دانلود و خرید کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت سهیل حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت اثر سهیل حاتمی

کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت

معرفی کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت

کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت نوشته سهیل حاتمی و سیدمحمدرضا حسینی علی‌آباد است. این کتاب را نشر عطران منتشر کرده است. 

درباره کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت

مواد در پیشرفت جوامع بشری نقش بسیار مهمی‌داشته‌اند، به طوری که مورخین، هر دوره تاریخی را با نام یکی از موادی که در آن دوره نقش مهمی‌داشته است، نام گذاری کرده‌اند. عصر سنگ و عصر برنز از جمله این نام گذاری‌هاست. این مهم نشان‌دهنده نقش مواد و اهمیت عناصر و مواد در زندگی بشر و کنترل رفتارهای او طی هزاره‌های گذشته است. از نقطه نظر تاریخی می‌توان گفت تمدن بشری با عصر سنگ آغاز شده است. در این دوران بشر برای تولید ابزار، سرپناه و سلاح، بر موادی متکی بوده است که از محیط اطراف خود به دست می آورده، مانند استخوان حیوانات، سفال، چوب و از همه مهم تر سنگ. ابزارهای سنگی به دلیل استحکام و سختی مناسب شان بسیار مورد توجه بوده‌اند و لذا این دوران را با عنوان دوران سنگ یا عصر سنگ می‌شناسند. این کتاب اطلاعات کاملی درباره مواد و ویژگی‌های آن‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهد. اطلاعات این کتاب به همراه تصاویری کاربردی در اختیار خواننده قرار گرفته است و به او کمک می‌کند بتواند اطلاعات وسیع‌تری نسبت به مواد و خواص و کاربرد آن‌ها در صنعت داشته باشد. این کتاب راهنمایی جامع و کاربردی است و می‌تواند مفیدترین و کاربردی‌ترین اطلاعات را یکجا در اختیار خواننده قرار دهد 

خواندن کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان و دانشجویان متولوژی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شناخت، خواص و کاربرد مواد در صنعت

نخستین اشیاء فلزی ساخته شده به دست انسان، اشیاء کوچک مسی چکش کاری شده‌ای هستند که به نیمه اول هزاره چهارم پیش از میلاد، یعنی پایان عصر سنگ باز می‌گردند. در این دوران انسان در طبیعت به ماده‌ای برخورد که هنگام ضربه خوردن نمی‌شکست، بلکه نرم می‌شد و تغییر شکل می یافت. این سنگ مس بود، البته در آن زمان بشر هنوز به خاصیت ذوب شدن فلزات پی نبرده بود. این امر توسط سفالگری کشف شد که ضمن پختن اشیاء سفالین خود در کوره، متوجه شد که بعضی از سنگ‌ها در برابر حرارت ذوب می‌شوند و به شکلی دیگر در می‌آیند (شکل ۲-۱).

این ماده که مقاومت زیادی هم داشت، برای صنعتگران هم بسیار ارزنده بود. به عنوان نمونه‌های چنین محوطه‌های باستانی، می‌توان از محوطه باستانی آریسمان نام برد که یکی از بزرگترین مراکز صنعتی - فلزکاری باستانی در ایران است، که تا کنون کاوش‌های انجام گرفته در این محوطه باستانی به کشف آثاری از بقایای کوره‌های ذوب فلزات منجر شده است. این محوطه باستانی که نوعی شهرک صنعتی به حساب می‌آید از هزاره چهارم پیش از میلاد آثار ارزشمندی در خود جای داده که آن را به یکی از غنی‌ترین محوطه‌های باستانی ایران و جهان تبدیل کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان