دانلود و خرید کتاب قدرت و نیروی اراده ری. اف بامیستر ترجمه محسن رخشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت و نیروی اراده اثر ری. اف بامیستر

کتاب قدرت و نیروی اراده

معرفی کتاب قدرت و نیروی اراده

کتاب قدرت و نیروی اراده نوشته ری. اف بامیستر و جان تیرنی است که با ترجمه محسن رخشانی منتشر شده است. این کتاب کمک می‌کند نیروی بزرگ و حقیقی انسان را کشف کنید.

درباره کتاب قدرت و نیروی اراده

روان‌شناس تحقیقاتی پیشگام روی اف. بامِیستر با جان تیِرنی نویسنده‌یمجله‌ی نیویورک‌تایمز همکاری کرده‌اند تا درک ما را از خواستنی‌ترین فضیلت انسانی دگرگون کند و آن هم اراده است.

نیروی اراده تقریباً در همه‌ی ابعاد زندگی ما تأثیرگذار است؛ از تعلل‌کردن در پس‌انداز برای بازنشستگی گرفته تا ورزش‌کردن. نویسندگان این کتاب به ما روشی ارائه داده‌اند که در آن نه‌تنها تحقیقات جالب درباره‌ این موضوع به اشتراک گذاشته می‌شود، بلکه ترفندهای ساده‌ای نیز برای کمک به ما در بهبود این خصلت مهم یاد می‌دهند.

روان‌شناسی مدرن از اراده، نیروی اراده و انرژی ذهنی کم‌تر سخن‌ گفته است و حالا نویسنده‌های این کتاب تیمی تشکیل داده‌اند تا اراده را دوباره در جایگاه برحق خود قرار دهند. برای همه‌ ما انسان‌ها که می‌خواهیم ورزش کنیم، رژیم بگیریم، قت خود را مدیریت کنیم، صرفه‌جو باشیم و در مقابل وسوسه ایستادگی کنیم، خواندن این شاهکار کوچک، امری ضروری است. این کتاب به خواننده کمک مي‌کند با اراده خود آشتی کند و از خویشتن‌داری‌ای که روان‌شناسی مدرن یاد داده است فاصله بگیرد. این کتاب به شما کمک می‌کند خودتان را پیدا کنید و از آن لذت ببرید. 

خواندن کتاب قدرت و نیروی اراده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب قدرت و نیروی اراده

بعضی اوقات، دانشمندان حوزه‌ی علوم اجتماعی مجبورند کمی به آزمایش‌ها خود دل‌سخت باشند. زمانی که دانشجویان دانشگاه وارد آزمایشگاه بامِیستر می‌شوند، از قبل گرسنه هستند؛ زیرا روزه‌دار بوده‌اند و اکنون وارد اتاقی می‌شوند که آکنده از بوی عطر کوکی‌های مملو از شکلات است. کوکی‌ها همان لحظه در آن آزمایشگاه تهیه شده است. افراد آزمایش‌شونده، با گزینه‌هایی از آشپزی پشت میزی می‌نشینند: کوکی‌های داغ، قطعاتی از شکلات، کاسه‌ای پر از تربچه‌ی قرمز.

تعدادی از دانشجویان به خوردن کوکی‌ها و آب‌نبات دعوت می‌شوند. موقعیت تربچه نصیب افراد بدشانس می‌شود؛ به خوردن از کاسه‌ای مملوء از تربچه‌های قرمز خام. برای رساندن وسوسه به بیشترین حد خود، محققان این افراد را در اتاق با تربچه‌ها و کوکی‌ها تنها می‌گذارند، درحالی‌که از طریق پنجره‌ی کوچک پنهانی نظاره‌گر آن‌ها هستند. آن‌هایی که در موقعیت تربچه بودند، به‌وضوح درگیر مبارزه با وسوسه می‌شدند. خیلی از آن‌ها مدتی با اشتیاق به کوکی‌ها چشم می‌دوختند، تااینکه آرام گرفته و با اکراه شروع می‌کردند به گاززدن تربچه. بعضی از آن‌ها یک کوکی برمی‌داشتند، آن را بو می‌کردند و لذت طعم خوش‌مزه‌ی یک کوکی تازه‌پخت‌شده را مزه‌مزه می‌کردند. زوجی دانشجو به‌طور تصادفی یک کوکی از دستشان به زمین می‌افتد. با عجله آن را برمی‌دارند و در کاسه‌ی مربوطه می‌گذارند تا کسی متوجه معاشقه‌ی گناه‌آلود آن‌ها نشود.

در حقیقت، هیچ‌یک از این افراد به تربچه گاز نزدند و در مقابل وسوسه، در همه حال، از خود مقاومت نشان دادند، اگرچه در بعضی مواقع با اندک‌ترین حد و اندازه. همه‌ی این‌ها از نظر آزمایش خوب بود. این آزمایش‌ها نشان داد که کوکی‌ها واقعاً وسوسه‌گر هستند و افراد برای مقابله با آن نیاز دارند اراده‌شان را قوی کنند.

سپس دانشجویان به اتاق دیگری راهنمایی شدند و به آن‌ها معماهای هندسی داده شد تا روی آن کار کنند. دانشجویان تصور کردند که از آن‌ها آزمایش هوشمندی گرفته می‌شود؛ اما در حقیقت، معماها حل‌شدنی نبودند! آزمایش این بود که ببینند افراد چه مدت قادرند روی آن کار کنند و تسلیم نشوند! این شیوه تکنیک استانداردی است که محققان و دیگر آزمایشگران حوزه‌ی اضطراب چندین دهه از آن استفاده کرده‌اند؛ زیرا شاخص معتبری برای سنجش پشتکار افراد است. تحقیقات دیگر نشان داده است کسانی که تلاش می‌کنند یکی از این معماهای حل‌نشدنی را انجام دهند، در انجام آن‌هایی که راه‌حل دارند، مدت طولانی‌تری را می‌توانند صرف کنند. 

نظرات کاربران

Vahid Yousefian
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

تصور کنین میخواین روی ارادتون کار کنین این کتاب بر اساس شواهد علمی شما رو راهنمایی می کنه سبک روانشناسی زرد یا کتاب تبلیغی موعظه ای نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ممکن است به‌دنبال پیداکردن خدا باشی؛ اما اگر غذای گربه‌ات دارد تمام می‌شود، بهتر است برنامه‌ای برای جایگزین‌کردن آن داشته باشی؛ چون در غیر این صورت، غذای گربه قسمت عمده‌ی توجهت را به خود جلب می‌کند و تو را از پیداکردن خدا بازمی‌دارد.»
Vahid Yousefian

حجم

۲۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۲۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان