دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان حمیدرضا ارباب سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان اثر حمیدرضا ارباب سلیمانی

کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان

کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان نوشتۀ حمیدرضا ارباب سلیمانی است. این کتاب را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان

کتاب تفسیر سوره فرقان «اِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ اَقْوَمُ» قرآن کتابی است که به استوارترین راه هدایت می‌کند. کتابی که رسول گرامی اسلام فرمود: هرگاه کارها همچون پاره شب تاریک بر شما مشتبه و گمراه‌کننده شد به قرآن پناه ببرید. علی فرمود: خداوند قرآن را مایة رفع عطش دانشمندان و بهار دل‌های فقیهان و شاهراه صالحان و دوایی که پس از آن دردی باقی نماند و نوری که همراه آن ظلمتی نیست قرار داد. تمام این اوصاف آنگاه به بار می‌نشیند که قرآن را به‌خوبی تلاوت و در آیات نورانی آن تدبّر و به دستورات آن عمل کنیم؛ (کِتابٌ اَنْزَلْناهُ ِالَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا ایاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ اُولُواالْاَلْبابِ) «قرآن کتابی است مبارک که به‌سوی تو نازل کردیم تا مردم در آیاتش تدبر کنند و خردمندان از آن پند گیرند». براین‌اساس دانشمندان، فرهیختگان و صاحبان خرد، در جهت تدبّر در آیات قرآن همّت نموده و نورانیّت قرآن را به مردم هدیه نمودند. ستاد تفسیر قرآن نیز باانگیزه آشنایی بیشتر جامعه با مفاهیم بلند و انسان‌ساز قرآن فعالیت‌هایی را انجام داده که به گوشه‌ای از آن اشاره می‌شود: ۱ - تشکیل جلسات و کلاس‌های تفسیر قرآن. ۲ - تشکیل دوره‌های کارورزی تفسیر و جلسات توجیهی برای طلاب و فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه. ۳ - طراحی و اجرای مسابقات تفسیری در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها. ۴ - اجرای مسابقات مقاله‌نویسی در موضوعات قرآنی. ۵ - اجرای مسابقات سراسری تفسیر برای عموم مردم از سوره‌های شریفه حجرات، قصص، اسراء، لقمان، عنکبوت، یوسف و یس.

خواندن کتاب تفسیر سوره فرقان را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به آیات قران و تحلیل‌های آن می‌توانند این کتاب را بخوانند.

درباره حمیدرضا ارباب سلیمانی

حمیدرضا ارباب سلیمانی در سال ۱۳۴۰ متولد شده است. او در دوره نوزدهم و در سال ۱۳۹۲ در حوزه تبلیغ و ترویج برگزیده شده است.

بخش‌هایی از کتاب تفسیر سوره مبارکه فرقان

بخش سوم

در این بخش، صفات مؤمنان واقعی یا به تعبیر قرآن «عبادالرحمن» و بندگان خالص خدا را بیان می‌کند که از آیة ۶۳ تا پایان سوره را در برمی‌گیرد.

درهرصورت سوره فرقان از سوره‌های مگی است و بیشترین تکیه آن بر مسائل مربوط به مبدأ، معاد و بیان نبوت پیامبر اکرم دین و مبارزه با شرک مشرکان و انذار از عواقب شوم کفر و بت‌پرستی و گناه است. فضیلت سورة فرقان

در حدیثی از پیامبر اکرم دی نقل شده است:

کسی که سوره فرقان را بخواند روز قیامت مبعوث می‌شود درحالی‌که در صف مؤمنان به رستاخیز است، کسانی که یقین داشتند که قیامت فرامی‌رسد و خداوند مردگان را به زندگی جدید بازمی‌گرداند ...

ناگفته روشن است که قرارگرفتن در ردیف مؤمنان در روز قیامت تنها برای تلاوت سورة فرقان بدون اندیشه و عمل نیست بلکه این روایت و روایات مشابه آن اشاره به کسانی دارد که با جان‌ودل این سوره را می‌خوانند و صفات و اعمال خود را بر آن منطبق می‌سازند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان