دانلود و خرید کتاب مسافر محمدمهدی ریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسافر اثر محمدمهدی ریاحی

کتاب مسافر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۵۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مسافر

کتاب مسافر نوشتهٔ محمدمهدی ریاحی در موسسه آموزشی تالیفی ارشدان چاپ شده است. از قدیم‌الایام، سفر و مسافرت، جزئی از آثار و شاهکارهای ادبیات ایران و جهان بوده است. در حوزه‌‌ سفرنامه و سیاحت‌نامه، کتاب‌های ماندگاری به عرصه و به منصه‌‌ ظهور رسیده است؛ اما «سفرنامه‌ جنگ و سیاحت نامه رزم» دفاع در میادین نبرد و عملیات‌های سنگین رزمندگان ما، باب تازه‌ای است. 

درباره کتاب مسافر

در آستانه‌‌ چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بر آن شدم که دست به قلم ببرم و با توجه به رشته‌ تحصیلی و تجربه‌ای که در طول این «۴۰ سال» و بعد از آغاز نبردی ۸ ساله دارم، هرآنچه را در ذهن و خاطره‌ من زنده و به یادگار مانده، به رشته‌ تحریر دربیاورم. شاید آیندگانی که بعدها این نوشته‌ها را می‌خوانند، با دیدن این کتاب، سفرنامه و حکایت‌های واقعی از جنگ‌ها و نبرد، بهتر دریابند که این کشور و سرزمین پهناورش چگونه باقی و پایدار مانده است و بهای پایداری آن در چه چیزی بوده است؟

این بود که در آغاز هفته‌ دفاع مقدس، شهریور۹۹، درست چهل سال بعد از شهریور ۵۹، با علم بر اینکه آنچه می‌نویسم گوشه‌ای از دیدنی‌ها و شنیدنی‌هایی است که اینجا خود به چشم دیده و یا به گوش شنیده‌ام، با وسواس دست‌به‌کار شدم تا برای آن دو سفر خود در طول این ۸ سال، سفرنامه‌ای را در قالب یک کتاب به سمع و نظر خوانندگان برسانم و هرآنچه را در ذهن و خاطره‌‌ من باقی مانده، ثبت و ضبط کنم. بی‌شک در تمامی این چهل سال بعد از شروع دفاع مقدس ایران علیه دشمنی تا بن دندان مسلح و کشورهایی که با هرگونه کمک مالی و جانی به او دریغی نمی‌کردند، مطالبی بسیاری در قالب شاهکارهای ادبیات فارسی، عربی و انگلیسی در طول ۴ دهه و ۸ سال جنگ اعم از شعر، داستان فیلم‌نامه، رمان و... به زبان‌های زنده‌‌ دنیا چاپ و منتشر شده است؛ اما شاید کمترین کسی تاکنون سفرنامه‌ جنگ نوشته باشد. این بود که من تصمیم گرفتم این موضوع مهم را در چهلمین سالگرد از آغاز جنگی ۸ ساله که شاید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ دنیا و بشریت هم بوده است، به انجام و سرانجامی روشن برسانم.

کتاب مسافر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به مطالعهٔ آثار دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسافر

این‌که معدود افرادی از زاویه‌‌ی سفر به روایات جنگ پرداخته‌اند، بیشتر به این واسطه است که در زمان نبرد کسی به جنگ مسافرت نمی‌کرد و جنگ و دفاع مقدس «مسافری» نداشت، بلکه رزمندگانی بودند که فکر و ذهنشان فقط و فقط دفاع از کیان و مرزوبوم این کشور بود که به آن تجاوز شده و باید از آن دفاع می‌کردند و دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کردند. تمام این اشخاص که اغلب در سنین جوانی و نوجوانی اعزام می‌شدند، به تنها چیزی که نمی‌‌اندیشیدند، سفر و سفرنامه بود. بسیاری از این رزمندگان داوطلب و غیرداوطلب، شهد شیرین شهادت را در راه وطن سر کشیدند و به افتخار شهادت نائل شدند؛ و امروز ما بعد گذشت ۴۰ سال از جنگ و دفاع مقدس، حیات و بقای خود و کشورمان را مدیون و مرهون ایثار و ازخودگذشتگی آن‌ها می‌‌دانیم که اگر نبودند و نمی‌رفتند، خدا می‌داند چه بر سر این سرزمین می‌آمد! اگر سؤال شود که در کجای تاریخ چنین سابقه‌‌ای وجود دارد،؟ می‌گویم از «دو قرن سکوت» دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌توان پیدا کرد.

در کتب تاریخی ایرانی، نویسندگان بسیاری بودند که درباره‌ی حمله‌ی اعراب به ایران و جنایات آن‌ها در این سرزمین به تفصیل سخن گفته‌اند؛ و قصد و غرض من برآن نیست که آن‌ها را در اینجا ذکر نمایم و ذهن و خاطره‌ی خوانندگان ایرانی را مکدر کنم.

«تاریخ الرسل والملوک» یا «تاریخ الامم والملوک»، معروف به تاریخ طبری، کتابی است به زبان عربی که توسط محمد بن جریر طبری تاریخ‌نگار و پژوهش‌گر ایرانی مسلمان در آخر سده‌ی سوم پس از هجرت به رشته‌‌ی تحریر درآمده است و یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین منابع دوره‌‌ی اسلامی است. او وقایع‌نگاری را بر اساس روز، ماه و سال‌شمار تنظیم کرده و این روش را به کمال رسانده است.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی در دوره نوجوانی با رویکرد کتب درسی
صدیقه ابومحمدی اردکانی
۲۲۰۰ تست ارشد هنر اسلامی
بهروز تعالی
محافظت از یخ بندان در کشاورزی؛ جلد اول
ریچارد ال اسنایدر
۱۸ پند مولانا
هاکان منگوچ
زودآموز آب و فاضلاب؛ طراحی واحد انعقاد و لخته‌سازی در تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب
بهناز صیامی
مامان دوست داشتی می می
سارا قهرمانی
جرائم و تخلفات انتظامی قضات و دادرسان
علیرضا رضائی سیابیدی
با تو هوا خوب است
محمود پور وهاب
غوطه در مهتاب
سیدعلی موسوی‌گرمارودی
من تمیز هستم
غلامرضا حیدری‌ابهری
مدرسه... است، لطفا جای خالی را پر کنید؛ جلد سوم
جیمز پترسون
تکنیک های ساخت زیورآلات طلا و نقره (مقدماتی)
مهدی بردبار
نوحه‌های دستگاهی قزوین
سعید افزونتر
ارزیابی عملکرد ترتیبات تجاری ترجیحی دو جانبه (مطالعه موردی ایران و پاکستان)
حسن ثاقب
کلاق من صیگار می کشد
مجتبی گودرزی
کارهای شعری موید (جلد دوم)
م. موید
مدیریت ایمنی فرایند (PSM) در صنایع فولاد براساس راهنمای سازمان جهانی فولاد (WSA)
مهرداد جهانی
کوئیک بیسیک (جلد ۱)
استیون نامروف

نظرات کاربران

Mohamad Riahi
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

با درود و سلام به پیشگاه تمامی شهدا ،شهدای دفاع مقدس ،شهدای این مرز و بوم ،شهدایی که در راه دفاع از مرز وبوم این سرزمین ،دست از جان شستند،دست از مال ومنال،دست از خانه و خانواده ،تا این سرزمین

- بیشتر
Hadi Sarveghadi
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

بسیار عالی

کاربر ۳۵۹۴۳۷۱
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

با سلام و درود به ارواح پاک و مطهر شهدای جنگ و جهاد، شهدای دفاع مقدس ،که در سال یک هزار و سیصد و پنجاه و نه خورشیدی ،درست در ابتدای انقلاب ،پای در میدان نبردی گذاشتند که اکثریت قریب

- بیشتر
محمد علیپور
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

بسیار عالی و تاثیر گذار 👌

محمد ابراهیمی
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

👌بسیار آموزنده و تاثیر گذار بود و این کتاب خیلی جذاب بود👌

مهدی رادخواه
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

زیبا بود.

کاربر ۳۰۲۶۵۱۳
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

بسیار زیبا و دلنشین عرفان رمضانی

سجاد پزشکی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

بسیار عالی است تشکر میکنم از استاد ریاحی عزیز بابت چنین کتابی

ماکان ابراهیمی
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

سلام خدمت استاد ریاحی بسیار کتاب عالی و مفید با تشکر

علی شیرخانی
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

این اولین کتابی بود که من کامل خوندم و اینکه اشتیاق من رو برای خوندن کتاب های دیگه بیشتر شده ممنون هستم از استاد ریاحی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان