دانلود و خرید کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه دانا اس. دان ترجمه ناصر آقابابائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه اثر دانا اس. دان

کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه

معرفی کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه

کتاب الکترونیکی «آموزش روان شناسی در دانشگاه» نوشتهٔ دانا اس. دان با ترجمه ناصر آقابابائی در انتشارات سمت چاپ شده است. این کتاب ترجمهٔ پانزده فصل منتخب از کتاب راهنمای آکسفورد برای آموزش روانشناسی در مقطع کارشناسی است که موضوع مهم آموزش دانشگاهی روان‌شناسی را از ابعاد گوناگون، نظیر روش تدریس و مدیریت کلاس، برنامه‌ریزی درسی، چگونگی ارتقای تفکر نقادانه در دانشجویان، و نحوهٔ به‌کارگیری فناوری‌های جدید آموزشی، به بحث و بررسی می‌گذارد.

درباره کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه

انجمن تدریس روان‌شناسی بخش دوم انجمن روان‌شناسی امریکا است. این انجمن بـا پشـتیبانی از ممتاز بودن در تدریس و یادگیری روان‌شناسی، در پی بالابردن آگاهی از رشته روان‌شناسی است. این انجمن خواهان ارتقـای دانشوری تـدریس و یـادگیری اسـت، از نیازهـای مدرسـان روان‌شناسی حمایت می‌کند و به دنبال توجه به ارزش حرفه تدریس است. کتاب‌های متنوع و زیادی درباره آموزش روان‌شناسی در دو دهه اخیر نوشـته شده‌اند. معرفی آثار این حوزه به دانشجویان و مدرسان روان‌شناسی و سایر رشته‌ها کمک می‌کند ایـن رشته را بهتر درک و تدریس کنند و با کاربرد یافته‌های روان‌شناختی در آموزش روان‌شناسی و سایر رشته‌ها آشنا شوند و درعین‌حال امیـد اسـت آنهـا را بـه پـژوهش در حوزه تـدریس و یادگیری ترغیب کند. پیش از معرفی کتاب حاضر لازم می‌دانم بعضی آثار مـرتبط و ارزشـمند این حوزه را به خوانندگان معرفی کنم.

کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان اصلي کتاب مدرسان رشتهٔ روان‌شناسی در مقطع کارشناسی‌اند. مدرسان دروس روان‌شناسی براي ساير رشته‌ها، مدرسان روان‌شناسی در مقاطع بالاتر، و دانشجويان رشته‌های مختلف روان‌شناسی، مشاوره، علوم تربيتی، و رشته‌های مرتبط نيز می‌توانند از اين کتاب بهره ببرند.

بخشی از کتاب آموزش روان شناسی در دانشگاه

از جهتی تحول یک فلسفه تدریس و دربـاره تـدریس بـه بیـنش لـوینی دیگـری متکـی است. گزارش شده است که لوین با این قول که «چیزی کاربردی‌تر از یک نظریه خوب وجود ندارد»، دانشجویانش را به فعالیت‌های پژوهشـی تشـویق می‌کرد 1977, Marrow. درسـت همان طور که روان‌شناسان نتایج آزمایشی خود را در این چهارچوب ارزیابی می‌کنند کـه آیـا و چقدر فرضیه‌هایشان رفتار را پیش‌بینی می‌کنند یا توضیح می‌دهند، مدرسـان روان‌شناسی بایـد روی کارآمـدترین فنـون تـدریس، فعالیت‌های کـلاس درس و تکلیف‌هایشان تأمـل کننـد. پژوهشگر با داشتن نظریه درباره علت و معلول می‌تواند رونـد پـژوهش را اصـلاح کنـد تـا اثـر مطلوب مشهود شود یا نظریه هدایت‌کننده بتواند قابل تجدیدنظر باشد یا کنار گذاشـته شـود. به همین صورت وقتی کارآمدی یک روش تدریس تأیید شود، آن را باید برای کاربرد آینـده نگه داشت. وقتی نتایج روش دیگری نه‌چندان مطلـوب می‌شوند، آن‌وقت بایـد طبـق نظریـه مدرس در چگونگی بهبود بخشیدنِ سودمندی‌اش تجدیدنظر شود. برخلاف بیشتر پژوهش‌های تجربی که به سخنرانی، انتشار یا ارسال حسرت‌بار به کشـوی قفسـه منتهـی می‌شوند، تـدریس کوششی مداوم اسـت کلاسـی معـین پایـان می‌یابد؛ امـا مـدرس در فصـل یـا نیمسـال آینـده بی‌درنگ بار دیگر تدریس را از سرمی گیرد ر.ک. volume this, Dunn-Prentice.داشـتن نظریه کاربردی درباره ایـنکـه کـدام ابزارهـا و فنون از خزانـه حرفه‌ای فـرد «مؤثرنـد» و چـرا مؤثرند، به هنر تدریس مربوط است، موضوعی که در قسمت بعد به آن می‌پردازیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه