دانلود و خرید کتاب مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی زاون قوکاسیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی اثر زاون قوکاسیان

کتاب مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی

کتاب الکترونیکی «مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی» نوشتهٔ زاون قوکاسیان در انتشارات دیدار چاپ شده است. در این کتاب مقالاتی مشاهده می‌شود از: 

رامین جهانبگلو، میهن بهرامی، کامبوزیا پرتوی، علیرضا رییسیان، برت ربهاندل، الهام خاکسار، احمد طالبی نژاد، محمدسعید محصصی، فردریک ریچارد، جمشید ارجمند، مسعود اوحدی و ....

درباره کتاب مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی

بی تردید هر فیلمساز و کارگردانی، سبک و دامنه مضمونی مشخصی دارد و در صدد انتقال دیدگاه و اندیشه خود است و در واقع با نگاهی به فیلم شناسی کارگردان، یک مضمون کلی را می توان یافت. کیارستمی هم از این حیث مستثنی نیست و سبک و فرمی مشخص دارد؛ البته ناگفته نماند که بسیاری او را صاحب سبک می نامند.

در آثار کیارستمی بیش از موضوع، نحوهٔ روایت شاعرانهٔ او اهمیت دارد.

سال‌های اولیه فیلمسازی کیارستمی اگر چه سال‌های تجربه و آموختن هستند اما حتی در همان فیلم‌های نخستین هم می‌توان مؤلفه‌های سینمای کیارستمی را به خوبی مشاهده کرد. دوره اول را از نان و کوچه تا اولی‌ها (مستند ۸۴ دقیقه ای) در نظر می‌گیریم که کیارستمی دوازده فیلم کوتاه و هفت فیلم بلند و نیمه‌بلند را در کارنامهٔ خود به ثبت رساند.

درباره زاون قوکاسیان

زاون قوکاسیان متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۲۹ و درگذشته ۱ اسفند ۱۳۹۳، کارگردان، فیلم‌ساز، منتقد و مدرس ایرانی ارمنی‌تبار صاحب‌نظر سینمای ایران بود. وی در اصفهان به دنیا آمد و از دانشگاه همین شهر، در رشته شیمی فارغ‌التحصیل شد، اما از همان جوانی سینما را برگزید. علاوه بر نگارش یادداشت و نقدهای سینمایی، چندین عنوان کتاب در حوزه سینما و سینماگران تألیف کرد و در چند دوره از جشنواره‌های سینمایی در ایران، اتریش و ارمنستان جزو هیئت داوران بود.

درباره عباس کیارستمی

عباس کیارستمی کارگردان ایرانی بود. او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است. کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

کیارستمی برنده چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی است. وی پنج بار نامزد جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دورهٔ جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس این جایزه را گرفت. وی در جشنواره‌های متعدد معتبر فیلم جهان به عنوان داور حضور داشته‌است و با ۴ دوره داوری در جشنواره فیلم کن در سال‌های ۱۹۹۳، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ در میان هنرمندان ایرانی پیشتاز است. وی همچنین با دریافت ۳۲ دست‌آورد شخصی، پرافتخارترین هنرمند ایران به‌شمار می‌رود.

کتاب مجموعه مقالات در نقد و معرفی آثار عباس کیارستمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به هنر سینما پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان