دانلود و خرید کتاب هلن کلر چه کسی بود؟ گر تامپسون ترجمه زهرا فکوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هلن کلر چه کسی بود؟ اثر گر تامپسون

کتاب هلن کلر چه کسی بود؟

معرفی کتاب هلن کلر چه کسی بود؟

کتاب هلن کلر چه کسی بود؟ نوشتهٔ گر تامپسون با ترجمهٔ زهرا فکوری در انتشارات طاهریان به چاپ رسیده است. کتاب هلن کلر چه کسی بود؟ زندگی‌نامه‌ای از بانویی ناشنوا و نابینا است که در کودکی صحبت کردن، خواندن و نوشتن آموخت و با وجود محدودیت های بی شماری که از نظر جسمی با آن ها مواجه بود چندین کتاب پرفروش نوشت و سخنرانی هایی بی نظیر ارائه نمود. گر تامپسون نویسنده باتجربه و خالق بسیاری از کتاب‌های آموزشی، محتوای رسانه‌ای، رمان‌ها و نمایشنامه‌ها برای طیف گسترده‌ای از گروه‌های سنی و ناشران است. کتاب هلن کلر چه کسی بود؟ به همراه تصویرپردازی‌های جذاب برای نوجوانان نوشته شده است تا با زندگی این شخصیت مقاوم و منحصربه‌فرد آشنا شوند.

درباره کتاب هلن کلر چه کسی بود؟

آن سالیوان، معلم ۲۰ ساله هلن که خود نابینا بود، در تاریخ سوم مارچ سال ۱۸۸۷ میلادی به خانه هلن نقل مکان کرد. وجود سالیوان در زندگی هلن به قدری تأثیرگذار بود که او بعدها این تاریخ را روز تولد روح خود نامید. سالیوان بلافاصله بعد از آشنایی با هلن ۶ ساله، حروف کلمه عروسک را روی کف دست او هجی کرد و بعد یک عروسک به او هدیه داد. هلن آن زمان هنوز نمی‌دانست که هر چیزی با نامی خاص شناخته می‌شود. هلن به تدریج نسبت به بازی با انگشت‌ها روی کف دست علاقه‌مند شده بود، اما هنوز از هدف آن آگاهی نداشت تا اینکه یک روز سالیوان او را کنار شیر آب می‌برد و یکی از دست‌هایش را زیر آب می‌گیرد. همزمان نیز روی کف دست دیگر هلن کلمه آب را هجی می‌کند. درست همان لحظه بود که هلن متوجه رابطه بین هجی کردن حروف روی دست و دنیای اطراف خود می‌شود. کلر، سال ۱۹۰۰ در کالج رادکلیف پذیرفته شد و چهار سال پس از آن، به کمک «آنی سالیوان» معلم خود، که سخن رانی‌ها را در کف دست او می‌نوشت، از آنجا فارغ‌التحصیل شد؛ بنابراین اولین فرد نابینا ناشنوایی بود که فارغ‌التحصیل شد. او مدرک لیسانس هنر را کسب کرد.

کتاب هلن کلر چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب گروه سنی نوجوان است و به علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های زندگینامه‌‌ای پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هلن کلر چه کسی بود؟

خانواده کلر، هلن را به دکتری دیگر در بالتیمور، مریلند بردند. این دکتر متخصص چشم بود. متاسفانه، بار دیگر خانواده کلر حرف‌های مشابهی را شنیدند. هیچ کاری از دست دکتر ساخته نبود. هرچند دکتر نتوانست کاری برای هلن بکند، اما درمورد فردی به نام الکساندر گراهام بل با آرتور صحبت کرد، که در نزدیکی واشنگتن دی سی زندگی می کند. بل که در سال ۱۸۷۶ تلفن را اختراع کرده است، یک معلم قدیمی برای ناشنوایان نیز بود. شاید بل می‌توانست فردی را برای کمک به هلن بشناسد.

بعد از مدت‌ها، این اولین باری بود که خانواده کلر ذره‌ای احساس امیدواری می‌کردند.

الکساندر گراهام بل

اگرچه امروزه مردم، الکساندر گراهام بل را بابت اختراع تلفن شناخته و او فردی بسیار مشهور است، اما او در تمام عمرش برای کمک به افراد ناشنوا نیز تلاش کرده است. مادر وی تقریبا ناشنوا بود. بل، به عنوان مردی جوان به کودکان ناشنوا آموزش می‌داد. او از نقاشی کردن برای آموزش افراد ناشنوا استفاده می‌کرد تا به آن‌ها آموزش دهد چطور از زبان، لب‌ها و تارهای صوتی‌شان به منظور سخن گفتن استفاده کنند. یکی از دانش آموزان ناشنوایی که بل با او کار می‌کرد، میبل هوبارد نام داشت. این دختر جوان، شنوایی‌اش را به خاطر یک بیماری از دست داده بود. او یک دختر باهوش و پر اشتیاق بود و به همین خاطر پیشرفت زیادی کرد. در نهایت او و بل به یکدیگر علاقمند شدند و ازدواج کردند. از آن‌جایی که تلاش بل در زمینه آموزش افراد ناشنوا با صدا و سخن همراه بود، این امر به او کمک کرد تا در سال ۱۸۷۶ تلفن را اختراع کند.

نظرات کاربران

Zohreh
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

👌

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان