی می‌کند (به فصل ۳ و ۴ مراجعه نمایید)؛ این امر برای توسعه اهداف استراتژیک مورد استفاده قرار می‌گیرند (به فصل ۵ مراجعه نمایید). اعم از اینکه یک سازمان دارای کسب وکار واحد (به فصل ۶ مراجعه کنید)، چند کسب وکاره (مراجعه به فصل ۷)، یا دارای جهت‌گیری جهانی باشد (به فصل ۸ مراجعه نمایید)، استراتژی مورد استفاده برای رسیدن به اهداف استراتژیک، مشروط به مقیاس و ماهیت فعالیت‌های یک سازمان است، پیاده‌سازی شامل سازماندهی برای مدیریت تغییر است (به فصل ۹ مراجعه نمایید) و کنترل استراتژیک، از جمله بازخورد و یادگیری از طریق مدیریت عملکرد استراتژیک است (به فصل ۱۰ مراجعه نمایید). در نهایت، اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ استراتژیک ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﺗﻌﻬﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻋﺎﻟﯽ و رﻫﺒﺮی اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ آن ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد (ﺑﻪ فصل ۱۱ ﻣﺮاﺟﻌﻪ نمایید).

مدیریت ارشد سازمان مسئولیت نهایی در ادراه کردن مولفه‌های مدیریت استراتژیک را بر عهده دارد. اﻟﺒﺘﻪ، ﻫﻤﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﺣﺪودی در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﻧﻘﺶ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، اﻣﺎ اﯾﻦ ﺳﻄﺢ ارﺷﺪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺻﺮف ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ استراتژیک ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ (ﺷﮑﻞ ۲.۱ را ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ). سطوح دیگر در درجه اول وقت خود را صرف مدیریت روتین با ویژگی عملیاتی و وظیفه‌ای می‌کنند. بنابراین مدیریت استراتژیک باید یک فرایند هدایت شده از بالا به پایین باشد، اما این کار باید به گونه‌ای انجام شود تا تصمیم‌گیری از پایین به بالا و بازخورد در خصوص امکان‌سنجی و پیشرفت کارهای مرتبط از لحاظ استراتژیک، در سطوح عملیاتی و وظیفه‌ای تسهیل شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان